Schade aan geparkeerde auto.

Started by borkaenjo@work, November 12, 2007, 16:57:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

borkaenjo@work

Hallo,

mijn vrouw haalt 's-morgens altijd de post op voor haar bedrijf.
Laatst had ze haar auto geparkeerd, zat er zelf nog in en had haar deur al open staan.
Komt er mafkees met nogal haast schijnbaar en rijd met het indraaien met zijn knipperlicht
dat aan de zijkant van zijn auto zit tegen haar deur aan. Een eigelijk kleine schade maar
wel op rottige plek zodat de kosten oplopen tot zo'n € 1500,-.
Omdat hij nogal haast had zou hij later bij haar op het werk langskomen om de papieren
in te vullen, wat hij dan ook nakwam. Netjes alle papieren ingevuld met een schetsje erbij.
Wij dachten dus na contact met de verzekering gehad te hebben dat het wel goed zat
en dat de schade uitbetaald zal worden.
Nu krijgen we zaterdag een brief van de verzekering waarin staat dat hij geen aansprakelijkheid
voor de schade neemt op basis van Art. 5 van de wegen en verkeerswet.

"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

Wij moeten nu met een getuige komen die verklaart dat de deur al geruime tijd open stond.
In de wet staat echter niet vermeld hoe lang die deur dan open moet staan.
Ik ben bang dat we nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd worden en zelf voor de schade
op kunnen draaien.
Het is toch van de zotte dat een of andere idioot zomaar in je open deur kan rijden terwijl je
op een parkeerplaats staat.

Weet iemand hier tot wie we ons het beste kunnen wenden en hoe we nu het beste verder kunnen?

Ghosty J

hm heb je geen rechtbijstand ? anders word het wel kastje  - muur verhaal.... :(
wat je vrouw misschien ook kan doen morgen om precies dezelfde tijd weer heen gaan en dan wat mensen aanspreken die misschien ook altijd op de zelfde tijd post halen misschien dat je zo aan een wettige getuigen kan komen :)

Succes!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

borkaenjo@work

We gaan dit iig ook voorleggen bij de rechtsbijstand.
Verder is mijn vrouw ook al bij de post geweest omdat er een aantal schilders
bezig waren die misschien iets gezien hebben.
Daar zijn we nog mee bezig.
Ook was er nog een wat oudere man die mopperde omdat die aso zo hard
het parkeervak inreed.
Morgen moet ze weer de post ophalen en zal ze zeker kijken of ze die man weer ziet.
We vinden het alleen belachelijk dat wij nu zoveel werk ermee hebben terwijl hij tegen
een geparkeerde auto met open deur rijdt.
En dat alles op basis van een lullig vaag artikeltje.
Maar iig alvast bedankt voor je reactie.

jankees

Ik denk dat de wederpartij zich er een beetje eenvoudig vanaf probeert te maken. Dat zou ik ook doen als ik zijn schoenen zou staan. Afwijzen en volgend dossier. Gelukkig heb je een rechtsbijstandverzekering. Laat het rustig aan de behandelaar over. Hopelijk kan hij/zij de kolen voor je uit het vuur halen. Indien de behandelaar aangeeft dat (volledige) winst niet haalbaar is moet je je oren spitsen. In dat geval kan je gebruik maken van een geschillenregeling. Neem in dat geval even contact op met mij (020-4121271.) In dat geval kunnen we wel verder helpen. Veel succes!

borkaenjo@work

Bedankt voor je reactie.
Mocht het niet naar wens aflopen zou ik zeker gebruik
van jullie diensten willen maken.
(Tenzij dat een knokploeg inhoud.) ;D

jankees

Geen knokploeg; een paardenhoofd in bed.... ;D

RamonPhilippo

Klote voor je; maar zo werken ze bij die schadeverzekeraars. De situatieschets wordt eerst door de wettelijke uitvluchtartikeltjes gehaald om te bezien of ze niet een eigen schuldje kunnen hanteren. Leer voor de volgende keer: pas in overleg de geschetste situatie wat aan ;-)
Zeker als de wederpartij de schade ruiterlijk erkent.

neverywhere

#7
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd

Een mooi stukje wetgeving, echter het geeft anderen nog niet het recht er dan maar tegen aan te rijden. Zelfs als u fout zou zijn kunt u hoogstens een bekeuring krijgen wegen het hinderen van het ,,verkeer". De tegenpartij echter blijft schuldig aan het beschadigen van uw auto.
Zijn verzekering weet dit ook wel , en zullen dus heus wel over de brug moeten komen. Protesteren dus.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Boogi

Verzekeringen zijn er om hun zakken te vullen, niet om aan jou geld uit te keren.
Ze zoeken en zoeken tot ze iets gevonden hebben om niet te betalen.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je verplicht vezekerd moet zijn, terwijl er weinig tot niets wordt gedaan tegen verzekeringsbedrijven/ er totaal geen toezicht op is.
Zo werd ik een keer aangereden op de snelweg,hij was snel doorgereden, maar ik had zijn kenteken.
Dan denk je mooi, echter had hij na een maand zijn schade laten repareren.
Op mijn auto zat lak van zijn auto, ik vroeg om de laagdikte van zijn auto te meten zodat er vast te stellen was of deze een keer gerepareerd was, maar dat was niet nodig vonden ze.
Wat ze wel nodig vonden was mij aanmelden voor de zwarte lijst, heb ik aangevochten bij de geschillencomissie en gewonnen, maar je bent er maar zoet mee.
Succes in ieder geval.