Pixmania, gruwelijk slechte after sales

Started by Sander Sassen, November 5, 2007, 14:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sander Sassen

Op 11/10 kocht ik een Sanyo digitale videocamera bij Pixmania, betaalde direct via iDeal en een week later werd deze geleverd. Direct na 't openmaken van de doos kwam ik erachter dat ik per abuis de verkeerde kleur had besteld. Heb geprobeerd via telefoon en email contact te zoeken met Pixmania, maar dat lukte helaas niet. Toen de website nog eens goed bekeken over de afhandelingen van retouren en 't retourformulier van de website gedownload, uitgeprint en het pakket met de camera en alle ingevulde formulieren aangetekend verstuurd naar Pixmania in Frankrijk.

Dezelfde dag nog bestelde ik bij Pixmania de juiste camera, in de juiste kleur, en betaal gelijk via iDeal. Deze camera wordt netjes enige dagen later geleverd.

Twee weken later nog steeds geen reactie over de retourzending, dus toen ben ik maar eens gaan bellen. Volgens de tracking informatie van de zending was deze al drie dagen na verzending aangekomen. Een dag later kreeg ik een email, men kon niet tot terugbetaling overgaan omdat de AV kabel ontbrak. Toen werd ik wel even pissig, ik heb de doos opengemaakt op een lege keukentafel en alleen de camera in m'n handen gehad en deze gelijk weer teruggestopt toen ik mijn vergissing bemerkte. Alles wat uit de doos kwam is ook direct weer de doos ingegaan, ook de AV kabel, dat heb ik goed gecontroleerd.

Vandaag maar weer even gebeld, en wat blijkt, volgens de after sales zat de AV kabel wel degelijk in de doos, echter ontbrak de lenskap voor de camera, dus de email klopte niet. Nu is dit een model zonder lenskap, omdat hij spatwaterdicht is, dus ook dit is complete onzin, dat heb ik ze ook verteld, echter men kon mij nu niet vertellen of 't bedrag zou worden teruggestort, er zou eerst nader 'onderzoek' plaatsvinden.

Inmiddels heb ik Thuiswinkel.org geraadpleegd en daar een klachtenformulier ingevuld, Pixmania draagt namelijk hun keurmerk. Ik vind dit echt niet kunnen. Dit is echt gewoon een manier om als bedrijf onder je plichten uit te komen, ik heb als klant volgens de wet kopen op afstand 7-dagen retourrecht en daar proberen ze gewoon onderuit te komen.

Kortom, pas op met Pixmania, ik koop d'r in ieder geval nooit meer wat, zelden zo'n slechte after sales meegemaakt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

bmateijsen

Maar wil je dat Jankees hierover nog iets zegt, of wil je alleen je klacht laten horen?
Indien het laatste, dan moet deze naar de klaagplek ;).

Sander Sassen

QuoteMaar wil je dat Jankees hierover nog iets zegt, of wil je alleen je klacht laten horen?

Allebei?  ;D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

jankees

Quote from: bmateijsen on November  5, 2007, 14:06:47
Maar wil je dat Jankees hierover nog iets zegt, of wil je alleen je klacht laten horen?
Indien het laatste, dan moet deze naar de klaagplek ;).

Bij deze dan; het is schandalig!

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Sander Sassen

Zie je, ben ik toch niet zo'n zeikerd als ik zeg dat 't een vreemde gang van zaken is  ;D

Ps. Jan-Kees, ik wilde even afwachten wat er gebeurt en pas na twee weken een aangetekende brief sturen, of heb jij nog een suggestie?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

R

Waarom heb je trouwens meteen een nieuwe besteld? Had je die toestemming van pixmania? Ik zou toch anders wel even gewacht hebben. Neemt natuurlijk niet weg dat het wel rot is :-\

Sander Sassen

QuoteWaarom heb je trouwens meteen een nieuwe besteld? Had je die toestemming van pixmania?

Ja, zoals ik schreef, gewoon een nieuwe besteld en betaald, zolang je betaald mag je daar (en bij iedere webwinkel) zoveel bestellen als je wilt natuurlijk  ;D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

koffieleut


Sander Sassen

Ach, als Frans bedrijf doet Pixmania 't gezegde 'met Franse slag' alle eer aan, vooralsnog blijft 't stil van Pixmania overigens.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Vincent

Quote from: koffieleut on November  7, 2007, 15:04:03
IK HEB HIER GEEN WOORDEN VOOR !!!

Zeg dan ook niks ;)  ;D

Maar kijk eens op tweakers.. daar staat volgens mij onder shopsurvey heel veel uitleg over hoe
je het beste dit soort klachten kan oplossen..

Raphie

kopen op afstand..... = binnen 2 weken geld terug..... ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Het zou verboden moeten worden..... al die k.. webwinkels ook..... ;D

In de "echte" winkel had je de juiste kleur kunnen uitzoeken....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

oud_account_1

Quote from: Raphie on November  7, 2007, 20:27:09
kopen op afstand..... = binnen 2 weken geld terug..... ;D
Ook als de afstand groot genoeg is? (pixmania schijnt een Franse toko te zijn)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Del member

Een van de redenen dat ik daar al niet koop is het feit dat ze geen Nederlandse/Belgische modellen voeren van GSM's.
Ik ken mensen in de de retail van zulke spullen die daarom pixmania mijden als de ....  >:D

Wat voor mij een paar maand al een duidelijk teken was om er niet mee in zee te gaan was hun website die te pas en te onpas gewoon correct werkte.

Oracle

Quote from: 4G on November  7, 2007, 21:12:51
Wat voor mij een paar maand al een duidelijk teken was om er niet mee in zee te gaan was hun website die te pas en te onpas gewoon correct werkte.

Dus omdat hun website doet wat hij moet doen, ga je er níet mee in zee?  ??? ;D ;D

Groet,
Mark

Audiofiel

Quote from: Oracle on November  8, 2007, 09:36:38
Dus omdat hun website doet wat hij moet doen, ga je er níet mee in zee?  ??? ;D ;D

4G moves in mysterious ways... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

Quote from: Oracle on November  8, 2007, 09:36:38
Dus omdat hun website doet wat hij moet doen, ga je er níet mee in zee?  ??? ;D ;D

Groet,
Mark

het werkt de ene keer wel de ene keer niet

heb je dyslexie ?

Kingpin


Tip: Als je volgende keer of iemand anders iets zoekt: Foto Konijnenberg in Den Ham (Overijssel) is 1 van Europa's grootste fotospeciaalzaak.
De winkel is op zich niet overdreven groot maar het aanbod wel (meer in de professionele hoek).
Ook kun je via hun webwinkel bestellen, dit bied meer zekerheid dan alleen maar een webwinkel.
Deze mensen weten dus ook echt waar ze over praten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Oracle

Quote from: 4G on November  8, 2007, 14:56:18
het werkt de ene keer wel de ene keer niet

heb je dyslexie ?

Nee hoor, maar ik moest wel lachen om je zin, omdat je het woord 'gewoon' gebruikte.

Kwam op mij over als een soort oprechte verbazing dat de site het af en toe 'gewoon dóet!'...

Geen gevoel voor ironie? ;)

Groet,
Mark