NAD T762

Started by bryan vd B, March 26, 2003, 20:00:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bryan vd B

Hi,

ik ben nu een paar weken mezelf aan het orienteren op de nieuwere generatie AV  receivers en heb er al verschillende gehoord.
Nu heb ik de nieuwe NAD T762 gehoord en deze was in stereo echt perfect als het gaat om scheiding en de warme weergave die ik bij mijn  pioneer erg mis.
Op de klipsche speakers klonk de versterker echt goed en (dit waren de grootste speakers in de serie) gecontroleert over het gehele frequentie gebied. Nu krijg ik al de gelegenheid van mijn dealer om deze bij mijn thuis te beluisteren in combinatie met de T562 dvd speler.
mijn vraag is nu of er iemand is die ervaringen heeft met NAD zowel positief als negatief.
Aangezien deze combo goeie referenties heeft ben ik benieuwt wat jullie zoal al weten van dit merk of van deze specifieke versterker.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik

#2
Rustig maar  ;D , er is nog niet eens één dag voorbij sinds je vraag.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RubenP

Vooruit, wat over mijn NAD ervaring...... ;D

Bij het aanzetten hoor ik even de voeding brommen (3 sec. ofzo)
Deze brom is ook wel eens tijdens gebruik opgetreden, maar sinds ik de stekker heb omgedraaid niet meer.

Verder een fantastisch geluid: vol en muzikaal, kan ongelooflijk luid ondanks het bescheiden vermogen (let op: het wordt niet hard, alleen luid).

de versterker heeft een enorme voeding en is flink overgedimensioneerd, kan moeilijke luidsprekers aan.

Ik ben erg blij met m'n NAD!!

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

bryan vd B

hi,

Sorry erik ik ben een heel ongeduldig mens ;D maar iedergeval leuk dat je toch reageerde ;).

hi ruben mooie set speakers en natuurlijk ook de versterker en dvd speler die trouwens overal goeie resensies hebben.
Hoe is de NAD qua surround net zo vol en rijk als de stereo weergave of is dit beduidend minder.
De T762 vond ik echt wel hard gaan maar het blijft wel gecontroleerd hard en blijft dus rustig klinken wat ik op dit moment erg mis met mijn pioneer. Iedergeval bedankt voor je reply ;)

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

RubenP

Hoi,

ik merk geen achteruitgang in geluid bij meerkanaals weergave.
Maar ik draai ook niet zo loeihard.

Ik ben aan het kijken voor een andere dvd speler.
ivm de projector wil ik graag PS, waarschijnlijk een philips 963 SA

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

bryan vd B

Hi,

De NAD T562 schijnt ook heel goed te zijn volgens de reviews en is ook gelijk pal progressive.
hij heeft alleen 1 nadeel en dat is dat hij geen dvd audio en sacd ondersteunt wat ik jammer vind.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Ik heb inmiddels een notificatie op deze thread gezet, want ik wil ook graag op de hoogte blijven. Heb deze ook op het oog.

Is er iemand die de online handleiding heeft van de NAD T762. Deze staat er net niet bij op de NAD site. Ik koop geen versterker meer zonder eerst de handleiding te lezen.

mvg,
Frank

Lid45678

Quote from: bryan vd berg on March 29, 2003, 13:34:40
Hi,

De NAD T562 schijnt ook heel goed te zijn volgens de reviews en is ook gelijk pal progressive.
hij heeft alleen 1 nadeel en dat is dat hij geen dvd audio en sacd ondersteunt wat ik jammer vind.
Ik heb NAD hier pas nog een mailtje over gestuurd en ik ontving het volgende terug:

Beste heer van Hekke,

Op dit moment zijn er nog geen plannen voor NAD om een combinatie-speler op de markt te brengen. NAD zal dit pas doen als beide formaten op het "NAD-niveau" afgespeeld kunnen worden (technisch gezien conflicteren beide systemen)

met vriendelijke groeten,
Marc Brekelmans
AND Benelux BV

Groetjes,

Marc

bryan vd B

Quote from: Rooz on March 29, 2003, 13:37:44
Ik heb inmiddels een notificatie op deze thread gezet, want ik wil ook graag op de hoogte blijven. Heb deze ook op het oog.

Is er iemand die de online handleiding heeft van de NAD T762. Deze staat er net niet bij op de NAD site. Ik koop geen versterker meer zonder eerst de handleiding te lezen.

mvg,
Frank

hi,

op www.allec.nl staat een korte review over de T762 en moet je voor de gein even bij testrapporten kijken want volgens hun zou hij de rotel 1066 en 1095 combo met een kleine voorsprong achter zich laten.

