NAD T762

Started by bryan vd B, March 26, 2003, 20:00:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bryan vd B

hi,

ik ben eigenlijk nog zoekende maar eigenlijk ook weer niet want, ik heb al een adresje maar hij heeft op dit moment niet veel staan maar, kan elk moment weer binnen komen dus rustig afwachten.

Zeker toevallig dat je ook met infinity draait.
Wat vind jij nou van de klank infinity-NAD aangezien ik deze combi nog niet heb kunnen luisteren ben ik erg benieuwt naar jou bevindingen.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Fransvis

De Kappa's worden bij mij ondersteund door die 218THX en zo komen ze helemaal tot hun recht. De 760 bevalt me uitstekend. Haarscherp en toch zacht. Nodigt inderdaad uit om volume open te draaien. Ik gebruik trouwens ook nog 2 stuks B&W ASW 800 subwoofers en die combinatie maakt het wel de moeite waard.

Qua geluid ben ik helemaal tevreden met mijn setup, maar ik overwoog de 762 vanwege de 7.1 mogelijkheden. Niet zozeer omdat ie alweer iets beter zou moeten zijn.

Heb je al eens geinformeerd bij Rob voor een CRT ? Ik gebruik zelf een 808s die ik via hem gekocht heb.

bryan vd B

Hi,

Het adresje is rob dingen ;)

De grootset verschillen tussen de t760 en t762 zijn de 192 khz burr brown dacs en de optie voor 7.1 en de eindtrappen(deze zijn een stuk krachtiger) maar die gebruik jij toch niet.
Zodra de dealer hem binnen heeft zal ik je wel laten weten of ik over ga tot kopen ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Fransvis

Welke CRT heb je trouwens in gedachten ?

bryan vd B

hi,

in de richting van een barco 801 data of grafhics of misschien wel een 808??
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

gisteren nog mijn dealer gebeld maar daar staat de versterker nog steeds in back order :'(

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Hi Bryan,

Ik zie dat je uit Almere komt. Is jouw dealer soms Ruad Hifi?

Daar heb ik mijn speakers, versterker en TV ook gekocht!

mvg,
Frank


bryan vd B

Hi,

Ja dat klopt dat is Ruad hifi!! wat toevallig :)

Heiko of mark houd me op de hoogte als er 1 binnen komt,
waar woon jij in almere? stad buiten haven?

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Ik woon in Stedenwijk (stad dus), vijf minuten op de fiets van Ruad vandaan.

Misschien een idee om elkaars HT eens te bewonderen.

Heb je de T752 al beluisterd? Deze staat nu beneden in de luisterruimte.

mvg,
Frank

bryan vd B

#34
hi,

Ja lijkt me leuk om een keer bij elkaar langs te gaan ik heb alleen geen tv meer (pixelplus) want is vanmiddag verkocht dus heb ik nu geen beeld :'( wat dus neer komt dat ik geen films meer kan kijken tot dat ik mijn CRT projector aangeboden krijg.

Over de T752 , deze heb ik nog niet beluisterd want die stond een paar weken terug nog op de plank boven.
Als hij beneden staat ga ik denk ik van de week even luisteren want zal ongetwijfeld dezelfde klank hebben als het grotere broertje de T762 maar met minder impact.
In stereo zal er denk ik niet veel verschil in zitten omdat NAD op dat gebied gewoon erg sterk is.

Vriendelijke groeten,

Bryan

PS: zullen we dan een keer afspreken??? zo ja stuur me dan even een pm!
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

Net even bij ruad geweest en wat stond daar op de plank de T762!

Van het weekend mag ik hem even mee naar huis nemen ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Hi Bryan,

Ik ben net terug van Ruad en heb de NAD 762 bekeken, ook van achteren. Mooi apparaat!

Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Een nadeel lijkt me het bassmanagment (weinig instellingen). Wil jij hier een beetje op letten?

Mark gaf aan dat ik hem ook wel kon lenen en zei toen dat jij hem misschien wel zondagavond al aan mij wilde afstaan. Ik zei dat ik me niet voor kon stellen dat jij al na een dag uitgespeeld/geluisterd bent. Dus ik leen hem wel die week daarop denk ik.

