actieve centerspeakermet eton en vifa

Started by yorkie13, November 10, 2007, 16:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

als klein project wil ik een actieve centerspeaker bouwen op basis van de eton 7-372/32 hexacone woofer en een vifa d26nc-55-06 neodium tweeter aangestuurd door een hypex activ home versterkermodule
voordel is dat de tweeter erg dicht bij de woofer geplaatst kan worden, boven de woofer wel te verstaan
de kast vd speaker wil ik niet al te diep maken, een liter of 12,7 en met een basreflexpoort aan de onder of zijkant

dre73

ik vind de mid/laag heel mooi 8)
maar de tweeter heb ik nog nooit beluisterd,wat vind je er van?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Interficior

Tweeter staat bekend als een ontieglijke no-brainer voor het geld. Speelt vervormingscijfers van de hemel.
Take it or lease it

yorkie13

#3
eerste indruk is goed en dit tweetertje wordt o.a. door PMC en andere merken veel gebruikt in HT sets
voordeel is de kleine frontplaat

dre73

QuoteTweeter staat bekend als een ontieglijke no-brainer voor het geld.

dat zegt niets ;D
het blijft smaak,het karakter van de twweter moet wel bij de eton passen.
een accuton doet dat in ieder geval wel,maar kost wel `t 8 voudige.
ik vind dat een hoop goedkopere tweeters het heel goed doen,maar toch wat missen(net niet zeg maar)

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

jawel, maar ik heb de vifa al kunnen beluisteren en de fronts vd HT set zijn scanspeak reference monitors
alternatief is de scanspeak 9700 tweeter, de kleine revelator zeg maar ::)

dre73

ik heb nog een paartje 9700`s liggen,dus als je ze wilt testen ;)
stuur maar een pm.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

heb zelf de 9700 liggen, de via en een focal tc90td5 en tc120td5 8)
dus keuze genoeg, de vifa is eenvoudig te filteren en de scanspeak ook wel

dre73

#8
tevens heb ik ook de tc120 td5 ;) maar ook een setje xt300,die zijn ook leuk voor het geld.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ralf@rasubs.nl

gelukkig heb ik maar 1 tweeter nodig
het allereenvoudigste zou zijn om een reference monitor in een andere platte kast te bouwen
dan heb je precies een center met gelijke bezetting als de fronts, een 9700 zou dan ook voldoen

yorkie13

even gemeten welke maten de center kan/mag hebben, daar je er toch tegenaan kijkt
de center wordt 60 breed, 25 cm hoog en 15-18 cm diep
inteern wil ik toch wel aan de 12-13 liter komen om de eton 7-372/32 op 54 hz af te stemmen