DTS: Een exotische subwoofer --> Klaar!

Started by Interficior, October 25, 2007, 16:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: Sjors on December  5, 2007, 22:00:51

Jep know what you mean  ;)






Ah juist ja ! dus met het strijkijzer maak je het een mooi dun,glad ? daar hete lijm altijd zo dik is.

Maar smelt het doek dan niet ?

Groet, Sjors
Blijkbaar niet hè. ;D

Ik doe de bout op ongeveer 1 à 2 bolletjes.
Take it or lease it

Sjors

Quote from: Interficior on December  5, 2007, 22:04:41
Blijkbaar niet hè. ;D


Ik dacht toen ik het toen ik op 'verzenden' klikte   ;D




Quote from: Interficior on December  5, 2007, 22:04:41

Ik doe de bout op ongeveer 1 à 2 bolletjes.


Oké dankje  ;)


Groet, sSors


Oracle

Quote from: Sjors on December  5, 2007, 22:00:51
Maar smelt het doek dan niet ?

Écht leer zou er tegen moeten kunnen... ;)

Groet,
Mark

fgroen

Quote from: Oracle on December  7, 2007, 15:51:55
Écht leer zou er tegen moeten kunnen... ;)

Groet,
Mark

Als je je speakergrille met leer bekleedt, komt er weinig geluid meer doorheen...  :D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

El Penumbra

Quote from: fgroen on December  7, 2007, 16:00:03
Als je je speakergrille met leer bekleedt, komt er weinig geluid meer doorheen...  :D

Niet als je het echt alleen om de grille doet..... ;)

Interficior

Bovendien: denk je echt dat een lappie leer zulke lage tonen tegenhoud?
Take it or lease it

tiptop

Het heeft natuurlijk wel ze invloed op het klankarakter van het laag.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eazyQ

gewoon hard genoeg zetten, dan is dat leer er ook zo weer af denk ik ;) .

Rob Eric Blank

Ik ben echt wel benieuwd naar de preformance van die sub. Scheurende muren??

simsatit

Quote from: Rob Eric Blank on December 13, 2007, 14:13:35
Ik ben echt wel benieuwd naar de preformance van die sub. Scheurende muren??

Ik heb deze gehoord en vond hem heel mooi, persoonlijk vond ik het een echte muziek sub die een hele mooie droge geaccentueerde bas neerzette, daar deze sub een gesloten ontwerp is in een niet zo een heel grote kast vond ik het geen diepte bommen sub, maar ik preffereerde deze wel boven mijn 'gewelddadige' sub als het op muziek aan komt! Snel en gedetaileerd dus 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

JeKa

#210
Edit: fout gepost :-[

El Penumbra

Quote from: Rob Eric Blank on December 13, 2007, 14:13:35
Ik ben echt wel benieuwd naar de preformance van die sub. Scheurende muren??

Geen last van scheurende muren, trillende ramen, rammelende kopjes in kasten. Heb eigenlijk helemaal geen last van de sub.

Integratie met de speakers is subliem.

Voor film heeft de sub absoluut veel meer diepgang en controle dan m'n oude REL. Het is inderdaad geen geweldadige sub die extreem diep gaat maar hij gaat al diep genoeg voor mij in deze grotere ruimte dan waar hij gaat komen.

simsatit

Quote from: El Penumbra on December 14, 2007, 20:13:38
Geen last van scheurende muren, trillende ramen, rammelende kopjes in kasten. Heb eigenlijk helemaal geen last van de sub.

Integratie met de speakers is subliem.

Voor film heeft de sub absoluut veel meer diepgang en controle dan m'n oude REL. Het is inderdaad geen geweldadige sub die extreem diep gaat maar hij gaat al diep genoeg voor mij in deze grotere ruimte dan waar hij gaat komen.

Top, Feli!! (en is ook nog eens mooi om naar te kijken, ook niet belangrijk ;D)
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Rob Eric Blank

Quote from: El Penumbra on December 14, 2007, 20:13:38
Geen last van scheurende muren, trillende ramen, rammelende kopjes in kasten. Heb eigenlijk helemaal geen last van de sub.

