Pronto TSU7000 met IR7243

Started by arieB, October 24, 2007, 13:36:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arieB

Gebruik momenteel de Pronto TSU7000 i.c.m. de Marmitek IR7243 om mijn verlichting te bedienen. Had gehoopt dat ik mijn verlichting zonder de IR7243 kon bedienen maar dat blijkt niet te kunnen omdat de (Amerikaanse 413 Mhz) TSU7000 op een andere frequentie werkt dan het (Europese 433 Mhz) Marmitek spul.

Heb echter een 'probleem', de verlichting bedienen werkt alleen indien ik mijn Pronto precies goed richt op de IR7243 en daarvoor moet de afzichtige IR7243 helaas goed in het zicht staan.

Kan dit anders, liefst wil ik de IR7243 (zoveel mogelijk) uit het zicht plaatsen maar toch mijn verlichting kunnen bedienen, is dit mogelijk?

Denk zelf aan bv een (nette, kleine, minder lelijke) IR extender die het signaal van mn Pronto opvangt en doorstuurt naar mn IR7243, heb alleen geen idee of een dergelijke oplossing gaat werken.

Iemand enig idee of en zo ja hoe dit kan worden opgelost?
Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005

GTDesign

Je kunt hiervoor de powermid gebruiken van marmitek in combinatie me de TM13 module.

Zie foto.

GTDesign

oja, niet te vegeten, ik heb ze op voorraad liggen als je ze wilt bestellen.  ;D

arieB

Dank voor de snelle reactie.

echter 2 vragen, hoe werkt dit met elkaar samen, m.a.w. hoe sluit ik dit alles aan?

Powermid en IR7243 snap ik, maar hoe de TM13 in het plaatje past is mij nog ff onduidelijk...

Dient de TM13 ter vervanging van de IR7243 of anders?

Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005

GTDesign

Je Pronto afstandsbediening zend een IR signaal naar de powermid.
Vervolgens zet de Powermid het signaal om naar RF.
Het RF signaal wordt opgevangen door de TM13 module en verwerkt op het lichtnet die dan de X10 modules in werking zet.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable


Don_Paul

Er is ook een mogelijkheid om de RF-diode in de TSU-7000 te vervangen voor een europees exemplaar - dan kan je direct met een X10-transceiver werken. Is natuurlijk wel een soldeerklusje... 
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

arieB

Ja ben ik een paar dagen geleden ook achter gekomen.

op de volgende url kun je een "Upgrade Resonator Chip" kopen ;
http://62.75.177.102/hellowien-p100h9s11-TSU_7000_Upgrade_Res.html?sid=1388d2189e85e3f92b35a2ee489c2b5d

hiermee bouw je een TSU7000 om zodat ie op 433 gaat zenden ipv 413 Mhz.

Mooiere "oplossing" eigenlijk, enige probleem is dat ik hiervoor moet gaan solderen en ik ehh niet zo'n held ben met solderen van/op printplaten  :'(
Wel jammer eigenlijk, modden vind ik erg leuk maar wil zeker niet het risico lopen dat ik mijn dure pronto sloop....

Zou ik zoiets bijvoorbeeld via/bij een 'erkende' electromonteur ook kunnen laten doen?



Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005