Vriendelijke groeten,

Bryan.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik

Misschien moet ik dan ook even naar de NAD luisteren als hij beter is dan ROTEL. Wat is de prijs van dit beestje eigenlijk?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lid45678

Quote from: Erik on March 30, 2003, 17:17:15
Misschien moet ik dan ook even naar de NAD luisteren als hij beter is dan ROTEL. Wat is de prijs van dit beestje eigenlijk?
€ 1499,-

Groetjes,

Marc

bryan vd B

hi,

Het enige probleem met deze versterker is de levertijd want die kan oplopen tot 4 weken.
als het goed is krijg ik deze versterker over 3 weken te leen van mijn dealer nog zolang wachten :(

vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Quote from: Rooz on March 29, 2003, 13:37:44
Is er iemand die de online handleiding heeft van de NAD T762. Deze staat er net niet bij op de NAD site. Ik koop geen versterker meer zonder eerst de handleiding te lezen.

Ik heb nog een keer goed gekeken op hun site. En nu kan ik de handleiding wel vinden. Of ze hebben hem er bij gezet of ik heb niet goed gekeken (zal het laatste wel zijn ;)).
http://www.nadelectronics.com/support/manuals_framset.htm

Ik ga eens even lekker lezen!

mvg,
Frank

bryan vd B

Quote from: Rooz on April  1, 2003, 22:05:15
Quote from: Rooz on March 29, 2003, 13:37:44
Is er iemand die de online handleiding heeft van de NAD T762. Deze staat er net niet bij op de NAD site. Ik koop geen versterker meer zonder eerst de handleiding te lezen.

Ik heb nog een keer goed gekeken op hun site. En nu kan ik de handleiding wel vinden. Of ze hebben hem er bij gezet of ik heb niet goed gekeken (zal het laatste wel zijn ;)).
http://www.nadelectronics.com/support/manuals_framset.htm

Ik ga eens even lekker lezen!

mvg,
Frank


volgens mij is hij er pas bij gezet omdat ik hem zelf ook niet kon vinden.
ik heb vannacht de handleiding even doorgenomen maarja luisteren is de enige manier om overtuigt te raken van een apparaat.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

Luisteren is inderdaad het belangrijkste!

Maar de instelmogelijkheden vielen me toch een beetje tegen. Ik kan niet de afstand van mijn achter speakers verschillend instellen. Dit is voor mij van belang omdat 1 speaker iets dichter bij me staat (ongeveer 20 centimeter). Verder zijn dit grote stappen van 30 cm.

Verder kan ik niet de kantelfrequentie instellen, maar alleen large en small (80 Hz).

mvg,
Frank

bryan vd B

hi,

volgens mij zijn er maar weinig versterkers die de stappen kleiner als 30 cm maken als aanpassing voor het geluid.
Als het goed is zit je altijd dichter bij de ene achetrspeaker als de andere en dit geld ook voor de fronts of zit jij toevallig in je eentje op de bank???.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Sullivan

#17
Quote from: bryan vd berg on April  2, 2003, 16:50:58
volgens mij zijn er maar weinig versterkers die de stappen kleiner als 30 cm maken als aanpassing voor het geluid.
Ok, dat wist ik niet, minder kritisch zijn op dat dus.

Quote
Als het goed is zit je altijd dichter bij de ene achetrspeaker als de andere en dit geld ook voor de fronts of zit jij toevallig in je eentje op de bank???.
Dat begrijp ik, maar in mijn situatie staat vanaf het middenpunt gezien mijn ene rear anders dan mijn andere rear. Dit komt door een deur in die wand. Ongeveer zo:
                     C
         FL                  FR

                      o

             RL              RR

mvg,
Frank

bryan vd B

Quote from: Rooz on April  2, 2003, 18:17:21
Quote from: bryan vd berg on April  2, 2003, 16:50:58
volgens mij zijn er maar weinig versterkers die de stappen kleiner als 30 cm maken als aanpassing voor het geluid.
Ok, dat wist ik niet, minder kritisch zijn op dat dus.

Quote
Als het goed is zit je altijd dichter bij de ene achetrspeaker als de andere en dit geld ook voor de fronts of zit jij toevallig in je eentje op de bank???.
Dat begrijp ik, maar in mijn situatie staat vanaf het middenpunt gezien mijn ene rear anders dan mijn andere rear. Dit komt door een deur in die wand. Ongeveer zo:
                     C
         FL                  FR

                      o

             RL              RR

mvg,
Frank

Oke ik begrijp wat je bedoeld maar dat kan geen probleem vormen hoor.
Er staat in de handleiding dat je de dichtsbijzijnde luidspreker maat moet selecteren en dan kan je vervolgens met een Db meter de juiste volumes instellen. En dan krijg je echt wel een goed geluidsbeeld want die 20 cm doen hem het echt niet in de negatieve zin.
Ga hem maar een keer beluisteren bij je dealer want dan weet ik zeker dat je hem beter vind klinken dan welke receiver in deze prijsklasse.
Het is jammer dat mijn dealer hem nog niet binnen heeft ,maar zodra hij binnen is mag ik hem thuis testen en zal ik het wel even laten weten hoe de instelmogelijkheden zijn van deze krachtbak!

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Harald

 :)
Hoi Bryan,

Zelf heb ik de T762 samen met de T752 gekocht. Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker.

De mogelijkheid van de receiver om van audio stereo opnames dit 5 kanaals weertegeven is audio verantwoord.

Een voordeel van de dvd vind ik de audiofiele chip welke zeer goed zijn werk doet. Je hebt al eerder gelezen dat de speler 2 printplaten heeft, zodoende heb ik de cd (printplaat) en de  dvd (printplaat) apart aangesloten. Met vd Hull en profigold kabels.
Muziekaal zit het wel snor dus.

Qua geluid van films, ik heb samen met een professional geluisterd naar m'n set thuis. Deze was enthousiast over het ruimtelijke geluid van de reciever. Verder heeft hij de reviever niet kunnen betrappen op rare uitspattingen, ook het achter geluid niet. Blijft strak en eerlijk/zuiver.

Het beeld is ook goed, draaiende op een gewone philips breedbeeld met 100 herts. Zeer stabiel beeld met weinig ruis.

De reciever vraagt wel om goede speakers, eigenlijk types waarvan je tegen het laag kan leunen. De instellingen van de speakers zijn goed en makkelijk te regelen. Bij installeren eerst zorgen dat je beeld hebt, dan is de rest simpel. Zelf heb ik niet een huiskamer van 60 m2, dus geluid is goed. Reciever is powerfull genoeg.

Verder kan ik je zeggen dat NAD kopers vele malen kritischer zijn dan b.v. Denon kopers. Over denon zal je dan ook minder kritiek lezen. Maar de top dvd van denon is wel een echte topper, daar is iedereen het over eens.
Bij nad produceren ze alleen producten met snufjes waar ze achter staan. Bij denon heb je alle nieuwste snufjes voor een redelijke prijs, let bij dit merk niet de hoge vermogens waar zij je mee om oren smijten, vaak is dit in de praktijk niet te merken.

Succes,

Harald



Fransvis

Hi Bryan,

Heb van NAD de T760 in combinatie met de 218 THX eindversterker gekocht. Ook daarbij de T550 DVD speler. Over de versterkers was ik meer dan tevreden, de DVD speler heb ik na 4 weken weer terug gebracht, zeer teleurstellend.

Ben ook van plan om op termijn de T760 in te ruilen voor een T762. Mijn zoektocht naar een 2e exemplaar 218THX heeft nog weinig opgeleverd. Wil een 2e exemplaar hebben om ze mono te kunnen bruggen.

Algemene conslusie :
NAD versterkers  :)
NAD DVD spelers  :'(

bryan vd B

#21
hi,

Ik weet zeker dat je de t762 beter vind klinken als de T760 wat overigens ook een mooie bak is.
ik heb twee weken geleden op martplaats tweedehandse eindbakken gezien van NAD namelijk de 218 THX, misschien dat deze nog te koop staan zou je eiegenlijk moeten kijken.

Vriendekijke groeten,

bryan

edit: ik heb net voor je gekeken maar het zijn de 216 THX voor 500 euro!
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Fransvis

yep....die kom je iets vaker tegen.....de 218 wat minder vaak.

Heb je de 762 al mogen beluisteren ? En....? Koop je hem ?

bryan vd B

Hi,

ik heb hem even een half uurtje mogen luisteren dus dat is erg kort.
Maar mijn dealer heeft hem nog steeds niet binnen gehad maar zodra hij binnen is zou hij me bellen en mocht ik hem mee naar hius nemen voor een luister test.

Het verveelende nu is dat ik binnenkort ook een crt ga aanschaffen plus dat me dvd speler moet worden omgebouwt wat ook even wat geld kost(zucht).

Over de sound en warmte van de versterker ben ik overigens erg te spreken en dan vooral de body die hij heeft.
Ik weet zeker dat hij elke versterker in zijn eigen prijsklasse verslaat in plaatsing en diepte in het geluid.
bij de NAD wil je al snel het volume harder zetten terwijl ik bij mijn huidige pioneer juist snet zachter zet omdat deze te schel gaat klinken op mijn infinty's overture.
Maargoed de tijd zal het leren en hoop dat mijn dealer snel afkomt ;)

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Fransvis

Wel toevallig....ik gebruik ook Infinity...weliswaar de Kappa 8.2i (USA uitvoering).

Heb je al een CRT op het oog of ben je nog zoekende ?