Projectorcentral : Review Panasonic AE2000

Gestart door kermit, november 3, 2007, 10:30:42

Vorige topic - Volgende topic

kermit

Gaeje

daarnet ook zitten lezen. kreeg alweer het water in de mond.

ben benieuwd naar releasedatum en prijs hier

THX-UltraII

howly &^&*(!!!, ben benieuwd naar een review van Rob of Frank!

Gaeje

ik ook. maar nog meer in twijfel: mijn ae700 gaat nu richting 2000 uur en ik vraag me af, als hij de geest geeft of ik voor een nieuwe lamp moet gaan of meteen voor dit ding?

bmateijsen

Ze vergelijken hem eigenlijk alleen maar met de Z2000, die wij (lees Garmt en ik) niet interessant vonden op basis van de beeldkwaliteit.
Voor de rest ben ik benieuwd welke 3LCD panelen ze gebruiken en of ze net als de epson gebruik maken van een filter. De TW2000 heeft echt een mooi zwartwaarde met een stuk beter schaduwdetail dan de Z2000.

Hopelijk krijgen wij binnenkort de AE2000 nog voor review.... maar er schijnt maar 1 prototype te zijn voor Europa op dit moment.

Gaeje

THX-UltraII

Citaat van: Gaetan op november 12, 2007, 20:37:43
dit zijn allemaal vorige generatie projectors

maar het zegt wel wat (voor die prijs!)

DickVD

Hoi HT fans, :D

Ik had eerst de review niet goed gelezen en ik dacht (door al die superlatieven) even te antusiast, dat de Pan AE2000, een ingebouwde anamorphiclens had  :o, maar dit is toch nietzo ??? wie kan dit bevestigen ???
http://www.projectorcentral.com/panasonic_ae2000_home_theater_projector.htm

Ik heb het nog een keer door gebladerd en als ik goed begrepen heb, heeft de projector wel een vertikale stretch mogelijkheid om anamorpic film wat in 16:9 film zit, op te rekken naar fullscreen 16:9, maar geen ingebouwde lens die het weer in de breedte oprekt.
Zo werkt toch de bewerking voor een anamorpic-HT setup ??? ik heb er nl maar naar geraden ;D

Hoeveel zou een anamorpiclens voor deze Projector kosten ??? bijna netzoveel als de Projector? ??? :o

en hoe zit het dan met de ondertiteling, als die (gedeeltelijk) in het zwartekader valt bij anamoppic in 16:9 ???

wel heel interessant :D
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

Even een opsomming:

- Hij heeft alleen v-stretch
- Geen anamorphic lens.
- Ondertitels van DVD zijn via een HTPC best omhoog te krijgen
- Goede anamorphic lenses kosten gewoon veel, maar ze zijn al verkrijgbaar vanaf 800 euro. Echter moet je je afvragen of die het beeld opwaarderen

DickVD

Citaat van: bmateijsen op november 13, 2007, 16:44:09
Even een opsomming:

- Hij heeft alleen v-stretch
- Geen anamorphic lens.
- Ondertitels van DVD zijn via een HTPC best omhoog te krijgen
- Goede anamorphic lenses kosten gewoon veel, maar ze zijn al verkrijgbaar vanaf 800 euro. Echter moet je je afvragen of die het beeld opwaarderen

Hoi Bjorn, bedankt voor je snelle antwoordt ;)

Ondertiteling verschuiven met de HTpc lijkt me inderdaad wel mogelijk, vooral als het een filmbestand betreft, dat doe ik zelf ook, dus dat begrijp ik wel denk ik ::)
Maar, geven dedicated hd-dvd/BD-spelers ook de mogelijkheid om de ondertiteling te verschuiven (naar boven of beneden)?

Maar als ik goed begrijp, als je bv een beetje kwaliteit 1080p beamer heb en je wil daar een anamorpic lens voor gebruiken, dan moet die ook van kwaliteit zijn en dus duur, anders in het zonde vd beamer, tenzij je de ana-lens er alleen voor 1:2,35 projectie gebruikt en bij 16:9, de lens uit de schakel wordt gehaald, is dat mogelijk?

alvast bedankt voor antwoordt ;)
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

frankly

MMMM, dit begint mijn interesse te krijgen,
zowel op
http://www.projektoren-datenbank.com
als op;
http://www.projectorcentral.com

is deze pana de absolute nr 1.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

spotmatic

Citaat van: frankly op december 11, 2007, 16:27:16
MMMM, dit begint mijn interesse te krijgen,
zowel op
http://www.projektoren-datenbank.com
als op;
http://www.projectorcentral.com

is deze pana de absolute nr 1.

