crystalio I en 1080P?

Started by steelfixer1, October 29, 2007, 23:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

steelfixer1

Hoi,

Ik heb mijn pc met RX2600XT videokaart dvi-uit 5 meter  bandridge kabel naar dvi-in op de crystalio aangesloten;dan van de crystalio dvi-uit 10 meter Gefen dvi-kabel naar de hdfury;dan van de hdfury 1 meter vga naar 5xbnc op input 5 van mijn BG1209s.
Als ik nu mijn videokaart op 1920x1080 @60 hrz instel,kan ik daar dan met de crystalio I 1080P@59,94hrz van maken?
Het beeld trilt/flikkert behoorlijk bij deze instelling...
Dit gebeurt ook als ik als outputformat 1080i@59,94hrz instel.
Hoe zou dat komen?
Patrick
Patrick

steelfixer1

Het lijkt dat de dvi kabel te lang is,maar dvd kijken via de zelfde kabel(dvd speler sdi aangesloten op de crystalio)werkt wel goed;ik laat de c1 dan standard definition pal upscalen naar 1152P@50,11hrz en ntsc naar 960P@59,94hrz.
Patrick

J.A.F._Doorhof

Het kan zijn dat je net boven de bandbreedte uit komt die de kabel aan kan.
Word er een HD fury gebruikt vergeet dan niet om 5V op de HD-Fury te zetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

steelfixer1

5volt?
Mag dat gewoon met zo'n universele adapter?
Patrick

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Matthi

Maar je moet wel opletten over de polariteit van de plug. Deze zou net anders zijn als de meeste standaard 5V adapters. Ik dacht dat ik dit gelezen had op de site van Curt Palme, daar is een sectie over de HDfury, zou ik toch maar even lezen want als de polariteit verkeerd is dan is't meteen afgelopen met de HDfury, althans zo was te lezen op de site.

Vraagje, welk SDI output board heb jij erin zitten? Ik wil het zelf doen (ook Crystalio 1 en Barco, maar dan via RGBs)
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

J.A.F._Doorhof

Kun je die laatste zin even herformuleren.

SDI is een output van een digitale bron NAAR de crystalio.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Matthi

Ha, sorry, is inderdaad niet goed te interpreteren zo:

Quotewelk SDI output board heb jij erin zitten?
=>In de DVD speler. Heb je hem zelf ingebouwd of laten doen?

Heb binnenkort een DV737 ipv men DV717 die met de andere standaard werkt BT601 en dus moeilijker om te bouwen is. Ik wil in de 737 een PMS SDI out board steken. (SMD solderen heb ik in mijn opleiding gehad)
Las ergens dat er nogal verschil is tussen diverse SDI output boards. Welke boards zijn nog beschikbaar en wie levert deze handel?
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

J.A.F._Doorhof

Ik heb een meridian speler en heb er door JVB één in laten zetten, de speler was me iets te prijzig om het zelf te doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco


jantje112

Quote from: Matthi on January 10, 2008, 18:55:21
Ha, sorry, is inderdaad niet goed te interpreteren zo:
=>In de DVD speler. Heb je hem zelf ingebouwd of laten doen?

Heb binnenkort een DV737 ipv men DV717 die met de andere standaard werkt BT601 en dus moeilijker om te bouwen is. Ik wil in de 737 een PMS SDI out board steken. (SMD solderen heb ik in mijn opleiding gehad)
Las ergens dat er nogal verschil is tussen diverse SDI output boards. Welke boards zijn nog beschikbaar en wie levert deze handel?


moome van de bekende hdmi box levert ook deze kaartjes.

Matthi

JvB is erg prijzig voor Meridian spelers..

JvB is voor de meeste dingen in zijn gamma wel erg prijzig...

Ik zal de laatste zijn dit af te breken, ik heb de man ooit aan de telefoon gehad: ze weten heel goed waar ze over praten, hebben de jarenlange kennis en expertise en dat laat zich betalen. ... Maar niet door mij, als ik het zelf kan voor de aankoopprijs van een boardje en de speler zelf vernachel heb ik in totaal nog minder uitgegeven dan de MOD door JvB te laten doen. +het is gewoon leuk om te doen  ;D

Er zijn dus kaartjes van:
-Pixel Magic Systems
-Moome
-?

Is er een verschil tussen beide qua qualiteit (zou eigenlijk niet mogen) en beschikbaarheid?
Weet iemand wat de beste plaats is om de digitale signalen af te takken. Meteen na de MPEG decoder, na de weerstanden of verder op het decoderboard?
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

Matthi

Hello beste videophielen...

Aftakpunten inmiddels bekend...  :o heb wel héééél fijn soldeertipje nodig en avond voordien geen alcohol voor het betere steady handwerk.
PMS SDI mod kaartje inmiddels besteld bij onze bekende htgoeroe en forumeigenaar  ;D

Laat zeker nog weten wanneer het allemaal werkt/niet werkt  O0
Lounge: Pioneer KURO LX5090 - Pioneer SC-LX76 - Pioneer BDP-450 - Telenet HD Digicorder - Apple TV - Jamo D7 THX Ultra2 - HDgear HDMI - Zone2 Monitor Audio RX6 - Zone3 Magnat Pro 160 Outdoor
HT (Opgedoekt): Barco Cine 7 - Crystalio VPS-2300 - Pioneer DV737 SDI - Beamax Fix 240 - Rotel RMB 1075 - Bluejeanscables

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview