DTS op PAL+ Laserdisc

Started by PVDB, March 23, 2003, 15:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PVDB

Altijd gedacht dat DTS op laserdisc een exclusieve ntsc aangelegenheid was... Dus niet !!. Wie zoekt zal vinden en zo vond ik deze: "Schafes Bruder" een Duitse Pal plus laserdisc met volwaardige 5.1 DTS soundtrack.  Mijn vrouw vond het een erg mooie film, ik de soundtrack, echt een smile van oor tot oor  ;)

Groet,
Peter

cinepaulis

Dat is toch wel erg bijzonder !

Ik neem aan dat je nu beide PCM kanalen moet opofferen ?
Ofwel PCM L en PCM R = DTS. Dan zou je als alternatief alleen nog 2 analoge kanalen hebben.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

Quote from: cinepaulis on March 27, 2003, 16:48:32
Ik neem aan dat je nu beide PCM kanalen moet opofferen ?
Ofwel PCM L en PCM R = DTS. Dan zou je als alternatief alleen nog 2 analoge kanalen hebben.
Klopt, maar dat geldt ook voor de NTSC DTS LDs. Naast een PCM/DTS track hebben die alleen nog 2 analoge stereo tracks.

PVDB

#3
Betreffende laserdisc heeft helemaal geen analoge geluidskanalen, is destijds in drie vesies uitgebracht : Dolby Surround, DTS en een DTS pal plus versie.

Peter

Mr. Anderson

Op eBay kom je ook nogal eens PAL DTS laserdiscs tegen. Vaak Duits, inderdaad. Je moet er wel iets voor voelen om op eBay te kopen: ikzelf heb goede ervaringen, zeker met onze oosterburen.

mvrgr

Goverias

Volgens mij is dit echt de enige niet NTSC laserdisc met een DTS geluidsspoor.