Integratie met de speakers is subliem.

Voor film heeft de sub absoluut veel meer diepgang en controle dan m'n oude REL. Het is inderdaad geen geweldadige sub die extreem diep gaat maar hij gaat al diep genoeg voor mij in deze grotere ruimte dan waar hij gaat komen.
Top!

De hele geweldadige subs ben ik zelf niet zo'n fan van. Aangezien ik een sub ook wil kunnen gebruiken als subtiele ondersteuning van audio.

Ik wens je er veel plezier mee, maar dat zal wel goedkomen.

Sjors

Quote from: simsatit on December 15, 2007, 11:43:27
Top, Feli!! (en is ook nog eens mooi om naar te kijken, ook niet belangrijk ;D)
greetz


ook niet onbelangrijk bedoel je ;)




Groet, Sjors

El Penumbra

Quote from: Rob Eric Blank on December 15, 2007, 16:12:36
Top!

De hele geweldadige subs ben ik zelf niet zo'n fan van. Aangezien ik een sub ook wil kunnen gebruiken als subtiele ondersteuning van audio.

Ik wens je er veel plezier mee, maar dat zal wel goedkomen.

Heb ik alle vertrouwen in.... :D

vanzanten

Ruim 3 jaar na dato wil ik dit topic even omhoog schoppen. Ik heb de sub drie dagen geleden overgenomen, als vervanger van een REL Strata III. Die vond ik iets te licht voor mijn kamer. Althans: dat vermoedde ik. Ik heb nooit eerder subs gehad (wel altijd fullrange vloerstaanders), maar omdat ik sinds kort electrostaten heb, wilde ik er een sub bij. REL was voor mij een bekende naam en ik dacht met de Strata wel iets goeds te hebben. Dat ik het maar magertjes vond, schreef ik dan ook maar toe aan subs in het algemeen, de match met de electrostaten, maar niet direct aan de REL.

Maar nu weet ik beter! Deze DTS is een beest! Mijn zoontje is nogal fan van De Jeugd Van Tegenwoordig en Aldiedingen van hun recentste cd was op mijn fullrangers een groot succes met het enorme laag. Met de REL bleef er weinig van over. Maar met de DTS zou ik mijn houten vloer omhoog kunnen laten springen denk ik (wat nog ooit handig kan zijn, omdat ik die ooit wil vervangen) en kan ik mijn ingewanden in ongewenste trillingstoestanden brengen. Zéér tevreden dus!

skyfox

Gefeliciteerd en veel plezier met je sub! Binnen een maand of twee hoop ik ook te starten met de bouw van mijn eigen sub.  :inlove:

Mag ik vragen hoe groot de ruimte is waar de sub in staat?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vanzanten

Ik heb een L-vormige woonkamer. De langste zijde (linkerkant van de L) is 9 meter, de 'voet van de L is 5,5 meter. Het 'rechter stuk van de voet' is de muur waar mijn luidsprekers staan en meet ongeveer 4 meter. Dat betekent dat het oppervlak van het stuk waarin de sub staat ongeveer 4 x 5,5 = 22 m2 is. Mijn totale woonkamer is ongeveer 45 m2. De REL is voor de ruimte dus echt te klein.

morca

#219
Quote from: vanzanten on February 21, 2011, 11:37:25
Ik heb een L-vormige woonkamer. De langste zijde (linkerkant van de L) is 9 meter, de 'voet van de L is 5,5 meter. Het 'rechter stuk van de voet' is de muur waar mijn luidsprekers staan en meet ongeveer 4 meter. Dat betekent dat het oppervlak van het stuk waarin de sub staat ongeveer 4 x 5,5 = 22 m2 is. Mijn totale woonkamer is ongeveer 45 m2. De REL is voor de ruimte dus echt te klein.
hij vult gewoon je hele kamer hoor niet alleen je luisterhoekje
de rest lekt weg in je 45 m2 kamer,als dit niet is afgesloten


mooie aankoop, en bouwproject van Camiel :thumbs-up: