Aldi design plasma-lcd meubel vanaf 14-11

Started by This Game, November 7, 2007, 23:21:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

This Game

(Her)kent iemand toevallig dit meubel of is het echt een nieuw design? Los daarvan, ben benieuwd wat men hier van vind.
(http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_46/P_OFF02.HTM). Vermoed dat ze geen opgebouwde in de winkel hebben staan straks, dus alles moet van het plaatje of de mening van mede-forummers  ;)

Ben al een tijdje op zoek naar iets dergelijks, wil de 42" plasma liever niet aan de muur hangen die gemaakt lijkt te zijn van gasbeton met wat stuc. Heb em nu (tijdelijk) op een Ikea meubel (in het midden de centerspeaker, B&W LCR60/HTM62) met daarnaast 2 krukken, op de linker staat de versterker, op de ander de htpc. Op het schapje in het midden van de krukken staat links de xbox, rechts de upc decoder met daaronder op de grond de sub. Omdat het allemaal kale meubel zijn is de draden benden goed te zien door de open gedeeltes heen.
Nu vraag ik me alleen af of ik alle spullen (2x43 cm apparaat, 2x 30cm apparaat, center en evt nog een hd-dvd-speler straks) een beetje netjes hierop kan zetten. Denk dat als de center op de bovenste glasplaat ligt er niks groots meer naast kan, dus de receiver naast de htpc eronder, x-box en upc naast de center.

Resumerend, is het tenminste een bezoekje waard aan de Aldi-markt volgende week?
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

sr7000

Het broodbeleg vind ik erg lekker van de Aldi, dus je kunt er op zijn minst even kijken  ;D
Ik verwacht van het meubel dat wat ze meestal bieden: een one-size-fits-all product tegen een redelijk scherpe prijs. Meestal zijn er echter met een beetje zoekwerk wel mooiere en goedkopere oplossingen te vinden.
Ik ga er bijvoorbeeld niet van uit dat dit meubel enige vorm van ontkoppeling heeft. Dus met enige creativiteit kun je zelf waarschijnlijk wel een meubel maken die beter klinkt. Op dit forum zijn erg mooie bouwsels te vinden.
Een meubel moet natuurlijk ook mooi passen bij de rest van je inrichting, en dat is natuurlijk 100% smaakgebonden.


Mike Philippens

Voor wat het waard is (nu nog): ik heb mijn 42" Panasonic (35Kg) ook aan een muurtje van gasbeton blokken gehangen. Om het erger te maken: het muurtje is maar een paar cm breder dan de TV, en is bovendien aan de bovenkant voorzien van glasbouwstenen. Hij is dus niet compleet van gasbeton. Volgens mij is ie ook niet verankerd in de vloer/plafond.

Waarom durfde ik het toch? Een fraaie Ionic beugel, waar het deel dat je aan de muur hangt 75cm breed is en 20cm hoog. Je monteert dat met 6 bouten in de muur en hangt daar het scherm aan dmv 3 clip-on rails. De meeste beugels hebben uiteindelijk maar 1 ophangpunt en dat durfde ik ook niet aan. Die Ionic beugel is perfect wat dat betreft. Je moet alleen zorgen voor echt gasbeton pluggen (met die 'vleugeltjes' zodat ze niet kunnen doordraaien), maar dan kan ie het makkelijk aan. Ik heb tegen de muur staan duwen, terwijl mijn broer met zijn volle gewicht aan de plaat hing...muur geeft geen krimp.

Mrwhoopie

Als je zo een angst hebt om hem op te hangen kan je dit ook proberen:



of iets kleiner:


This Game

#4
Die knappe tv-wand is best een goed idee, komt alleen een beetje de kamer in. Deze week ga ik kijken bij ikea voor wat opties voor een tv-meubel of smalle salontafel (met evt daarachter een plaat op de kabels uit zicht te krijgen) Of zelf met MDF/meubelpanelen wat op maat maken zoals ik het wel (de sub van 30x30 moet er onder kunnen staan).

