30 days of night

Started by Gerbrand, October 25, 2007, 03:40:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

"30 days of night" komt pas 8 november in Nederland uit, maar ik heb hem net in de US gezien :).

De plot is simpel: in een stadje in het uiterste noorden van Alaska komt elk jaar de zon 30 dagen niet op. Een groep vampiers wil deze periode gebruiken om eens lekker hun gang te kunnen gaan. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van de lokale sheriff, die tussen de vampiers en de totale uitroeiing van het stadje staat.

Ik vond het een sterke film en zeker de beste horrorfilm die ik in jaren gezien heb. Normaal hou ik niet van films met veel bloed omwille van het bloed, maar bij deze film zit de plot goed genoeg in elkaar dat je de vele bloedspetters bijna vergeet. Overigens zijn de special effects zeer realistisch.

De vampiers zijn niet van die keurige types a la "Interview with a vampire" en dus zeer afschrikwekkend. De menselijke cast is OK, maar zoals vaker in dit soort films niet geweldig.

Kortom: wat mij betreft een aanrader.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Elegy

Wat moet ik me bij de vampiers voorstellen? Zoals in From dusk, Blade, Buffy etc.? Of meer klassiek zoals in Nosferatu, Dracula? Of juist heel vreemd en buitenaards net als in Necronomicon?

Lijkt me op zich wel een toffe film, vampier films zijn altijd leuk.

Gerbrand

Quote from: Elegy on October 25, 2007, 08:36:32
Wat moet ik me bij de vampiers voorstellen? Zoals in From dusk, Blade, Buffy etc.? Of meer klassiek zoals in Nosferatu, Dracula? Of juist heel vreemd en buitenaards net als in Necronomicon?

Meer zoals From Dusk till Dawn of Blade en zeker niet bang om hun handen vies te maken. In een van de scenes "wast" de hoofdvampier zich in het bloed van zijn slachtoffer  >:D

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Xstream

Verrassend goede vampieren film inderdaad! Voor het eerst in tijden dat ik ook weer zo genoten heb van gore scenes. Erg solide no nonsense horror film die gewoon alles gefocused heeft op een goede horror film maken en niet om weer een zoveelste variaties op de vampier te maken. Deze zijn gewoon zoals ze horen te zijn. Pure Evil :)

Meer weten? Lees m'n review >>
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Grindtegel

Ik vond hem ook best aardig, vooral de gore was goed gedaan (hoofdje eraf met bijl zag er knap uit  ;D ).

Toch vond ik hem ook ietwat tegenvallen maar dat is waarschijnlijk omdat mijn nr. 1 horrorfilm en tevens nr. 1 film allertijden zich ook in een zelfde soort omgeving afspeelt met een soortgelijk verhaal maar dan zonder vampiers. En die film is The Thing. En die film doet alles tig keer beter  8)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

paul groot

Ja zeker geen slechte film.
>:D >:D
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.