Constant Image Height projectie

Started by jaco, November 10, 2007, 13:51:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

#650
Quote from: skank1 on September 16, 2014, 21:34:26
Ik heb terug alles gelezen en al zoveel gevraagd waarschijnlijk, maar kan 21:9 in mijn geval? Een groter 16:9 scherm kan niet. Maar 21:9 zou wel breder kunnen.

Zoals Werner reeds zegt.

optie 1) de zoom optie : je zoomt je projector gewoon naar het grotere 21x9 doek. 16x9 materiaal projecteert dan boven en onder het doek, dan dan moet je aan de zoom (en evt focus) draaien van de projector. Wat lastig is met de HW30 want dan moet je met je vingers aan de lens draaien (niet via de AB).
optie 2) een CIH lens kopen, die je op de wide en pass through stand kan zetten. Je HW30 beschikt wel over de benodigde squeeze mode hiervoor. Let op dat als je kamer klein is en de projector breed moet zoomen dat je dan tegen de randen van de externe lens aan projecteert.

In beide gevallen : Ondertitels moet je met de player vertikaal schuiven anders vallen ze (soms) buiten beeld.

@wolfkampf : Als je TDK draait via een lens op een 21x9 doek dan zie je van de imax beelden alleen het 21x9 gedeelte. Er projecteert niks over de randen van het doek. Dit valt weg in de lens. Dus eigenlijk heb je er dan ook geen last van ;)

skank1

Dus beste optie is zo'n lens..
Hoeveel gaat zoiets?
Werner, ik wil absoluut es langskomen, maar zodra je dolby atmos tentoon hebt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Link naar forumsponsor:

http://www.highendpassion.nl/epages/62310579.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62310579/Categories/%22Anamorphic%20lens%22

Op ebay.de staat momenteel een oudere lens voor minder dan de helft van de prijs. Gewoon zoeken op Prismasonic.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

cine(d)rama

Het gewoon jammer idd dat deze lensen zo DUUR zijn  :P .
Anders had ik hier allang CIH gehad  ;) .

Is gewoon zo mooi  O0 ondanks enkele ( kleine) genoemde nadelen  ::)

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

high-q

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De kans is groter dat de voorzetlens je beamer overleeft dan andersom.
Ik heb echt geen moment spijt gehad van de aankoop. Prismasonic werkt voor mij qua prijs/kwaliteit.

Heb ook wel eens demo's gehad met de topmodellen van Panamorph en ISCO, maar dan zit je helemaal in
een compleet andere prijscategorie ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cine(d)rama

Ja daar zit natuurlijk wat in  ;D .
Maar laat ik zo zeggen dan , ik heb er momenteel geen budget voor  ;D .
Zoontje van 13 en een van 16  :crazy: .

Ben ook al bezig met het (goed) aanpakken van de akoestiek  in mijn HT ( voorzetwanden enz ) en dat hakt er toch ook wel in !

Maar die lens komt er echt nog wel ( een Keer )  :bigsmile:

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

high-q

Klinkt als twee hele goede redenen ;D

Ik volg je topic, had gezien dat je een tijdje geleden een mooie isco hebt moet laten schieten :nopompom:
Je bent goed bezig zo te zien met het behandelen van de akoestiek! :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

cine(d)rama

#658
Quote from: high-q on September 19, 2014, 13:25:25
Klinkt als twee hele goede redenen ;D

Ik volg je topic, had gezien dat je een tijdje geleden een mooie isco hebt moet laten schieten :nopompom:
Je bent goed bezig zo te zien met het behandelen van de akoestiek! :headbanging:

Ja ik kocht een scherm en die beste man had ook een Isco 2 te koop voor weinig .


Maar dat wist ik pas toen ik het scherm kwam ophalen en had de nodige dukaten niet bij  :crazy: .
Min of meer een prijs afgeproken en ik zou de lens later op komen halen .
Onder tussen had de beste man een beter ( hoger ) bod en de lens dus maar verkocht  :devil: .

Balen natuurlijk ( had ik ter plaatsen maar ergens moeten pinnen  :clapping: )

Nou ja gevalletje pech .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

master30

Ik heb mijn lens ook al een tijdje,
heb hem nu bij mijn derde projector, als ik niet werkloos was geworden had ik hem nu bij mijn 4e projector.
Of ik had ook alweer een andere lens, die van mij heeft het nadeel dat de lens van de projectoren iets groter is geworden, ik zit dus net op de rand van de lens en dit kan op de uiterste einden wat schaduw geven, ik moet ook max zoom gebruiken om mijn scherm te vullen, de projector wat verder weghangen dan kan de zoom wat minder lost dit al op, maar dan zit ik met mijn kop er tegen.
Zo blijven we bezig he  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

cine(d)rama

#660
Tja  door het bezig blijven blijft het ook hobby idd  ;) .

Maar nu weet ik ook dat ik dus rekening moet houden met de grote van de lens ten opzichte van de PJ lens  ::) .
Dat wist ik dus nog niet .
Welke lens heb jij ook alweer ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.