HD opslagmedium

Started by ACQUA, October 23, 2007, 20:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

We hebben nu blu-ray en HD-DVD maar wat als je die HD content nu eens op een geheugenkaart kon proppen? Gewoon een memory-stickje ontwikkelen die genoeg capaciteiten heeft en voila. Neemt overigens veel minder plaats in en je kan de reader eventueel rechtstreeks in je tv steken. Gedaan met de format-oorlog of niet?

Of ben ik te ver in de toekomst aan het denken?

ACQUA

svmnb

Er zullen best geheugenkaarten komen met die capaciteit, maar er zal altijd een player/decoder nodig zijn. Kortom, aanvullende hardware, dus aanbod van verschillende leveranciers.

Van mij mogen ze de hele scene ook gewoon verplichten om samen te werken, op straffe van stokslagen. Het is absurd hoeveel geld er verspild wordt om één formaat over te houden en de consument draait er uiteindelijk voor op.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Fico

Voor mij geen recordable of rewritable media meer...

...ga vanaf nu alles hierop zetten...



Western Digital My Book Home Edition 1TB
http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=357

Kan je al vinden vanaf €247  8)
http://www.kieskeurig.nl/product/2F0AC6F8CB3FC89AC125736B002CE5AB.htm

Voor mijn vader ook maar zo eentje besteld zodat we binnenkort ook nog eens "site redundancy" hebben van al onze data ;)
M.a.w. alle belangrijke data gaat dan op beide harde schijven staan ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dergert

#3
hmm leuk ding, maar ik ga dan liever voor 2 losse 500 gb schijven. Alhoewel dit is wel makkelijk mee te nemen. Laat even horen als je hem hebt hoe hij bevalt.

Fico

Quote from: dergert on October 30, 2007, 12:43:45
hmm leuk ding, maar ik ga dan liever voor 2 losse 500 gb schijven.

Waarom geen 2 losse 1TB schijven?

Ik kom met 500GB ook al toe en mijn vader ook, maar nu kunnen we elkaars data veilig stellen door onze schijven met elkaar te synchen :)
Mijn familiefoto's en video's zijn na mijn familie zelf, mijn kostbaarste bezit ;)

Eerst gaan we beginnen met de archivering van onze MiniDV en HDV tapes (36Mbps audio/video ofwel 12,66 Gigabytes per uur  :o)

Ik heb reeds een 15 tal MiniDV tapes, dus dat komt dan alleen al op 190 Gigabytes  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Koei

Quote from: Fico on October 30, 2007, 13:10:19
Waarom geen 2 losse 1TB schijven?


Scheelt 50,- ;). Hot swappable sata2 schijven zijn helemaal relax :)
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Dergert

Quote from: Koei on October 30, 2007, 14:03:59
Scheelt 50,- ;). Hot swappable sata2 schijven zijn helemaal relax :)

Inderdaad  ;D