13" MacBook verwacht in januari!

Started by PjotrrrNL, November 13, 2007, 13:42:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PjotrrrNL

Lijkt me een fijn apparaat om mee te internetten op de bank....

'Computerfabrikant Apple zal in januari 2008 een aantal vernieuwde MacBooks introduceren. Ook een gloednieuwe, kleinere variant van Apples notebooks zal dan het daglicht zien.

Dat meldt Appleinsider.com in een nieuwsbericht. De ultracompacte variant van de MacBook is al een jaar geleden aangekondigd, maar is tot nog toe niet te koop.

De nieuwe laptop zal over een scherm van 13" beschikken (het kleinste model beschikt momenteel over een 15" scherm). Al met al leidt het kleinere formaat ertoe dat deze MacBook zo'n 50% lichter zal zijn en aanzienlijk dunner. Daarvoor wordt wel het optische station geslachtofferd – voor dvd's en cd's zal dus een externe oplossing moeten worden gevonden.'

http://www.nu.nl/news/1313539/134/Ultrakleine_MacBook_in_januari.html

Nosoforos

Alle Macbooks hebben al een 13" scherm. De Pro een 15". Dit apparaat zou zich onderscheiden door een smallere rand rondom dat scherm en wellicht flash geheugen.

PjotrrrNL

Domme fout in het artikel inderdaad, maar nog wat kleiner en lichter (ook door de afwezigheid van een optische drive) is mooi voor internet in de huiskamer.

spotmatic

Quote from: PjotrrrNL on November 13, 2007, 13:49:41
Domme fout in het artikel inderdaad, maar nog wat kleiner en lichter (ook door de afwezigheid van een optische drive) is mooi voor internet in de huiskamer.

Is de Asus EEE PC dan niets voor je?



Zie ook: http://event.asus.com/eeepc/microsites/en/index.htm

Lijkt me goedkoper dan een Apple (350 euro en lager), maar ook eenvoudiger. Maar als je even snel wilt kunnen internetten dan lijkt me de Asus een leuk ding...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

PjotrrrNL

Daar heb ik ook een oogje op, maar ik denk dat ik het display te klein vind....

Raphie

Ik heb zelf een Dell Latitude D430 en een XPS-M1330

Werk al 7 jaar met ultralight en zou niet meer anders willen.

Denk dat Apple hier ook wel een goed product mee neer kan gaan zeten.
JBL PRX Power!

W

Ik denk dat ze de Macbook Pro bedoelen. Veel fora staan vol met geruchten(en ideeen) dat er net als bij de powerbooks een klein model zal komen. Dit word dus gewoon een 13,3 Inch Macbook Pro (erg gaaf al zeg ik het zelf!)