Mijn Barco kijkhoekje

Started by BarcoSmurf, November 10, 2007, 21:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

#25
kan je niet gewoon 2 retrobakken  aan weerkanten van je zitplek maken.
Zonder scheimpflugg bijv 2 x een 708 (lc)
En een 800 boven je zitplaats?

BarcoSmurf

@astrobar

Dat is mijn probleem niet, ik heb nu als testopstelling twee stellingen naast de solo zitplaats staan, waarin ik 6 frontprojectors in kwijt kan, terwijl ik aan de bovenste makkelijk kan werken. Deze verplaatsbare stellingen komen uit mijn berging en normaal staan mijn test CRT's hier boven op.
Voor blend met 330 cm brede projectie heb je maar een 70 cm tussenruimte en moet er nog wat af voor de stellingen.

De enigste 2 gelijk retro's die ik heb zijn mijn beide RG808s en die dienen in dit verhaal ook niet als donor en zitten gewoon in hun eigenkast en staan ook niet in mijn kijkhoekje. Het meeste heb ik als losse onderdelen, zoals voor de twee complete BD801s alleen geen chassis.

Mijn probleem op het moment is dat ik alle buizen uit de behuizing moet snijden en er opnieuw in moet zetten of overzetten voor de juiste projectiehoek en scheimpflug plus de 6 stuks voor mijn BG808s die in nwe behuizingen moeten omdat ik ze zonder enige behuizing heb liggen. Dit kost tijd. Voor de LC behuizingen met Scheimpflug zit ik op de verkoper te wachten tot ik in de buurt ben en ze op te kan pikken of we ons kunnen enigen over de verzendwijze (over de prijs zijn we het al eens).

B.v. voor de BD801s kan ik de buizen in een 800 chassis zetten, maar dan is mijn projectiehoek 0 graden i.p.v. de 10,5 graden omdat deze custom net omgekeerd in gelijmt zijn. Verder de Scheimpflug is voor een TCL afstand van 140-160 cm (ik kan niet nauwkeuriger nameten), terwijl ik voor mijn opstelling en lenzen een TCL van 245-255 cm heb.

Wil
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

Francisco

QuoteIk verwacht dat de projector gewoon de IRIS herkent, en al herkent hij hem niet, dan is er ook nog niks aan de hand 
(Who needs IRIS?)
Helemaal mee eens  ;D Maar als het er op zit moet het werken ook dat is meer zo'n princiepe gedachte.

QuoteBegrijp ik hieruit dat je RG808s wilt gebruiken voor front projectie, of wil je de kast bijven gebruiken?
Ja ik ga de RG gebruiken voor front projectie en ik bouw dus de boel om uit de kast van de RG naar de BG. Alle boards gaan over incl. splitters eigenlijk alles behalve het moederboard en de convergence lade. Nu wil ik dus weten of ik de convergence lade kan gebruiken van de BG. Ik zag ook al dat die anders is met de koeling en andere blokken op het board. Audio board laat ik weg evenals die middelste aansluiting in de lade.
Maar moet ik de boards uit de lade van de RG overzetten in de lade van de BG? En zo ja dan moet ik even kijken hoe ik het ga doen met de koeling.
O'ja de controller zit in de klep toch? die heb ik ook overgezet mede ivm de crt run timer.

BarcoSmurf

Quote from: Francisco on December 29, 2007, 11:32:05
Nu wil ik dus weten of ik de convergence lade kan gebruiken van de BG. Ik zag ook al dat die anders is met de koeling en andere blokken op het board. Audio board laat ik weg evenals die middelste aansluiting in de lade.
Maar moet ik de boards uit de lade van de RG overzetten in de lade van de BG? En zo ja dan moet ik even kijken hoe ik het ga doen met de koeling.
O'ja de controller zit in de klep toch? die heb ik ook overgezet mede ivm de crt run timer.
Ik heb geen idee omdat ik uitga van BD808s als basis die ik aanpas en niet direkt een RG808s als donor gebruik, maar misschien kun je een temperatuur sensor met zo'n buitensensor er op plaatsen. Met het plaatsen van de LC buizen wordt je luchtstroming toch al verandert, ik heb op verschillende plaatsen gezien dat na de ombouw naar LC  een Fan mod uitgevoerd hebben, waarbij de 2 standaard fans vervangen werden door een balkje met 3 stuks erop.

Verder is me opgevallen met het verwijderen van een COG dat er van de convergence output R762519 ook minimaal twee uitvoeringen van zijn, met en zonder V. Puls.
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

Francisco

#29
QuoteIk heb geen idee omdat ik uitga van BD808s als basis die ik aanpas en niet direkt een RG808s als donor gebruik
Ik doe eigenlijk hetzelfde alleen dan met een BGraphics 808s ipv Data. Verder zet ik alles over uit de RG808s omdat die minder uur gedraait heeft op het chassis en de boards ook minder gedraaid hebben.

Ik zit nog een beetje met die convergence lade even een paar foto's ter illustratie:

Deze komt uit de RG808s en heeft dus een ander convergence board namelijk de R762519 met Vpuls ik weet niet waar dat voor dient.


Deze komt uit de BG808s R762513


Ik wil ook het kleine board (R762714 is seagull) op de R762518 plaatsen maar dat moet geen probleem zijn lijkt me.
Kan ik de R762513 blijven gebruiken of moet dat de R762519 worden met het probleem dat ik deze niet goed kan koelen omdat de Fan aan de zijkant zit.

Overigens zag ik ook de 3 fans zitten in de klep van een BG808s LC die op videogon.com stond maar ik kan me niet indenken dat de luchtstroming echt anders is. De crt's zijn wat dikker en breder maar verder komt er genoeg lucht langs.
Quotede 2 standaard fans vervangen werden door een balkje met 3 stuks erop.
Hoe kom jij aan 2 standaard fans?

BarcoSmurf

IEDEREEN VEEL BEELD TOEGEWENST IN HET NIEUWE JAAR



Quote from: Francisco on December 31, 2007, 15:53:21
Ik doe eigenlijk hetzelfde alleen dan met een BGraphics 808s ipv Data. Verder zet ik alles over uit de RG808s omdat die minder uur gedraait heeft op het chassis en de boards ook minder gedraaid hebben.
Niet helemaal de uiteindelijke hardware is niet gelijk en het is een noord en zuid benadering
Quote
Deze komt uit de RG808s en heeft dus een ander convergence board namelijk de R762519 met Vpuls ik weet niet waar dat voor dient.
De jumpersetting is niet zichtbaar op de foto.
QuoteIk wil ook het kleine board (R762714 is seagull) op de R762518 plaatsen maar dat moet geen probleem zijn lijkt me.
Seagull is IC404, 406 en 409 van R762518, die ontbreken op de convergence lade uit de BG808s die moet overgezet worden als je de controller wilt gebruiken uit de Retro zonder I2C foutmeldingen. Of je kunt de firmware downgraden.
De foto zijn van te lage resolutie om vast te stellen of er een J412 aanwezig is voor een jumper voor frontprojectie. Geen jumper is voor Rear projectie.
Verder wat is de jumper setting van J622?
R762514 is het  Dyn. astig board.

QuoteKan ik de R762513 blijven gebruiken of moet dat de R762519 worden met het probleem dat ik deze niet goed kan koelen omdat de Fan aan de zijkant zit.
Geen idee, zoals al gezegd ik ga uit van BD808s als basis en doe mijn veranderingen stap voor stap en daarbij gebruik ik de R762513.
QuoteOverigens zag ik ook de 3 fans zitten in de klep van een BG808s LC die op videogon.com stond maar ik kan me niet indenken dat de luchtstroming echt anders is. De crt's zijn wat dikker en breder maar verder komt er genoeg lucht langs. Hoe kom jij aan 2 standaard fans?
De fan voor EM Focus/H shift zou ik niet verwijderen, daar mee heb je maar 2 standaard Fans die je vervangt door 3
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

BarcoSmurf

@ Fransico

Jumper setting van R762518 voor frontprojectie van mijn BD808s zie foto, zonder COG

Dit is de hele lade


Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

Francisco

Happy New Year to you all!

@barcosmurf
Dank ik ga ermee aan de slag moet even rustig de tijd ervoor nemen.

BarcoSmurf

#33
Eindelijk weer een kleine aanwinst te melden voor het mijn 808 project, het heeft wat moeite gekost om ze te vinden.
De eerste verkoper bleek niet in het bezit te zijn van wat hij mij aanbood, via een omweg en een last minut actie heb ik ze dan toch kunnen kopen van de werkelijke eigenaars, van zowel de behuizing als de foto in mijn overzichtje van deze behuizing.


groot


En omdat ik nog steeds regelmatig op andere fora lees dat alles kan hier 3 verschillende C-elementen die alle 3 passen in de Barco LC behuizing.





Bij welke C-element hoort welke lens?  (C-elementen van links naar rechts 1tot 3)

A)  HD18
B)  HD117 
C)  HD215

(oplossing zie achterkant pagina)

Links naar Rechts, HD215, HD117 HD18
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

jantje112

Kan de oplossing niet vinden.. Ben wel benieuwd

C 1
B 3
A 2

BarcoSmurf

Florian 1 van de 3 goed,
Wil
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s