Hoe een hele FLAC collectie in één keer naar MP3 omzetten?

Started by sandervg, October 29, 2007, 08:39:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik ben inmiddels een hele FLAC collectie aan het opbouwen. Keurig verdeeld in verschillende mappen (voor elke artiest een mapje en daaronder voor elk album een mapje). Nu wil ik deze gehele collectie met zo min mogelijk inspanningen ook beschikbaar krijgen op MP3 formaat om deze naar een MP3 speler te kunnen slepen. Hoe kan ik dit het beste / eenvoudigste doen?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RubenP

Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Grindtegel

Ik gebruik hnet programma Switch : www.nch.com.au/switch/

Supereenvoudig omzetten

edit: lettertjes omgedraaid, link zou het nu moeten doen
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

TubeKees


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sandervg

Het 'Switch' prorammaatje werkt! Echter een paar vragen:
1. Hij zet nu alles in één directory door elkaar (dus van alle artiesten en alle albums zet hij de tracks in alfabetische volgorde). Hoe kan ik er voor zorgen dat hij de output ook keurig verdeeld in verschillende mappen (zodat elke artiest en elk album een eigen mapje krijgt)?

2. Waarom zou VBR ipv CBR moeten instellen? Ik dacht dat CBR (bv. 256 kbps) juist goed was en beter ondersteund was? Zou ik CRC detectioin errors aan moeten vinken?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Del member

In foobar sleep je eerst heel de directory naar foobar, selecteer dan alles in de playlist en dan doe je 'convert to same directory' met rechtermuis optie.

In de originele directory komt er dan naast de flac versie ook een mp3 versie te staan. Simpeler kan niet.


sandervg

Het lukt me nu om het idd allemaal in één keer over te zetten (jezus, wat heeft die computer daar lang over te doen!)

Echter: wat zijn de beste settings voor LAME? Ik wil gewoon met variabele bitrate werken, maar wel in de hoogste kwaliteit. Welke commandline moet ik dan gebruiken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sonik


Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

sandervg

Heb inmiddels de betaalde versie van MediaMonk. Op de een of andere manier moet je daarmee flacs rechtstreeks naar je mp3 speler kunnen slepen waarbij mediamonk het tijdens de conversie naar Mp3 omzet. Moet dit nog uitproberen, maar omzetten naar mp3 gaat iig goed.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

bertje

Zijn er in de tussentijd misschien betere progjes voor uitgekomen (liefst freeware en 320 kb mogelijk)?
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

hifiman


riwi

Ik vind xrecode II ook wel handig werken. Ook voor het rippen zelf, of voor tag editting.
Kan je wel een poosje gratis gebruiken.

http://www.xrecode.com/#Download

bertje

flac2mp3: er zijn blijkbaar een heleboel progjes die zo heten, die van MGET deed het bijna goed, maar hij pakt geen subdirectories. :unsure:

XRECODE2: deed het als een speer, maar loop nu al tegen de registratie/betaling aan. :confused:
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

riwi

Ik dacht dat ik wel een paar dagen 'vrij' gebruikt had. maar ik heb inderdaad 14 euro overgemaakt met paypal.
Als iets goed werkt en handig is en de aankoop prijs is vriendelijk dan beloon ik dat meestal met een aankoop :)

Voor het rippen is dbpoweramp beter, dus die heb ik er ook bij aangeschaft.

hifiman

Quote from: bertje on August 21, 2011, 21:34:49
flac2mp3: er zijn blijkbaar een heleboel progjes die zo heten, die van MGET deed het bijna goed, maar hij pakt geen subdirectories. :unsure:
Ik bedoelde deze:
http://bytemonkey.org/flac2mp3/

Wil je het persee op windows gebruiken dan even het gratis cygwin installeren.  :devil:

EJ

Sound Converter onder linux laat je directory structuur intact. Bij mij doet hij in 1 grote batch alle 500 cd's.

bertje

Quote from: Audioloog on August 23, 2011, 15:40:43
Ik bedoelde deze:
http://bytemonkey.org/flac2mp3/

Die vond google wel het eerst, maar ik ben totaal onbekend met linux.....
Leek mij ook al een vreemde verzameling bestanden zonder een setup.exe oid.... ;D
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

s.t.

dbpoweramp music converter. Hiermee kan je precies de path instellen. Zorg wel dat je de reference versie hebt.

Ik gebruik dbpoweramp zeer vaak om flac te coderen.

garmtz


Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai