DTS: Een exotische subwoofer --> Klaar!

Started by Interficior, October 25, 2007, 16:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boogi

Quote from: Interficior on November 22, 2007, 17:45:03
Maar dit is een kwestie van bijschuren en weg.
Kan jij bijschuren dan?  ;D

Interficior

Mwoeha ik zie het ja. ;D

Nee, dat kan ik helaas niet. :P
Take it or lease it

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Ik kan alleen iets eraf schuren, niet iets bijschuren. (Dat was neem ik aan de pun van Boogi). :D
Take it or lease it

tiptop

Quote from: Interficior on November 22, 2007, 19:05:27
Ik kan alleen iets eraf schuren, niet iets bijschuren. (Dat was neem ik aan de pun van Boogi). :D
Ahhh :P duhhuh :-[ ;D  Sorry hoor, het is voor mij al laat en nog herstellende van ziek zijn (is dat een goed excuus?) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Boogi

Haha, mooie sub geworden.
Ben benieuwd naar de sound :)

Interficior

#131






Sneak Peek. Alles zit nog los enzo, en is nog niet geschuurd en geolied, maar het geeft een wat beter beeld.
Take it or lease it

El Penumbra


[email protected]

wat kost dat ?, past goed bij mijn usher speakers ;D
het viel me op dat deze usher ook een mooi houten afwerking hebben
ik vind dat zebrano steeds mooier worden
overigens de scanspeak ref monitors die zijn in palisander fineer afgewerkt

Interficior

Quote from: [email protected] on November 22, 2007, 20:45:04
wat kost dat ?, past goed bij mijn usher speakers ;D
Zebrano platen van dit formaat en deze dikte kosten dus rond de 15 euro. 8)
Quotehet viel me op dat deze usher ook een mooi houten afwerking hebben
Die ushers hebben leuke klinknagels met 'Usher' erop. Verder is het hout gewoon normaal eiken denk ik, met een V-groef erin.
Quoteik vind dat zebrano steeds mooier worden
Let nu dan maar op. :P
Quoteoverigens de scanspeak ref monitors die zijn in palisander fineer afgewerkt
Ah, oké. Had ik moeten weten eigenlijk. Da's ook geen goedkoop spul om het zomaar te zeggen. ;) Hoogstwaarschijnlijk duurder dat dit zebrano, en met geluk VEEL duurder. Maar daar heb ik niet genoeg kennis voor.

Nu zit het zebrano in de olie, en dan gaat het opeens leven.





In het 'echie' is het contrast wat hoger, en het geheel iets lichter. Het is moeilijk te capturen op een plaatje, zeker als het zo donker is.
Take it or lease it

WMC

Waar had je dat Zebrano hout vandaan?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

http://www.bremershouthandel.nl/

Een leuke zaak in Haarlem die als een van de weinige houthandels die ook echt groot kunnen leveren, op maat kunnen zagen en schaven.
Take it or lease it

tiptop

Aan het Spaarne. :)

Heb ik ook de vloer vandaan die in de toekomstige kinderkamer ligt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Even hier wat relativerende foto's bij daglicht:



Take it or lease it

El Penumbra

Een flink verschil tov het onbewerkte hout. Veel meer contrast.

Interficior



Stukje afval met knoest eens flink opgeschuurd. Daar ga ik denk ik een leuk monitorstandaardje van klussen. Met die bast er nog echt aan. Zal een leuk effect geven.
Take it or lease it

Interficior

Even in de weer voor het speakerdoek. Dat komt er óók nog voor. Daar gaat al je mooie zebrano. ;)

Echt, MDF freest ZO makkelijk in vergelijking met al die hardhoutsoorten. Splintert niet, hapt niet, bijt niet, werkt niet, etc etc. Boterzachte zooi. >:D



Uiteindelijk krijg je dan dit:



Nog even een randje eraan frezen voor het effect:



Er zitten trouwens 2 lagen waxolie op, ik denk dat ik het wel mooi zo vind. Anders gaat het misschien ook teveel glimmen, en dat wil El Penumbra niet, voor zover ik weet.
Take it or lease it

Spekkie99

Wordt echt een beauty, hulde voor het desing en afwerkingsniveau.

Heb deze week bij Vincent de Adire woofer en radiator opgehaald en dit inspireerd enorm.
Het wordt mijn eerste maar ik volg dit met veel belangstelling en leer er veel van.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Interficior

Quote from: Spekkie99 on November 24, 2007, 17:27:45
Wordt echt een beauty, hulde voor het desing en afwerkingsniveau.
Dankjewel!
QuoteHeb deze week bij Vincent de Adire woofer en radiator opgehaald en dit inspireerd enorm.
Het wordt mijn eerste maar ik volg dit met veel belangstelling en leer er veel van.
Dat vind ik toch ook wel een groot compliment. Pas op met die woofer, je moet hem echt knijpen, want je zet hem snel te hard. Ligt er natuurlijk aan hoeveel je muziek luistert, maar voor film zet dat ding een megadruk, voor zover ik kan vergelijken meer dan een Monolith, dus pas met muziek een beetje op. :P

Wat voor afwerking zou jij dan willen doen? De afwerking van Simsatit vind ik zelf ook erg mooi (dat is diezelfde woofer en slavecombo, dus ik ken de subwoofer die je koopt behoorlijk goed [heb hem al vaak gehoord]).
Take it or lease it

simsatit

Wow, dat ziet er weer heel tof uit!! O0
Heel cool ontwerp en geeft weer inspiratie aan heel wat mensen denk..
Ik zie het wel weer zitten volgend jaar misschien ook weer eens te gaan knutselen, 21" eventueel, haha..
Kom je eerdaags even testdraaien Interficior?
Lijkt me wel top 8) ben tevens weer benieuwd hoe deze klinkt, zou het een adire killer worden??
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Interficior

Een adire killer.. hmm. Ik weet het niet. Hij zal in ieder geval naadjestrak spelen, maar hoeveel druk dit ding kan neerzetten zullen we snel genoeg merken. Ik denk niet heel weinig. ;D

Net het speakerdoek gemaakt:



Dat zit er echt... retestrak omheen. Het pastte ook niet als je hem los zou leggen, en dan moet hij er nog helemaal omheen flappen.
Take it or lease it

VlisChris

Hmm, het ziet er allemaal heel degelijk en professioneel uit moet ik zeggen 8)
Maar, als ik zo vrij mag zijn: ik vind het zebrano before mooier dan after zeg maar. Vind het nu net teveel richting bronsgroeneikenhout gaan zeg maar :-X
Niet dat het nu lelijk is imho, maar persoonlijk zou ik het zo licht mogelijk gelaten hebben.
De resultaten ben ik natuurlijk wel benieuwd naar!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

Smaken verschillen want ik vind de diepte weer wel .... O0

Mooie afwerking met het speakerdoek...!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Interficior



Dat komt qua kleur het meeste overeen. Ik weet verder niet hoe bronsgroeneikenhout eruitziet, maar het licht houden lukt je toch niet. Nu is hij licht, over 5 jaar is het net zo donker als nu. Aannemende dat er zonlicht op komt.

Take it or lease it

El Penumbra

Ik kan je verzekeren dat er weinig zonlicht op gaat vallen..... 8)