Home Theatre van $3,4 miljoen!

Started by baltar, October 31, 2007, 14:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

baltar

Je hebt altijd baas boven baas: :D

Met dank aan EJ ;)

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/10/29/bloke-spends-million-home

A BLOKE deep in the heart of Texas has spent more than $3.4 million to equip a room in his house with flashy home cinema gear.

It took electronic systems firm Texas Integrated Systems nearly three years to install the cinema in the unnamed bloke's home. It has won the "Installation of the Year" award from Home Entertainment magazine.

The cinema room boasts 24-karat gold gilding, hand embroidered fabric seats and genuine antique candle holders throughout. On the whole it looks a little tacky.

However there are twenty-four 12-inch subwoofers, CAT/MBX speakers running the sound system. The 40 foot wide images are projected using a a 200 pound, three foot long Runco MBX-1 projector which can also produce thirty-eight distinct audio zones.

The cheapest speakers in the rig cost two grand a pair.

Movies sound great on the thing, but then again if you plonk an ordinary CD into the system it sounds fantastic too. However for $3.4 million one has to wonder what else you could buy and still have an amazing system. µ


Joris1971


jowi

Is blijkbaar een regel; hoe meer geld, hoe minder smaak :-X
Wat een ranzig bordeel zeg :P

donaldk

#3
Winnaar van The Robb Report Home Entertainment installation 2007. Was trouwens niet alleen voor die ene kamer, maar inclusief de a/v in het hele huis. Maar wat wil je met tig subwoofers in die ene kamer, maar ook een set bronzen deuren, een handgesneden houten bar, een gigantische 400 jaar oude Franse haard. De rest van het Amerikaanse walnotenhout dat de kamer bekleed eerst lichter gemaakt en daarna met een mesje de nerven opengewrikt om het bij de oude haard te doen passen. Handgeknoopt kamerbreed tapijt, bladgoud op de 'coffered ceiling', enz., enz. Maar volgens de thread op AVS wordt er nu gewerkt aan een tweemaal zo groot project, met 100 subwoofers.

Kjelt

Was wel een "klusje" voor GTDesign geweest, die had er wel wat mooiers van gemaakt:
QuoteLincoln Dickson, the lead installer, practically lived on this site for about five years.

donaldk

Die ruimte met de stereo set is echt estetisch verantwoord. Gelijk een hoog plafond voor de ruimte eronder en een mooi uitzicht. En verder ben ik ook wel een beetje aan het pluche verknocht, ook al ben ik er nog niet op beland;-).

Grindtegel

hmm, kun je voor 3.5 miljoen dollar niet beter gewoon een echte bioscoop bouwen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Atmoz


:-X

Dan vind ik mijn HT nog mooier 8) (serieus)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

qinq

Ghehehe, wat lelijk. En weggewerkte speakers :'( Met dat geld zou heel opvallend en heel goed geplaatst 7 avalon sentinels neerzetten(of iets anders groot).

R

Oh wat lelijk...

El Penumbra

Mooie, rustige ruimte. Totaal geen afleiding tijdens het kijken.... ;D

Jean Sibelius

Hoe rijker, hoe gekker... (je kunt óók overdrijven) :-X
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

J.H

Quote from: jowi on October 31, 2007, 15:05:52
Is blijkbaar een regel; hoe meer geld, hoe minder smaak :-X
Wat een ranzig bordeel zeg :P

;D ;D  Het ziet er inderdaad echt niet uit.!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Del member

#13
Het ziet er voor geen meter uit .....
Nu nog een bubbelbad, buiten wat neon lampjes en je hebt een bordeel.

SisterOfMercy

Speakeropstelling ziet er ook echt goed uit (Y)
Het ziet er echt uit alsof die gast allemaal van die ravemaster woofers aan z'n muur heeft gehangen.
The kissing and the colour come crashing down

Del member

Quote from: SisterOfMercy on October 31, 2007, 19:41:42
Speakeropstelling ziet er ook echt goed uit (Y)
Het ziet er echt uit alsof die gast allemaal van die ravemaster woofers aan z'n muur heeft gehangen.

