Avantgarde

Started by Paperclip, November 13, 2007, 11:58:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paperclip

 http://www.reel-multimedia.com/avantgarde/demo-e.html
staat een productdemo.
Kan inmiddels bevestigen dat deze ontvanger dus gelijktijdig 2 HDTV kanalen kan recorden.
Teven is het beeld van SC kanalen van een kwaliteit die ik tot op heden nog niet heb gezien met andere upscalers
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

RvP

Quote from: Paperclip on November 13, 2007, 11:58:05Kan inmiddels bevestigen dat deze ontvanger dus gelijktijdig 2 HDTV kanalen kan recorden.
Teven is het beeld van SC kanalen van een kwaliteit die ik tot op heden nog niet heb gezien met andere upscalers
Dit laatste baseer je op je eigen waarneming?
Weet waarover je praat, praat niet over wat je weet.
Loewe, Arcam, Piega, hm I enjoy

TubeKees

Is het met de Avantgarde mogelijk om DVD's te rippen naar een NAS en deze via de Avantgarde te bekijken? (nat als op een HTPC dus)

Paperclip

#3
@ RVP
Heb hier diverse ontvangers uitgetest met Upscaler en zie duidelijk dat de AVG daar op dit moment uit springt.
De ontvanger die het nog het beste deed tot dat ik de AVG gebruikte was de Arion 9400 HDMI.
Het recorden van 2 HD streams en gelijktijdig kijken van een derde heb ik hier getest met een combinatie van SC en Gbox voor het decrypten en dat werkte prima.

@ TubeKees
Na toevoeging van de bekende *****.lib kan je zonder problemen een copieer beveiligde DVD bekijken , dus moet die ook zonder problemen te rippen zijn op dat moment.  (zal dat in het weekend wel eens voor je proberen)
Aangezien de AVG gebruik maakt van een complete linux OS kan je er gewoon alles mee wat er binnen linux beschikbaar is , ontvanger is namelijk opgebouwd vanaf een Kontron Mini-ITX met een netciever voor o.a. de mpegdecoding met eigen OS en een door RMM ontwikkeld hdmi board.
Volgens de ontwikkelaars zal eind deze maand ook de ci handling en rotor besturing geimplateerd zijn in de OS van de netciever welke in de loop van volgend jaar ook als OEM produkt beschikbaar zal zijn.

Voor meer vragen kun je altijd terecht op www.reelbox4all.eu
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Raphie

JBL PRX Power!

Paperclip

Gbox is een cardshare software.
Doordat de AVG nog geen ci handling ondersteund moet je dus op dit moment via een alternatieve oplossing decrypten .
1 van de manieren daarvoor is Gbox in VDR waarbij je Gbox naar de Gbox server op de AVG laat conecten naar een externe cardreader.
Hierdoor kun je ook meerdere ontvangers in je eigen netwerk laten decrypten met 1 kaart van je provider.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Raphie

Weet wat Gbox doet ;) maar is er al een werkende Gbox client + config?
JBL PRX Power!

Paperclip

Quote from: Raphie on December  5, 2007, 13:31:10
Weet wat Gbox doet ;) maar is er al een werkende Gbox client + config?

Nog niet public , is even wachten op de stable version van RMM met ci handling.
Op dat moment wordt Gbox en CCcam ook als plugin public is de planning (Wachten is voor CCcam op de CW die beschikbaar is zodra ci handling werkt).
Als je trouwens even gaat googelen op VDR kun je het zelf ook er in zetten.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Raphie

#8
ok, dus dan kan ik gewoon ip's en keys toevoegen en weer inhaken op bestaand dreambox netwerk?
JBL PRX Power!

Tinus_

Quote from: Paperclip on November 13, 2007, 11:58:05
http://www.reel-multimedia.com/avantgarde/demo-e.html
staat een productdemo.
Kan inmiddels bevestigen dat deze ontvanger dus gelijktijdig 2 HDTV kanalen kan recorden.
Teven is het beeld van SC kanalen van een kwaliteit die ik tot op heden nog niet heb gezien met andere upscalers

mooier/beter beeld dan de 7700HD van topfield??

Rebuilding my HT

Paperclip

Niet alleen beter beeld dan de topfield:
Geen lipsync problemen zoals de topfield.
Stukken beter beeld op de SC kanalen dan de topfield. (kijk maar eens naar de nederlandse zenders)
AVG wordt ook stukken minder warm dan de Topfield (na een dag kan je op de topfield bijna een ei bakken viel me op).
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Paperclip

Trouwens nog even voor de goede orde:
De op dit moment uitgeleverde boxen zijn Dealerboxen.
De officieele retail ontvangers worden vanaf januari 2008 uitgeleverd.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Tinus_

#12
Is misschien wel een leuk alternatief voor de 7700 van Topfield. Heb je ongeveer een prijsindicatie?


edit: £ 1,081.00

Rebuilding my HT

Paperclip

Prijs in euro's is 1499.-
Is vanaf januari gewoon ook in nederland leverbaar bij de diverse dealers.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

roland p

Paperclip,
Komt er ook een Reelbox client?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

frankly

Quote from: Paperclip on December  5, 2007, 19:22:12
Niet alleen beter beeld dan de topfield:
Geen lipsync problemen zoals de topfield.
Stukken beter beeld op de SC kanalen dan de topfield. (kijk maar eens naar de nederlandse zenders)
AVG wordt ook stukken minder warm dan de Topfield (na een dag kan je op de topfield bijna een ei bakken viel me op).