Op welke gebieden is hij nr. 1?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

frankly

Hier; http://www.projektoren-datenbank.com/pro/indexvergleich.php
kun je je beamer invullen, vervolgens verschijnen en onderzoeksgegevens die onderaan met een gewogen waarde vergeleken worden,
je kunt zo een aantal beamers met elkaar vergelijken, of je het met het gegeven gewicht eens bent is de vraag, maar het geeft je wel een goede indicatie, zo hoef ik nu alleen nog te gaan kijken (en luisteren, ik vind geluid belangrijk) naar mijn keuze en me af te vragen of het me het prijsverschil waard is.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat ze vaak alleen naar meet waardes kijken en bv niet naar de snelheid waarop de iris werk, black/white crunch, rust in het beeld.
LAAT staan een meting doen in de gecalibreerde settings.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frankly

Klopt als een zwerende vinger,
het dient dan ook alleen als voorselectie,
uiteindelijk zul je toch moeten kijken.
En dan laat je hem kalibreren bij Frank of Rob :P

DickVD

Citaat van: frankly op december 12, 2007, 10:46:06
Hier; http://www.projektoren-datenbank.com/pro/indexvergleich.php
kun je je beamer invullen, vervolgens verschijnen en onderzoeksgegevens die onderaan met een gewogen waarde vergeleken worden,
je kunt zo een aantal beamers met elkaar vergelijken, of je het met het gegeven gewicht eens bent is de vraag, maar het geeft je wel een goede indicatie, zo hoef ik nu alleen nog te gaan kijken (en luisteren, ik vind geluid belangrijk) naar mijn keuze en me af te vragen of het me het prijsverschil waard is.

Volgens diezelfde website heeft de Panasonic net als de Epson TW2000 ook D7 panelen :o
voordelen van de Panasonic tov de TW2000 zijn volgens mij:
-Volgens Projectorcentral minder vervorming vd beeldkwaliteit bij hogere lightoutput, dus dan kan je breder gaan, in geval voor mij voor mijn 2de toepassing en dat is presentatie van bewegende beelden met wat omgevingslicht.
-hij bezit motorzoom en focus
-hij kan vertical stretchen, bij toepassing van een anamorphlens.
-advies prijs is volgens die bovenstaande site €800,- goedkoper :o, wie kan dat bevestigen ???
Enige nadeel vd Panasonic zijn de slechtere garantie voorwaarden tov de TW2000

Dus ik ben reuze benieuwd hoe de Panasonic zou zijn op de testbank bij 1 vd deskundigen zoals, Frank en/of BB&G, gaan jullie hem nog testen?? ik hoop het :P
Mijn huidige hardware:

Gaeje

Citaat van: DickVD op december 13, 2007, 13:11:11
Dus ik ben reuze benieuwd hoe de Panasonic zou zijn op de testbank bij 1 vd deskundigen zoals, Frank en/of BB&G, gaan jullie hem nog testen?? ik hoop het :P

me too!

frankly

Ben zelf ook zeer benieuwd en zit (nav de black pearl van borkaenjo@work) te te denken of het nu niet de tijd is om hem (of de pearl)
in de US te halen. De Pana staat er nu voor $  2.600 komt $  100 bij voor transport en $ 100 voor een worldwaranty = $ 2.800.
= 1.366 + 20% BTW = 2.240 euri.

Gaeje

wat kost hij hier? misschien moeten we een powerbuy organizeren  ;D

frankly

Erik

Panasonic heeft niet echt een geweldige naam in het verleden getoond op kwaliteits en service gebied. Zie eerdere topics op dit board. Zou zelf meer uitgeven voor een Epson.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Citaat van: Erik op december 16, 2007, 11:41:53
Panasonic heeft niet echt een geweldige naam in het verleden getoond op kwaliteits en service gebied. Zie eerdere topics op dit board. Zou zelf meer uitgeven voor een Epson.
there we go again... het is hier zowieso al allemaal epson wat de klok slaat, terwijl deze pana op vele andere plekken héél goed onthaald wordt...

bmateijsen

De lens moet te allen tijde van hoge kwaliteit, zijn... dus kost je minimaal 1500 euro..
Of wil je 2:35:1 ook niet scherp zien. ;)

Citaat van: DickVD op november 13, 2007, 17:02:57
Hoi Bjorn, bedankt voor je snelle antwoordt ;)

Ondertiteling verschuiven met de HTpc lijkt me inderdaad wel mogelijk, vooral als het een filmbestand betreft, dat doe ik zelf ook, dus dat begrijp ik wel denk ik ::)
Maar, geven dedicated hd-dvd/BD-spelers ook de mogelijkheid om de ondertiteling te verschuiven (naar boven of beneden)?

Maar als ik goed begrijp, als je bv een beetje kwaliteit 1080p beamer heb en je wil daar een anamorpic lens voor gebruiken, dan moet die ook van kwaliteit zijn en dus duur, anders in het zonde vd beamer, tenzij je de ana-lens er alleen voor 1:2,35 projectie gebruikt en bij 16:9, de lens uit de schakel wordt gehaald, is dat mogelijk?

alvast bedankt voor antwoordt ;)