Bah .... moest hij nu een rijtje of 10 jackhammers naast mekaar gezet hebben (zo'n lijnbron weet je wel) dan pas zou het interessant zijn


kippekop

Amerikanen laten maar weer eens zijn dat ze geen stijl hebben. Wat dat betreft is het op het gebied van speakers, meubels, huizen maar vooral auto's toch wel een heel stukje mooier aan deze kant van de oceaan!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

FFF

Quote from: qinq on October 31, 2007, 15:43:27
Ghehehe, wat lelijk. En weggewerkte speakers :'( Met dat geld zou heel opvallend en heel goed geplaatst 7 avalon sentinels neerzetten(of iets anders groot).

Was ook mijn idee, als zijn het maar 7 B&W 800D's, 4 tot 8 dikke subs erbij velodyne of iets dergelijks. Apparatuur ala accuphase, classe of mark levinson.
Tonnetje om de accoustiek perfect te krijgen.

Dat zou mijn ideale HT zijn, half miljoen kun je al best wat neerzetten als ik zo ga rekenen... >:D

qinq

Quote from: FFF on October 31, 2007, 21:07:10
Was ook mijn idee, als zijn het maar 7 B&W 800D's, 4 tot 8 dikke subs erbij velodyne of iets dergelijks. Apparatuur ala accuphase, classe of mark levinson.
Tonnetje om de accoustiek perfect te krijgen.

Dat zou mijn ideale HT zijn, half miljoen kun je al best wat neerzetten als ik zo ga rekenen... >:D


Nou met subs zou ik wel weer wat afzichtelijks doen. Misschien 10 van die car woofers nemen met een xmaxx van 10cm met belachelijk veel versterker vermogen.

donaldk

Quote from: 4G on October 31, 2007, 19:28:40
Het ziet er voor geen meter uit .....
Nu nog een bubbelbad, buiten wat neon lampjes en je hebt een bordeel.

Ik zou zijn boudoir wel eens willen zien, yummie.

Del member

Quote from: FFF on October 31, 2007, 21:07:10
Was ook mijn idee, als zijn het maar 7 B&W 800D's, 4 tot 8 dikke subs erbij velodyne of iets dergelijks. Apparatuur ala accuphase, classe of mark levinson.
Tonnetje om de accoustiek perfect te krijgen.

Dat zou mijn ideale HT zijn, half miljoen kun je al best wat neerzetten als ik zo ga rekenen... >:D

ba nee

- 7x hyperion 968 met de dubbele ALU woofers (ter info de bas van het kleinere broertje de 938 is al gutt-kicking)
- in elke hoek een velodyne DD18 = als er vier samenwerken veel minder correctie nodig
- tube traps, gordijnen, diffusors, early reflectors en ander akoestiek spul & een bezoekje door thingman
- op elke speaker een Hexateq Reference 4.0 mono

en dan nog een leuke processor erbij en klaar is kees.

J.H

Waarom dan niet 4x DD 1812 SE ipv DD18?
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Del member

Quote from: Jan H. on October 31, 2007, 23:47:45
Waarom dan niet 4x DD 1812 SE ipv DD18?

Omdat uit 7 stuks van deze al redelijk wat bas komt :P


Robbo

Quote from: qinq on October 31, 2007, 15:43:27
Ghehehe, wat lelijk. En weggewerkte speakers :'( Met dat geld zou heel opvallend en heel goed geplaatst 7 avalon sentinels neerzetten(of iets anders groot).

Je bedoelt zoiets ?  ;D :






Zie verder:

http://www.kipnis-studios.com/The_Kipnis_Studio_Standard/Home.html

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=634456&page=10   vanaf post 238

Grindtegel

lol, dat ziet er beangstigend uit.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon