Slecht beeld Canal+ via kabel

Started by Ferry van Houten, January 19, 2003, 16:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferry van Houten

Op dit forum lees ik meerdere berichten over mensen die slecht beeld hebben als men naar Canal+ kijkt via de kabel.
Ik heb dit ook,heb al een paar keer de plaatselijke monteurs over de vloer gehad en die zeggen allemaal het zelfde,het ligt aan de Canal+ decoder.
Ik heb contact gehad met Canal+ en mocht direkt een nieuwe decoder ophalen maar dat hielp niks,ik blijf het dus toeschrijven aan het kabelbedrijf wat het sginaal aanleverd.
Bij mij zit alles aangesloten met coaxkabels van het kabelbedrijf zelf en mijn Canal+ decoder zit met een ProFi Gold scart van € 45,- aangesloten en nog is het slecht.
Waar het mij nu om gaat is het volgende,wat voor soort storingen hebben jullie dan als je naar Canal+ kijkt via de kabel?
Misschien dat ik daar wat aan heb.

Met vriendelijke groet,Ferry

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het ligt zeker bij de kabelaar.
Sommige kabelaars zijn gewoon verschrikkelijk slecht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Ik heb hier ooit ook een discussie over gehad met C+, uiteindelijk gaven ze toe dat de kwaliteit over de kabel niet echt best was.
Hun advies was om digitaal te bekijken omdat dat een VEEL beter resultaat geeft.  

Ik heb nu nog C+ via de kabel, net als mijn ouders, en bij ons beide is het beeld slecht. Nu is het wel zo dat C1 slechter is dan C2 (of rood en blauw zoals ze dat tegenwoordig noemen).

Groet,
Patrick.

DB628

Is c+ dan wel goed via de satelliet?

J.A.F._Doorhof

ZEER goed, en soms zelfs geniaal, vooral het 16:9 kanaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ron Zuiderwijk

Wat betaal jij voor je pakket zenders per maand inclusief Canal+?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robin Liebrechts

nou via de schotel is het beeld van canal + ook niet altijd optimaal. Zal wel aan de film liggen!! Niet alles is via de schotel haarzuiver!!

Robin

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het meeste wel, maar soms is het inderdaad minder, maar nog altijd beter dan de kabel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

saint

Heb hier ook C+ en de ervaring is dat er (te) veel ruis inzit. Dit is natuurlijk steeds beter zichtbaar naarmate het scherm groter wordt en de tv ook nog gaat inzoomen. Ze zenden wel veel letterboxed uit, wat op zich goed is natuurlijk maar het kost je wel verticale resolutie. dan krijg je ook nog de cablecrypt scrambling er overheen(apparatuur van C+ dat in het kopstation v/d kabelaar staat) wat ook al niet erg bevordelijk is voor het beeld. Slecht beeld ligt dus vaak aan de scrambling in het kopstation+de decoder. Ik gebruik ook niet de coax uitgang van de decoder omdat deze stoorde op net5, maar heb dus een coax splitter voor de ingang geplaatst naar de tv en een scart voor het bekijken van C+.
Kijk ik toch liever een film op cinenova wat wel wenig breedbeeld heeft maar een veel mooier plaatje en een beter aanbod(+GEEN sport). Want die oude films op C+ zijn ook vaak de moeite niet, ze weten op hun eigen website trouwens niet eens wat ze uitzenden tegenwoordig(...).

J.A.F._Doorhof

Hi,

Op de schotel heeft C+ een speciaal 16:9 kanaal dat alleen maar uitzend in anamorphic widescreen. ZEER de moeite waard, alleen nog DD erbij en we zijn tevreden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

saint

Op satelliet komt het steeds vaker voor dat er in DD uitgezonden wordt. Sky wordt er ook steeds beter in en de duitsers ook. Ben zelf ook in de gelukkige positie dat ik BBC in anamorphic wide screen kan kijken(geen DD).=ook erg mooi(afgezien van af en toe een beetje lage bitrate); over enkele maanden wordt BBC trouwens FTA en dus met een 70cm schotel vrij in ws te ontvangen.
Enkele maanden terug zo Fight club gezien. En de series natuurlijk(buffy, x-files, 24, Band of Brothers,...) allen in ws.