DTS: Een exotische subwoofer --> Klaar!

Started by Interficior, October 25, 2007, 16:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra

Quote from: Interficior on October 25, 2007, 22:30:32
Da's wel een heel groot compliment Erik!

Maar ik voel dat jullie stiekem allemaal staan te wachten totdat ik die 21" ga maken? >:D



Hij lijkt zo in ieder geval niet groot.... ;D

Interficior

Quote from: El Penumbra on October 25, 2007, 23:00:10
Hij lijkt zo in ieder geval niet groot.... ;D
Nop, maar hij past niet eens in de kast die hier komt te staan. ;D
Take it or lease it

-madison-

Zo je bent lekker aan 't bouwen de laatste tijd zeg :P
Doe je dit op aanvraag? (heb misschien wel interesse in een subje :D)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

eazyQ

weer zo'n gaaf topic, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Interficior

Take it or lease it

El Penumbra


Boogi

Quote from: El Penumbra on October 27, 2007, 16:56:16
Mooi stukkie hout!  8)

Doe mij maar zwart brittex  ;D
Zal zeker een mooi subke worden  ;)

eazyQ

toch wel mooi hoor, en weer eens wat anders dan de standaardkleuren

Bart_M

Ik heb ook nog overwogen om mijn speakers en sub in Zebrano te doen. Vind het persoonlijk altijd erg mooi.

Interficior

Jeps. En nu zit het eraan te komen dat de hele sub uit zebrano wordt gemaakt. :)
Take it or lease it

eazyQ

Quote from: Interficior on October 28, 2007, 17:34:01
Jeps. En nu zit het eraan te komen dat de hele sub uit zebrano wordt gemaakt. :)
Die Penumbra houd je wel bezig zo ;) .
Wordt de sub dan puur zebrano of wordt het zebrano als afdeklaag gebruikt?

Interficior

Het was een proefballon, die helaas is geknapt. ;) Dus toch alleen voorkant/achterkant uit Zebrano.

Als hij uit zebrano gemaakt wordt, wordt het natuurlijk alleen een afdeklaag. Anders moet je echt naar dikke maten zebrano, en dan moet je gaan werken in delen, anders werkt het helemaal je subwoofer kapot. Je bent dan met echt hout bezig met alle nadelen van dien, dus dat doe je niet, en je omzeilt dat door MDF te bekleden met je afwerklaag.
Take it or lease it

Peerless Monster

Quote from: Interficior on October 28, 2007, 23:37:46
Het was een proefballon, die helaas is geknapt. ;) Dus toch alleen voorkant/achterkant uit Zebrano.

Als hij uit zebrano gemaakt wordt, wordt het natuurlijk alleen een afdeklaag. Anders moet je echt naar dikke maten zebrano, en dan moet je gaan werken in delen, anders werkt het helemaal je subwoofer kapot. Je bent dan met echt hout bezig met alle nadelen van dien, dus dat doe je niet, en je omzeilt dat door MDF te bekleden met je afwerklaag.

Ik heb juist een andere aanpak.
De binnenkant van de speakers (van houtpanelen) bekleden met MDF...
Komt waarschijnlijk op hetzelfde neer ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Interficior

Nee, want dat impliceert dat je MDF-laag dunner is dan je zebrano. ;)
Take it or lease it

eazyQ

Quote from: Interficior on October 28, 2007, 23:37:46
Het was een proefballon, die helaas is geknapt. ;) Dus toch alleen voorkant/achterkant uit Zebrano.

Als hij uit zebrano gemaakt wordt, wordt het natuurlijk alleen een afdeklaag. Anders moet je echt naar dikke maten zebrano, en dan moet je gaan werken in delen, anders werkt het helemaal je subwoofer kapot. Je bent dan met echt hout bezig met alle nadelen van dien, dus dat doe je niet, en je omzeilt dat door MDF te bekleden met je afwerklaag.
Dat vermoeden had ik al, maar wilde het even zeker weten ;) .

Peerless Monster

Quote from: Interficior on October 29, 2007, 00:06:02
Nee, want dat impliceert dat je MDF-laag dunner is dan je zebrano. ;)

Ze zijn even dik ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Boogi

Waarom niet helemaal fineren dan?

El Penumbra

Quote from: Boogi on October 29, 2007, 13:41:57
Waarom niet helemaal fineren dan?

Fineren blijkt nogal prijzig.

De proefballon met alles van Zebrano kwam niet door de WAF. 'Veels te druk' was het antwoord. En daar kan ik haar niet helemaal ongelijk in geven..... :-\

Interficior

Zo dan maar:



Voor én achterkant. :D
Take it or lease it

tiptop

Ziet er goed uit Camiel. ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

El Penumbra


VlisChris

Hmm, zie het topic nu pas, maar dat gaat absoluut heel gaaf worden 8)
Ga ik zeker volgen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Interficior

We hopen het allemaal, maar het is wel zo natuurlijk. Dat zebrano is gewoon monsterlijk mooi. Als je het in de waxolie drukt komt het nóg meer naar voren, de kleurverschillen. Toch ga ik het denk ik eerst in de olie doen en dan pas waxolie, bij alles wat ik tot nu toe heb gedaan is dat mooier. :) Maar dat probeer ik nog even uit uiteraard.

Eerst maar even een beetje hout halen voor de basis: ;D





Beeldig handschrift hè? Overigens is dat plaatje niet op schaal, voordat er rode vlaggen omhooggaan, luchtalarmen af en vluchtauto's klaar worden gezet. Meer een soort algeheel idee, ik kan niet rekenen zonder het eerst opgekrabbeld te hebben.
Take it or lease it

Interficior

#48
En zo ziet hij eruit als je snel de planken tegen elkaar aanzet:



En hier is het bakje voor de UcD, zodat de kast mooi luchtdicht blijft en er geen dingen gaat ratelen:



En zo gaat de voorkant er ongeveer uitzien, met die spleet ertussen dus:



Ik kan er niets aan doen maar zelfs als hij in elkaar zit blijf ik hem klein vinden. :)
Misschien komt dat door de subwoofer van BOUBOU, misschien door andere dingen maar ik heb echt zoiets van: is dit het nou... Kijk, hij wordt nog iets langer door het zebrano, maar dat gaat geen zoden aan de dijk zetten qua formaat. Het zwarte en de lengtestrepen van het zebrano maken hem nog eens optisch slanker.
Take it or lease it

fgroen

Quote from: Interficior on October 31, 2007, 23:16:01
Ik kan er niets aan doen maar zelfs als hij in elkaar zit blijf ik hem klein vinden. :)
Misschien komt dat door de subwoofer van BOUBOU, misschien door andere dingen maar ik heb echt zoiets van: is dit het nou...

Je bent toe aan minimaal 21"....  >:D 8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.