Misschien dat ik Zaterdag wel even naar Ruad kom, kunnen we even kennis maken. Een uur of 16.30, toch?

mvg,
Frank

PS. Ik hoorde dat je een HT zolder hebt, dus ik kan helaas niet bij jouw komen. Ik zit namelijk in een rolstoel.

bryan vd B

hi,

Ja is goed joh dan maken we gelijk even kennis en jammer dat je niet bij mij langs kan komen maarja daar heb je ook niet veel aan aangezien ik geen tv meer heb en aan het wachten ben op mijn CRT projector.
ik zal zeker even kijken naar het bassmangement!

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Toen ik vertelde dat ik op Internet las dat de 762 binnen was moest Mark wel lachen. Hij zag het al voor zich: RUAD Internet cafe ;D.

Misschien tot Zaterdag!

mvg,
Frank

bryan vd B

Quote from: Rooz on May  1, 2003, 21:16:52
Toen ik vertelde dat ik op Internet las dat de 762 binnen was moest Mark wel lachen. Hij zag het al voor zich: RUAD Internet cafe ;D.

Misschien tot Zaterdag!

mvg,
Frank

;D ;D ;) ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Ronaldo

Hee Bryan en Frank,

Mooie toevallige samenloop van omstandigheden bij jullie!
Ben ook erg benieuwd hoe de NAD T762 klinkt.
Heb een vraag op de site geplaatst voor een goede AV-reveiver i.c.m. een stel KEF ref 105/3. Nog niet veel reakties op gehad helaas. Weten jullie misschien hoe een NAD samengaat met KEF? En is de T762 de juiste klasse verterker voor mijn speakers?

Groeten Ronald
Denon AVC A11 SR
Denon DVD 2900
Kef Reference Model 105/3
Kef Model 100

Sullivan

Bryan,

Jammer, ik kom net thuis en dus te laat om nog naar Ruad te gaan. Ben benieuwd wat je ervan vindt? Welke A/V receiver heb je nu eigenlijk?
Horen we vanavond nog je eerste indrukken?

Ronald,
Ik heb de NAD nog niet geluisterd en ik ken de KEF luidsprekers niet, dus ik kan geen antwoord geven op je vraag.

mvg,
Frank

bryan vd B

hi,

even mijn eerste indrukken,

De versterker klinkt erg neutraal en krachtig en vooral erg muziekaal.
De klankkluer is lekker warm maar toch helder maar absoluut niet schreeuwend.
De match mat mijn overture is heel erg goed te noemen( eigenlijk perfect maar dat bestaat niet) en voor het eerst klinken de overtures echt mooi.
Je hoort in stille nuances alle detailering en gaat niet verloren als er ineenkeer uitschieters zijn waarbij ik bij mijn pioneer altijd met mijn ogen begon te knijpen omdat het geluid begon te schreeuwen.

De stereo scheiding is van dat niveau dat je alleen maar bij stereo versterkers zou verwachten.
Het geluid komt niet meer uit de speakers maar uit de ruimte en heb je diepte in het geluid wat ook nogeens goed geplaatst is.
Het geluid lijkt van achter de speaker te komen wqt ik persoonlijk erg mooi vind.

in multichannel heb ik nog niks geprobeerd maar dat gaat vanmiddag gebeuren dus dat laat ik jullie natuurlijk even weten.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Quote from: Rooz on May  3, 2003, 17:02:23
Bryan,

Jammer, ik kom net thuis en dus te laat om nog naar Ruad te gaan. Ben benieuwd wat je ervan vindt? Welke A/V receiver heb je nu eigenlijk?


mvg,
Frank

sorry overheen gelezen maar ik heb nu de pioneer 908 THX wat opzich een mooie versterker is voor films maar bij stereo mis ik de warmte en plaatsing van de instrumenten voor de rest wel een heel mooi toestel.

Ronald,

ik weet niet of het goed matched maar dat zou je zelf moeten bepalen met je eigen oren want dat is jou refentie.
Wat ik heb gehoord van andere furomleden die deze speakers bezitten heeft deze serie een open en helder karakter die volgens mij een niet al te agressieve versterker nodig hebben.

agressieve versterkers zij> onkyo, yamaha,  mindere maten pioneer en de goed kopere sony ES receivers.

Warme > denon, marantz( deze is toch wel helderder), rotel (mooie versterkers met een straigh forward midden hoog), Nad warm en toch een heldere klank en een inderict geluid.

ik weet niet of ik het zo goed uitleg maar dit heb ikzelf geconstateerd met mijn eigen oren dus persoonlijk.

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Ronaldo

Hee Bryan,

Je eerste indrukken klinken goed van de T762!
Hardstikke bedankt voor je informatie.
Nu weet ik in ieder geval naar welke merken ik me het meest moet gaan orienteren. Ik probeer mijn eigen speakers mee te nemen om te gaan luisteren, of anders de receiver thuis een paar dagen te proberen.
Heb alleen 1 maar... Ken in Apeldoorn (of omgeving) niet echt een goede hifi-zaak die niet de HOOFDPRIJS vragen en dat vind ik dan weer een beetje zonde van de centen.
Wat vragen ze bij jou in Almere voor de T762?

Groeten Ronald
Denon AVC A11 SR
Denon DVD 2900
Kef Reference Model 105/3
Kef Model 100

bryan vd B

hi,

ik heb dus de hele middag naar het meerkanaals geluid geluisterd en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze BAK!!.
hij heeft een hele goede scheiding t.o.v mijn huidige versterker en het geluid beweegt ook echt.
Het geluid komt niet direkt meer uit de speakers maar uit de ruimte net zoals in stereo mode.
Het geluid komt erg realitische en natuurgetrouwe over en het laag is zo strak! zonder enige vervorming of traagheid.
Ik ben van mening dat er in deze prijsklasse geen betere receiver te krijgen is en heb hem toen in de winkel bij RAF vergeleken met de rotel 1065 maar kon niet echt zeggen of de meerwaarde van de rotel nu ook echt hoorbaar was(1300 euro). Begrijp me niet verkeerd want de rotel is ook erg mooi maar ik ga in iedergeval voor de NADT762 om zijn natuurgetrouwe weergave en rust waar ik al een tijd naar op zoek was 8).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Hi Bryan,

Hij komt dus niet meer terug bij RUAD ;D.

Je bent dus erg te vreden. Een paar vragen:

Liep je niet tegen problemen op doordat je de kantelfrequentie alleen op 80 Hz kunt zetten? Of heb je je speakers op large staan en mis je daardoor je sub bij muziek?

Welke nadelen heb je gevonden aan de NAD 762?

Heb je deze NAD kunnen vergelijken met de Denon 3803 en de Marantz 7300? Deze versterkers heb ik ook op het oog.

mvg,
Frank

Sullivan

Quote from: Rooz on May  4, 2003, 16:53:52
Liep je niet tegen problemen op doordat je de kantelfrequentie alleen op 80 Hz kunt zetten? Of heb je je speakers op large staan en mis je daardoor je sub bij muziek?
Even een correctie op mijzelf. Ik zie net in de NAD handleiding een OSD plaatje waarbij de kantelfrequentie op 200 Hz staat. Mijn veronderstelling klopt dus niet (waarschijnlijk verward met een andere). Welke keuzes zijn er mogelijk, want dit kan ik niet terug vinden in de handleiding?

mvg,
Frank

DrBoom

Als er iemand dat eens zou kunnen verifiëren of die T762 wel degelijk een variabele subcrossover heeft, zou mij ook wel veel helpen :)
Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede receiver die ook veel voor muziek gebruikt gaat worden maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
De Denon 3803 lijkt me ook wel wat, maar ik vraag me af of Denon op dit prijsniveau kan concurreren met NAD, hetzelfde geldt voor de AZ-2 van Yamaha die ik ook wel leuk vind, maar die heeft zo'n crappy basmanagement (enkel 90 Hz).

Lid45678

Quote from: DrBoom on May  4, 2003, 19:10:20
Als er iemand dat eens zou kunnen verifiëren of die T762 wel degelijk een variabele subcrossover heeft, zou mij ook wel veel helpen :)
Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede receiver die ook veel voor muziek gebruikt gaat worden maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
De Denon 3803 lijkt me ook wel wat, maar ik vraag me af of Denon op dit prijsniveau kan concurreren met NAD, hetzelfde geldt voor de AZ-2 van Yamaha die ik ook wel leuk vind, maar die heeft zo'n crappy basmanagement (enkel 90 Hz).
Ik denk dat je de Harman/Kardon AVR 5550 en AVR 7500, Pioneer VSX-2011 en Arcam AVR 200 ook in dit rijtje kan zetten.

Op dit forum maken je keuze niet makkelijker  ;)

Groetjes,

Marc