SSD als boot HDD

Started by Robbo, October 26, 2007, 13:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Gezien de lange laadtijden/veelvuldig access van de C schijf door Vista,  zit ik eraan te denken om deze vervangen door een SSD van dit merk : http://www.ssdisk.eu/buy_mtron_sdd.php

Iemand ervaring met SSD ter vervangen van de C-schijf ?


Hanky Panky

Het scheelt dat zo'n solid state disk haast niets meer kost dan een gewone HDD  >:D

Voor dat geld heb je (uitgaande van 32 GB) 2 Raptors in striping mode staan (plus bijna alle andere onderdelen van een HTPC!).

Een meer valide motief voor mezelf zou de geluids- en warmte productie zijn (of beter: de afwezigheid daarvan).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

Opvallend in diverse reviews was dat de ssd's vaak niet sneller waren dan een HD, onlangs een nieuwe gereviewed gezien die wel heel snel was, maar geen idee meer welke het was. Dingen blijven duur net als de ramdisken die met ecc geheugen volgedouwd moeten worden:-(. Trouwens Asus komt nu met een bord met daarop een chip waarin in rom een browser en nog wat basis software zit. tijdens het opstarten kun je kiezen of je windows laadt of deze thinclient. Dan ben je in 15 seconden online, stond dacht ik op hardware.info.

jaco

Ook handig voor download disk van usenet (temp directory van 4 GB)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

Ik heb 1GB turbo memory in m'n laptop zitten (512mb readyboost en 512mb readydrive) werkt ook erg goed
en sinds al m'n PC's nu een SDcard slot hebben, gebruik ik een Sandisk Ultra III 2GB als removeable
JBL PRX Power!

Erik

Ik gebruik gewoon de ontwaak functie in XP, werkt als een tierelier, in 2 sec down en in 4 sec up. Dag in, dag uit. Ik weet niet of Vista zoveel beter is in het afspelen van HD content?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robbo

#6
Quote from: Hanky Panky on October 26, 2007, 15:20:51
Het scheelt dat zo'n solid state disk haast niets meer kost dan een gewone HDD  >:D

Voor dat geld heb je (uitgaande van 32 GB) 2 Raptors in striping mode staan (plus bijna alle andere onderdelen van een HTPC!).

Een meer valide motief voor mezelf zou de geluids- en warmte productie zijn (of beter: de afwezigheid daarvan).

Hoewel de Raptors natuurlijk iets sneller zijn dan een reguliere HDDs, scheelt het niet echt heel veel.    Een groot misverstand is dat RAID0 het geheel ineens en stuk sneller maakt.  Dat scheelt ook maar een paar procent.     Bij elkaar dus niet echt de moeite.

Jeroen V

Quote from: Robbo on November 14, 2007, 08:33:44
Hoewel de Raptors natuurlijk iets sneller zijn dan een reguliere HDDs, scheelt het niet echt heel veel.    Een groot misverstand is dat RAID0 het geheel ineens en stuk sneller maakt.  Dat scheelt ook maar een paar procent.     Bij elkaar dus niet echt de moeite.

Een paar procent is wel heel erg weinig. Maar over welke snelheidswinst heb je het, totaalwinst of HD benchmark? En dan is het ook nog eens van belang waar je het systeem met name voor gebruikt. Als je alleen een beetje zit te internetten en tekstverwerken zal het totaal niet boeiend zijn, maar er zijn genoeg dingen te bedenken waar de totale snelheidswinst behoorlijk kan zijn.

En het maakt ook nogal wat uit of je een on-board RAID controller gebruikt of een losse high-end controller.

Oftewel afhankelijk van toepassing en gebruikte hardware kan RAID0 wel degelijk een enorm verschil zijn.