Théâtre de Gand (Nieuwe foto's 19/10/08)

Started by e-lektron, June 30, 2008, 19:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

e-lektron

Vandaag vanaf de middag bezig geweest met Garmir met het bekleden van de eerste muur (die waar het projectiescherm tegen hangt). Bij Carpetright wat donkergrijs/zwarte vloerbekleding gaan halen en deze op een frame geniet (valse wand dus) waar ook de kabels van de speakers achter zitten. Heel goedkoop en snelle oplossing maar het resultaat mag er zeker zijn vind ik, morgen komen er foto's. Morgen doen we normaal de achterste muur en de gordijnen links en rechts zullen voor na het weekend zijn.

Garmir

Resultaat mag er zeker zijn, ben al content dat e zo ver geraakt zijn :)
En foto's zijn verzekerd voor morgen! Neem weer fototoestel mee dan kunnen we het niet vergeten :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Robert - Jan

Wat een mooie ruimte zeg. Persoonlijk vind ik de wat ouderwetse uitstraling van de stenen muren erg leuk. Ben dan ook benieuwd hoe de verbouwing er uiteindelijk uit gaat zien.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

e-lektron

#28
Net gedaan met werken samen met Garmir, de achterste wand is nu ook af. Garmir heeft foto's getrokken, was een beetje laat om die nog over te zetten dus die komen waarschijnlijk morgen.

Quote from: Robert - Jan on July 18, 2008, 02:08:58
Wat een mooie ruimte zeg. Persoonlijk vind ik de wat ouderwetse uitstraling van de stenen muren erg leuk. Ben dan ook benieuwd hoe de verbouwing er uiteindelijk uit gaat zien.

Uiteindelijk zullen er delen van de stenen muur te zien zijn, ook de balken bovenaan blijven zichtbaar maar de witte ruimtes er tussen worden zwart geschilderd. Omdat de HT-ruimte ook vaak als doorgang naar de andere ruimte moet worden gebruikt ga ik geen vloerbekleding leggen, voorlopig blijft het dus de stenen vloer. Ik denk wel dat ik de vloer zwart ga verven na een tijd, zal volgens mij met de gepaste verf een goed effect geven.

Ik weet voorlopig ook wat ik ga doen met het geluid, met wat ik nog staan heb en niet op mijn kamer nodig heb kan ik het best deze combinatie gebruiken ->

Receiver: Marantz sr4300
Center: Kef Q10c
Fronts: Kef Q3
Rears: Kef eitjes 
Sub: Wharfedale Cube DX12+

Morgen komen ze de barco brengen en afstellen, daar zullen ook snel foto's van komen  ;D

e-lektron

Goedemorgen!

Gisteren namiddag zijn Atmoz, Mivvel en Qris langs gekomen met de Barco, na enkele uurtjes ophangen en afstellen hangt alles mooi en komt er een prachtig plaatje op het scherm. Getest met een laptop op 1920 x 1080 die verbonden is via een hdfury (dvi). Momenteel heb ik mijn Toshiba HD-EP30 er op aangesloten via een HDMI naar DVI kabel. HDdvd's werken prima maar als ik er een gewone dvd insteek is het beeld niet meer goed (als iemand weet hoe en of ik dit kan verhelpen, tips zijn welkom, dan kan ik voorlopig ook nog gewone dvd's kijken.

Ik heb nog geen foto's hiervan maar ik heb wel de foto's die Garmir vrijdag getrokken heeft.

- Dit is de houten constructie die we gemaakt hebben voor beide muren



- De achterste muur nog eens, maar dan bekleed met "vloerbekleding"



- De voorste muur, met het scherm op zijn plaats



- Achterste muur met de zetels voor (zijn nu nog wit, binnenkort rood zoals op de foto met nieuwe overtrekken)




Binnenkort natuurlijk ook foto's van de barco en het beeld  ;)

Atmoz

#30
Het zag er allemaal goed uit Thimo.
Vond het gezellig gisteren. Alles gelukkig goed verlopen.
Dat "ding" aan de plafond gehangen en kalibreren maar :)

Uiteindelijke plaatje mag d'r zeker wezen 8) 8) 8)

Had nog wat foto's gemaakt, maar de meeste zijn mislukt. (maak nooit foto's met m'n GSM, dus wist eigenlijk niet zo goed hoe 't ding werkte...)

Maar bij deze 2 foto's:

... wat hangt daar...? ;)



Stappenplan om e.e.a. aan te passen in de Barco 808. Thimo schrijft het gewoon op de muur... ;D



Waren dat diezelfde banken als gisteren, maar dan zonder hoes?
Of hoe moet ik dit zien? Photoshop? (wel een goede dan!)

Mvg,

Atmoz


[edit]

Ohja, nog bedankt voor 't bier...
De Genste feesten waren trouwens erg gezellig :D
Waren vanmorgen pas om 06:00 uur thuis van een middagje ophangen en kalibreren ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

e-lektron

Quote from: atmoz on July 20, 2008, 13:22:37

Waren dat diezelfde banken als gisteren, maar dan zonder hoes?
Of hoe moet ik dit zien? Photoshop? (wel een goede dan!)

Mvg,

Atmoz


[edit]

Ohja, nog bedankt voor 't bier...
De Genste feesten waren trouwens erg gezellig :D
Waren vanmorgen pas om 06:00 uur thuis van een middagje ophangen en kalibreren ;D

Zoveel gedronken gisteren  ???
Nee gisteren waren ze gewoon nog wit, Garmir heeft in Photoshop de zetels even rood gemaakt, zo zou het er dus moeten uitzien.

Leuk dat jullie nog hebben genoten van de Gentse feesten, het was allesinds enorm druk gisteren. Ik verwacht voor vanavond hetzelfde aangezien het morgen feestdag is en het weer er ook niet zo super slecht uit ziet.

Garmir

Quote from: atmoz on July 20, 2008, 13:22:37Waren dat diezelfde banken als gisteren, maar dan zonder hoes?
Of hoe moet ik dit zien? Photoshop? (wel een goede dan!)

Hehe neen het zijn de witte versie die je gister hebt gezien bij thimo op de foto, enig verschil is dat ik ze met photoshop opgekleurd heb :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

gvy


Zoals ik al zei Atmoz, Je gaat je niet vervelen op de Gentse feesten  ;D

Leuk idee, zo een spanraam met het zwarte vasttapijt, T'ziet er in ieder geval goed uit en akoustisch zal het ook niet verkeerd zijn , denk ik.

Die banken in het rood , komt helemaal goed.
Komen die naast of achter elkaar te staan? En in geval achter elkaar , ga je dan een podium in elkaar knutselen?

Geert

e-lektron

Quote from: gvy on July 20, 2008, 20:37:07
Zoals ik al zei Atmoz, Je gaat je niet vervelen op de Gentse feesten  ;D

Leuk idee, zo een spanraam met het zwarte vasttapijt, T'ziet er in ieder geval goed uit en akoustisch zal het ook niet verkeerd zijn , denk ik.

Die banken in het rood , komt helemaal goed.
Komen die naast of achter elkaar te staan? En in geval achter elkaar , ga je dan een podium in elkaar knutselen?

Geert

Achter elkaar zou leuk zijn, maar de ruimte is niet diep genoeg helaas. Ik was van plan om eerst een podium voor de 2 zetels naast elkaar te maken, gewoon een verhoog van ongeveer 10cm bekleed met van dat tapijt. Maar dan kom je iets te dicht bij de projector te zitten en het is eigenlijk ook maar nodeloos werk :p

brimbrammer

Mooie ruimte om wat moois van te maken. ;)

SiR-ROUND


e-lektron

Ga ondertussen nog eens een update geven. Tijdens de zomer lagen de "werken" even stil wegens wat problemen met vocht in en rond de ruimte, die zijn ondertussen ongeveer opgelost en een week geleden hebben we voortgewerkt. Eerst de stenen muren, het plafond en nog wat witte vlakken zwart geverfd. En vorig weekend is Garmir komen helpen en dit is het resultaat









Het paneel op de laatste foto waar de apparatuur achter staat kan er gemakkelijk worden afgehaald, zit vast met magneten. Ondertussen ligt er ook vloerbekleding en hangen de gordijnen op, er moeten nu alleen nog enkele plinten worden geplaatst.

Dan een iets groter probleem... Ik krijg mijn projector niet goed afgesteld (Barco Graphics 808s), via HDfury (dvi) is hij verbonden met mijn HTPC. Op 1920 x 1080 is het beeld net wat te soft, ik zou dus een iets lagere resolutie willen nemen (maar toch ruim boven 1280 x 720). Alleen ken ik er niets van... Er zijn toevallig geen mensen in de buurt van Gent die er goed mee overweg kunnen?

Garmir

Leuk Leuk de gordijnen hangen ook al :), je moet maar eens laten weten als de plinten ook zitten, dan kom ik nog eens langs voor wat finale foto's :) En natuurlijk voor onze goede vriend GVY schieten we dan ook eens een panorama fotootje :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

gvy

#39
Kijk,
Dat is echt wel vriendelijk.
Ik kijk al uit naar een mooie pano van deze originele HT.  :D

Vriendelijke groet
Geert

simsatit

Dat is een leuke kelder, die franse naam doet vermoeden dat er vast ook nog wat wijnflesjes worden opgeslagen 8)

Greets,
Simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.