De plasma aan de muur is idd wel een optie, zou eerst een Vogels EFW 6405 hebben genomen (ivm column-kabel wegwerken), maar aan de handleiding te zien zijn dat 4 schroeven vlak bij elkaar in het midden en dan trekken ze vast een gat in de muur  :-X.  Ga eens op zoek naar die ionic of anders een vogels 065, die heeft 5 schroeven, maar dan over de volle breedte.

Jammer dat Gero niet om de hoek is, dat italiaans muurelement is ook best mooi. Ga ook het forum nog wel ff nasnuffelen op andere zelfbouw / opties. Thx niw so far.
Upd: de plano XL is wel tof en erg dicht op de muur. Gaat dat wel goed met evt scarts (upc-"digital") en de recht achteruit stekende hdmi-stekkers?
Wat ik een mooi meubel vind is de vogels Q6250, wel een beetje prijzig..
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Mike Philippens

Quote from: This Game on December  4, 2007, 22:21:22
Upd: de plano XL is wel tof en erg dicht op de muur. Gaat dat wel goed met evt scarts (upc-"digital") en de recht achteruit stekende hdmi-stekkers?
Bij mij gaat het prima (Panasonic TH42PY70). Omdat mijn HDMI kabel vrij stug en dik is, heb ik de extra strips gemonteerd zodat de beugel ietsje meer afstand heeft (1cm denk ik). Dat kan nét dat beetje schelen dat een kabel/connector onder teveel spanning staat.
Verder is het een prima beugel, niet te duur en inderdaad lekker strak tegen de muur. Hij is ook goed stevig en een makkie om op te hangen. Briljant mechanisme hebben ze daarvoor bedacht.

This Game

#6
Hoi nogmaals,
ben nu al een tijdje op zoek, hier op het forum idd wat mooie zelfbouw gezien, maar zo handig ben ik niet.

Enige wat in de buurt komt is de Fly-02 evt icm de 05 achterwand. http://www.bijnen.nl/NL/Fly/Fly%20gallerij.htm Zit alleen nog geen kabeldoorgang in zo te zien. En het andere wat ik op het oog heb is bij Trendhopper de TV120 van Jahnke, die is nergens op het web te vinden helaas en dat zou dan een zwarte folie versie worden.

Dus, het Aldi meubel was zo gek nog niet en er is er nog 1 hier in de buurt met 2 dozen. Heeft iemand ondertussen toch stiekum dit meubel al thuis staan? Ben erg beniewd naar de ruimte tussen de poten. De breedte is 125, maar ze staan schuin en iets van de zijkant, dus met een beetje pech is er net geen 90cm tussenruimte om netjes 2x 43,5 cm apparaten neer te zetten. De center speaker van 19cm hoog er boven op met een 42" PV60 moet lukken, bij de 50" zal het meubel met plasma en al naar de slaapkamer mee kunnen (en begint het gezoek opnieuw).
Je mag me ook rustig pm-en als je het niet op het forum wilt zetten  :)

Upd: wat meer info gevonden http://www.medion.de/medionlife/nord1/_content/lcd_design_rack/ en op een duits forum wat over het ophangen van de panny, zelf zorgen voor M8 bouten van 30-40mm met ringetjes (of U-plaatjes) zodat je het chassis van het panel niet verbuigt. Heb het plaatje even in sketch-up gehangen op schaal en nagemeten, denk dat het net niet lukt om er normale apparaten in te zetten, omdat de poten ongeveer 80cm uit elkaar staan en de achterkolom naar voren staat. De nieuwe receiver zal 46cm diep zijn, de center is 50cm breed, dus allebei bovenop gaat ook niet lukken (tenzij de center uit het midden ligt, no way dus).
Sjammer, wat dan zal ik toch aan de beugel moeten...
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e