hd-dvd's kopen bij amazon of play > importtaxen op betalen ?

Started by stoffels, November 5, 2007, 22:13:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stoffels

Hey,

Ik zou graag de hd-dvd box kopen van planet earth. Zou dit online willen doen bij amazon, play of consoorten.

Nu vraag ik me af of ik hier nog import taxen op moet betalen (woon in belgië) want wat  heb je eraan dat je koopt aan een sterke prijs maar dat er daarna nog een heffing op komt van etterlijke 10 tallen euro's.

Iemand ervaring met dit soort transactie's ?

+ welke van de online winkels geniet jullie voorkeur.

merci hé mannen

Staaled

Je kunt www.axelmusic.com proberen.
Of www.dvd.co.uk.
Geen tax want binnen de EU.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DV79

Hi,

ik weet niet of het in België anders werkt dan in Nederland. Ik heb vaak bij Play gekocht in het verleden en betaalde toen altijd gewoon de prijs die werd aangegeven. Het is wel al een aantal jaren terug, dat wel.

Probeer het gewoon een keer met enkele stuks, kun je je ook geen bult aan vallen lijkt mij :)
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DVDGuy

Ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is, maar Play leverde om een of andere duistere reden niet in België  :-\

Bij Amazon moet je (inclusief portokosten) onder de € 22,- blijven en dan hoef je geen invoerrechten te betalen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

CV_SmileY

Quote from: DVDGuy on November  6, 2007, 06:46:57
Bij Amazon moet je (inclusief portokosten) onder de € 22,- blijven en dan hoef je geen invoerrechten te betalen.
Vorige week Heroes s1 binnen gekregen ( 29 euro incl verzendkosten ), maar niets van invoerrechten gezien

DVDGuy

Quote from: CV_SmileY on November  6, 2007, 07:11:00
Vorige week Heroes s1 binnen gekregen ( 29 euro incl verzendkosten ), maar niets van invoerrechten gezien

Ze maken niet elk pakje open, maar als je onder de € 22,- blijft maakt het dus niet uit of ze jouw pakje openmaken of niet.

Ik heb tientallen dvd's bij winkels als Amazon gekocht en heb maak één keer invoerrechten hoeven te betalen  ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com


biggdiesel

Ik heb op alles al douanekosten moeten betalen bij Amazon, maar dan komt het nog goedkoper uit dan hier te kopen. (dvd's, boeken, HD-DVD's)
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

Fransvis

De paar keer dat ik bij Amazon bestelde, kreeg ik altijd de invoerrechten erbij. Maar goed...er staat ook met koeieletters 'Amazon' op de verpakking dus het kan niet missen.

Ben overgestapt op play en dvdpacific en sindsdien nooit meer doaneprobleem gehad. Verpakking is neutraal. Zal toch wel een rol spelen.

jantje112

Bestel zelf altijd bij pacific en dan krijg je een "particulier" pakketje van dhr D. Pacific :) werkt prima

stoffels

heb gisteren bij amazon.co.uk de hd-dvd plaent earth besteld.

ben nieuwsgierig of er nu taxen bijkomen.

DVDGuy

Quote from: stoffels on November 15, 2007, 12:40:13
heb gisteren bij amazon.co.uk de hd-dvd plaent earth besteld.

ben nieuwsgierig of er nu taxen bijkomen.

Waarom zouden er "taxen" bijkomen?
Amazon.co.uk verzendt vanuit Engeland en dat valt voorzover ik weet onder de EU  :-X
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

jantje112

Quote from: stoffels on November 15, 2007, 12:40:13
heb gisteren bij amazon.co.uk de hd-dvd plaent earth besteld.

ben nieuwsgierig of er nu taxen bijkomen.

Binnen UK geen gezeur met tax

indy911

Quote from: stoffels on November 15, 2007, 12:40:13
heb gisteren bij amazon.co.uk de hd-dvd plaent earth besteld.

ben nieuwsgierig of er nu taxen bijkomen.

www.amazon.com = US, dus in principe BTW over de douanewaarde van de zending. Douanewaarde is totaalbedrag van de zending, inclusief verzendkosten. Uitzonderingen zijn zendingen onder de drempel, of zendingen die er doorheen glippen. Uiteraard moet je bij dat laatste een beetje mazzel hebben.

www.amazon.co.uk (of .de of .fr) = EU, dus de prijzen zijn al inclusief BTW. Overigens gaat amazon.co.uk zelfs zover om daarbij de BTW tarieven van het land van bestemming te gebruiken. Volgens de EU wetgeving is dat verplicht voor Internet bedrijven als ze een bepaald volume aan zendingen overschrijden. Zo betaal je bijvoorbeeld over boeken die naar Nederland opgestuurd worden 6% BTW, terwijl die in de UK zelf vrijgesteld zijn van BTW.

Wel een goede keuze gemaakt: de europese versie van Planet Earth op Blu-ray of HD DVD heeft - in tegenstelling tot de USA versie - schijnbaar wel al het bonusmateriaal van de standaard DVD. Het is een prachtige serie, veel kijkplezier!

stoffels

heb 57 euro betaald inclusief shipping een goede prijs denk ik. ;)

indy911

Quote from: stoffels on November 15, 2007, 18:44:09
heb 57 euro betaald inclusief shipping een goede prijs denk ik. ;)

denk ik ook :). kreeg 'm trouwens net zelf binnen... zit wel een vijfde disk erbij met iets extra's tov de USA versie, maar die 10 minuten durende "making of" zoals die op de BBC uitgezonden zijn staan er volgens mij nog steeds niet op :(. kan nu in ieder geval ook met zekerheid bevestigen dat ie regiovrij is.

hoe dan ook, het blijft een prachtserie.