DM570 probleem

Started by sander815, October 1, 2009, 11:53:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sander815

ik heb al een hele tijd 2 DM570's van B&W, echter is er tijdens een dvd kijken(beetje hard schijnbaar) wat kapot gegaan.
De zekering niet achterop, die is nog heel. De woofer speelt ook nog normaal, alleen de tweeter lijkt het begeven te hebben.
Maar als ik mijn oor erop leg hoor ik er toch nog wat geluid uitkomen.
Sluit ik de tweeter los op de versterker aan(volume heel zacht) komt er normaal geluid uit.
Nu lijkt mij de crossover kapot, een condensator heeft ook het omhulsel verloren. Heeft iemand toevallig een schema of partslist van de DM570 crossover? Ik heb wel die van de DM580, maar de is anders


NielsLu

Quote from: sander815 on October  1, 2009, 11:53:22
ik heb al een hele tijd 2 DM570's van B&W, echter is er tijdens een dvd kijken(beetje hard schijnbaar) wat kapot gegaan.
De zekering niet achterop, die is nog heel. De woofer speelt ook nog normaal, alleen de tweeter lijkt het begeven te hebben.
Maar als ik mijn oor erop leg hoor ik er toch nog wat geluid uitkomen.
Sluit ik de tweeter los op de versterker aan(volume heel zacht) komt er normaal geluid uit.
Nu lijkt mij de crossover kapot, een condensator heeft ook het omhulsel verloren. Heeft iemand toevallig een schema of partslist van de DM570 crossover? Ik heb wel die van de DM580, maar de is anders



Zijn de condensatoren van beide speakers kapot? Kun je niet meer zien op de behuizing van de condensator wat de waarde is geweest, dan zou je deze door een nieuwe met een gelijke waarde kunnen vervangen.

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

sander815

nee, ik kan het niet meer zien helaas
wellicht dat iemand met dezelfde speaker kan kijken?

morca

Quote from: sander815 on October  1, 2009, 12:35:31
nee, ik kan het niet meer zien helaas
wellicht dat iemand met dezelfde speaker kan kijken?

wil de fabrikant je geen schema geven ik heb ook wel eens wat kapot gehad en heb toen gewoon een compleet schema gehad van de importeur

sander815

yep, na een aantal mails kreeg ik eerst het dm580 schema, en na wat doorvragen het DM570 schema gekregen  :worship: :worship:


sander815

nu ga ik alle condensatoren vervangen, omdat ze er allemaal slecht uitzien;
ik moet 4,0 uF, 6,0 en 8,0 uF hebben, kan ik die gewoon bij de electronicaboer halen op de hoek?

of hier
http://shop.conrad.nl/elektronica-meetapparatuur/componenten/passieve-componenten/bipolaire-condensatoren/

NielsLu

Quote from: sander815 on October 16, 2009, 08:52:19
nu ga ik alle condensatoren vervangen, omdat ze er allemaal slecht uitzien;
ik moet 4,0 uF, 6,0 en 8,0 uF hebben, kan ik die gewoon bij de electronicaboer halen op de hoek?

of hier
http://shop.conrad.nl/elektronica-meetapparatuur/componenten/passieve-componenten/bipolaire-condensatoren/

Ik zou ze bestellen bij Caps and Coils of Speakerland oid, die zijn kwalitatief toch beter dan standaard bipolaire condensatoren.. Neem bij voorkeur Audyn Caps of Clarity Caps..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Interficior

Ik zou zeker geen bipolairtjes nemen, maar inderdaad zoals NielsLu zegt een MKP-condensator te pakken. Een fancy omhulseltje is niet nodig.

http://www.capsandcoils.com/shop/condensatoren-pwa-range-c-1_16.html

Is een mooie hiervoor. Kijk ook naar de PX-range. Deze is iets netter afgewerkt en kost maar een paar centjes meer.

Als waarden zou ik 3,9 en 8,2 µF nemen. Gezien de toleranties is dat praktisch dezelfde waarde.
Take it or lease it

sander815


Interficior

3,3 en 2,7 µF parallel. :)
Take it or lease it