DTS: Een exotische subwoofer --> Klaar!

Started by Interficior, October 25, 2007, 16:20:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: El Penumbra on November 25, 2007, 19:43:04
Ik kan je verzekeren dat er weinig zonlicht op gaat vallen..... 8)
Whaha nou oké. Maar toch denk ik dat hij zou verkleuren. Feit is wel dat jij die tafels gezien hebt in deze toestand (ik hanteer dezelfde methode, heb dezelfde waxolie), en je gaf toen blijk dat je het mooi vond. :P

Dus wat je krijgt is vrijwel gelijk daaraan.
Take it or lease it

El Penumbra

Nou heb ik ook weinig (geen) ervaring met bronsgroeneikenhout, maar op eikenhout leek het in ieder geval niet!  ;D

Interficior





Dat gaat KNALLEN. (uiterlijk was dat dus.)
Take it or lease it

VlisChris

Mag hopen dat het het uiterlijk is dat gaat knallen ;) ;) Als je sub uit elkaar knalt klopt er iets niet meer ;D
Duidelijk verhaal overigens. Ben blij dat iedereen een eigen mening heeft :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eazyQ

ik volg dit draadje en ieder keer als ik de foto's zie heb weer een teiltje nodig, damn wat wordt dat een mooi ding, zelfs al zou hij voor geen meter klinken, hij is nog mooi!

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Benco


Interficior

Dank allen! De platen zitten er allebei op, zometeen verder boren in het zebrano, nu ben ik even de afdichttape op de DS4.0 aan het plakken en dan.. en dan.. is ie klaar! ;D
Take it or lease it

ralf@rasubs.nl

en wat ga je nu bouwen ?
tijd voor een nieuw project ?

fgroen

Quote from: ralf@rasubs.nl on November 26, 2007, 16:09:33
en wat ga je nu bouwen ?
tijd voor een nieuw project ?

Subje op basis van Fostex FW800N?



Datasheet


>:D >:D >:D >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

#160
Uiteraard wil ik wel nog wat bouwen, maar ik heb op het moment niet zoveel centjes. Maar als ik mijn Cello en mijn XLS 10 subwoofer nog eens verkocht krijg dan zal ik een 18sound 21LW1400 kopen (Of als het financieel erg meezit een Precision Devices PD.2150, maar daar ga ik niet vanuit.)

En dan denk ik dat ik qua subwoofers even ben uitgebouwd, want ik heb ook nog twee paar boekenplankspeakers die gebouwd gaan worden.

fgroen: Dat lijkt me nu niet echt een goed ding. Ding is wel lekker groot, maar heeft weinig Xmax en een hoge Qts wat dus duidt op een slechte inwendige demping. Ding zal dus iets in een 1000 liter gesloten moeten, want dus neerkomt op een IB. Daarrr heb ik de ruimte niet echt voor.

Edit2: overigens heb ik wel net getest dat de DS4.0 icm de Dayton Reference wel wérkt. Als het eenmaal gemonteerd was en dat zou niet zo zijn hadden we een *klein* probleempje.
Take it or lease it

fgroen

Quote from: Interficior on November 26, 2007, 16:17:30
fgroen: Dat lijkt me nu niet echt een goed ding. Ding is wel lekker groot, maar heeft weinig Xmax en een hoge Qts wat dus duidt op een slechte inwendige demping. Ding zal dus iets in een 1000 liter gesloten moeten, want dus neerkomt op een IB. Daarrr heb ik de ruimte niet echt voor.

Yup. Open baffle of IB lijkt de enige zinnige toepassing.



Ik heb het idee, dat het wel met heel veel gemak zal gaan....  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Take it or lease it

El Penumbra

Quote from: sphere on November 26, 2007, 10:53:20
Voor je kwijl dan hoop ik  ;D

Ik wil sowieso het antwoord al niet meer horen.... ;D

Knorfski

Dat ziet er waanzinnig goed uit!

Interficior

Dankje. :)

Helaas heb ik hem nog niet kunnen horen due to vijl+schuur-issues. De woofer past er net niet in, met een hamer kan ik dat wel passend maken maar dat vind ik bij zulk hout wat te gevaarlijk.
Take it or lease it

eazyQ

kwijl..............................

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


El Penumbra

Quote from: Interficior on November 26, 2007, 23:48:52
Dankje. :)

Helaas heb ik hem nog niet kunnen horen due to vijl+schuur-issues. De woofer past er net niet in, met een hamer kan ik dat wel passend maken maar dat vind ik bij zulk hout wat te gevaarlijk.

Nog steeds aan het vijlen?  ;D

Interficior

Nee, zat vandaag tot aan net (heb net gegeten) op de hogeschool, maar hij past nu al in principe maar ik geef hem nog een klein beetje, en dan gaan we.
Take it or lease it

El Penumbra


Interficior

#172
En aangesloten!







Hello my little fellow subwoofer. ;D
Take it or lease it

J.H

Het ziet er echt top uit...wederom prachtig gedaan.!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Godtoh

Kwijl is hier inderdaad wel op z'n plaats ;D

Ziet er erg mooi gelukt uit ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926