ASUS als notebook? AMD of Intel?

Started by ACQUA, October 28, 2007, 21:04:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Zijn er personen die een asus notebook hebben?  Ik ben op zoek naar een notebook/laptop voor dagelijkse doeleinden zoals surfen,mail,downloaden e.d. geen HD ofzo en geen speciale spelletjes.
Ik heb deze gevonden maar wat zijn de bevindingen van de kenners?
Merk ASUS
Type F7F-7S014C

Processor Intel CoreT 2 Duo T2130
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
Processorsnelheid 1,86 GHz
Geheugen 2 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC-5300)
Aantal modules 2x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 17.1 inch breedbeeld
Schermtype WXGA, Glare Type
Schermresolutie 1440x900
Harde schijf 160 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Interface (harde schijf) SATA I
Optische drive DVD Super Multi (Double Layer) drive
DVD+R schrijven 8x
Grafische kaart Intel Graphics Media Accelerator 945
Fabrikant Intel
Shared memory Nee
TV-tuner Nee
Radio-tuner Nee
Ingebouwde webcam Nee
Megapixel 1,3 Megapixel
LAN 100 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 A/B/G
Toetsenbord-layout BE-indeling (AZERTY)
Muis Ja
Afstandbediening Nee
Type accu 6 cell Li-Ion
Extra Met tas en muis en nummeriek klavier.
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return
Product code 90ND9A71D14C3CAC40N



Of moet ik naar andere merken kijken?

BOUBOU

Ik heb zelf voor mijn werk ook een asus laptop.
Op een gegeven moment kreeg ik problemen met de hardeschijf, hiervoor moest ik toen een RMA nummer aanvragen, waarn TNT de laptop op mijn werk kwam ophalen.
Het probleem was toen ik de laptop retour kreeg opgelost, maar helaas niet voor lang.
De zelfde procedure is toen herhaald, met tot op heden met een goed resultaat.
Qua prestaties hoef ik niet te klagen, je moet er echter geen zware games op willen spelen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Hanky Panky

Ik heb tot grote tevredenheid een laptop uit de A6V serie (pentium M 1866 Mhz) die nu net geen 2 jaar oud is. Bevalt prima, nooit gezeur en een prettig beeldscherm. Als veeleisende privé gebruiker zou ik graag een snellere harddisk willen maar dat is een kwestie van budget. Ook na 2 jaar is de accu nog lekker fit en ongeveer net zo goed als in het begin.

Kortom: tevreden temeer daar Asus destijds (weet niet of het nu nog zo is) 2 jaar garantie gaf/geeft en nagenoeg alle andere merken op 1 jaar zitten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

TheSpeedSkater

Hier ook een Asus. W7j, een 13,3 inch laptop. Alles erop en eraan, prima videokaart, grote schijf, BT, wifi, dvd brander. Interne cam. Goede accu's ook!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Raphie

#4
Asus heeft een goede reputatie. wil je meer info kijk dan ook even op het forum op www.notebookreviews.com
JBL PRX Power!

ACQUA

Hoe zit dat eigelijk met AMD turion en Intel core (2) duo. Wat is momenteel een verstandige keuze of zit er weinig verschil tussen de prestatie's?

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Raimond

Asus en Intel :),ik heb al 1.5 jaar mijn Asus a6ja  en die bevalt me zeer goed ;D.Deze werkt perfect ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii