Digitaal DVB-T

Started by Bakkums, October 24, 2007, 22:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkums

Ik heb zins kort een Samsung Full HD tv in mijn bezit, maar nu vroeg ik mij af, wat kan ik nou in het slot aan de achterkant van de TV stoppen om zodoende Digitale tv te ontvangen.

Heb in de manual iets gevonden over IC-Card, maar zou niet weten wat ik hiermee moet.

Weet iemand of dit in NL ondersteund word en zo ja waar ik dan terecht kan?

Alvast bedankt voor de moeite.

donaldk

Ja, een Conax CI module erin en een smartcard bestellen bij de KPN. Maar als er een DVB-T receiver in zit, dan zou je dus ook zonder al de publieke multiplex moeten kunnen ontvangen. Wel een antenne er aan hangen dus. Misschien staat hij standaard ingesteld op een actieve antenne, dus als je die niet gebruikt dan moet je dat veranderen. Maar ik ken het toestel verder niet dus hoe je alles moet instellen zou ik je niet kunnen zeggen.

Bakkums

Kun je dit eens verder uitleggen, heb een Samsung LE40M86, en verder geen verstand van digitale tv.

PjotrrrNL

Van de drie mogelijkheden om in Nederland TV te ontvangen, DVB-C (kabel), DVB-S (satelliet) en DVB-T (door de lucht) geeft de eerste verreweg de beste beeldkwaliteit en de laatste de slechtste dus....

Bakkums

Is niet de moeite waard dus, wij hebben nu zelf TV home beneden staan en dit levert zeker een goed beeld.
Maar die ingebouwde Digitale ontvanger in de TV bied dus niet echt veel, beter gewoon nog een Tv home kastje halen dus.