MMM vertel eens wat meer van je set, ik heb de Arion 9400 HDMI ook op proef gehad hing aan mijn PDP-427DX),
maar vond alleen HD materiaal erg mooi,
SD beeld via de Arion naar HD resolutie was minder dan gewoon SD beeld via mijn TF5500.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Paperclip

Quotevond alleen HD materiaal erg mooi,
SD beeld via de Arion naar HD resolutie was minder dan gewoon SD beeld via mijn TF5500.

Arion 9400HDMI kan geen HD ontvangen, is uitsluitend voorzien van een upscaler tot max 1080i.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

Blue Sky

Hey Clip, dat ik jou hier aantref  ;D (bullet the bluesky  8))
TV: Panasonic 37PV70
Sat: Echostar AD3600 Viaccess, Dreambox 7000
DVD Recorder: Panasonic DMR-EH55
DVD Speler: Pioneer DV350  Receiver: Kenwood KRF-V7200D  Front: JBL TLX 5000 Mk II  Subwoofer: JBL Sub135  Center: Sony SS-CN105 Rear: Bose 100

frankly

Quote from: Paperclip on December  6, 2007, 19:19:55
Arion 9400HDMI kan geen HD ontvangen, is uitsluitend voorzien van een upscaler tot max 1080i.
klopt,
ik ben in de war met het heen en weer schakelen tussen de Arion en de UPC HDTV box die ik een tijdje had staan.

het omhoog gescalede beeld haalde het niet bij het hd materiaal,

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Paperclip

Een signaal dat je gaat upscalen zal ook nooit de kwaliteit halen van een HD signaal.
De hoeveelheid data die je binnen krijg van de nederlandse sd kanalen is gewoon extreem laag.
Als je naar de duitse sd kanalen kijkt zie zie dat die een veel hogere bitrate hebben.
Dit verschil zul je ook altijd terug zien als je gaat upscalen.
om een vergelijk te geven:
bitrate ned.1:  3.1 Mbit/s
  ,,      ARD 1:  6.4 Mbit/s
  Premiere HD: 15.2 Mbit/s
(zijn gemiddelde waarden)

Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

daniel.benjamins

Quote from: Paperclip on December  5, 2007, 19:35:50
Trouwens nog even voor de goede orde:
De op dit moment uitgeleverde boxen zijn Dealerboxen.
De officieele retail ontvangers worden vanaf januari 2008 uitgeleverd.


Ik heb 'm sinds oktober in bestelling staan, direct vanuit de webshop van Reel.
Toch verwacht ik 'm elk moment, omdat veel Duitsers 'm ook binnengkregen hebben of verwachten.
Weet je zeker dat we 'm pas vanaf januari 2008 mogen verwachten?

TubeKees

Volgens de website van Reel is de ondersteuning voor de CI inmiddels beschikbaar. Het begint nu toch echt een leuk multimediaal apparaat te worden:

(HD)TV kijken
(HD)TV opnemen
DVD's kijken, CD's luisteren
Streaming via netwerk van TV etc

Ik hoop ook dat er de mogelijkheid is om geripte DVD's en CD's van een NAS af te spelen. Dan is het voor mij helemaal een compleet apparaat. Dan kan mijn HTPC de verkoop in  ;D

roland p

Wel jammer dat hij volgens de specs alleen 1080i en ik zie helaas nergens 1080p staan.

De reelbox vista lijkt me ook wel wat. Niet dat ik zo dol ben op vista, maar er is genoeg software voor te krijgen mbt. blu-ray/hddvd etc. En als ze nu slim zijn zetten ze er een videokaart in die knap 1080i kan de-interlacen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Paperclip

Je zou er eventueel zelf ook nog een pciexpress kaart in kunnen steken als je 1080P wilt hebben.
Voor satelliet ontvangst heb je trouwens niets aan 1080p omdat er geen signalen worden verstuurd in deze norm ( te veel bandbreedte)
Zit trouwens inmiddels ook een browser in zodat je ook kunt internetten via hdmi en dus niet hoeft over te schakelen op vga.
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

roland p

#24
Quote from: Paperclip on December 25, 2007, 12:12:40Voor satelliet ontvangst heb je trouwens niets aan 1080p omdat er geen signalen worden verstuurd in deze norm ( te veel bandbreedte)

Maar 1080/24p moet toch wel lukken? Verder lijkt het mij vooral handig als de satelliet ontvanger zelf al kan de-interlacen en dus van 1080i 1080p kan maken.
Maarja, misschien eerst maar kijken hoe goed mijn scaler kan de-interlacen en daarna pas oordelen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®