Nieuwe Mac OS X 10.5 Leopard Post hier je ervaringen!!!

Started by Bionica, October 19, 2007, 20:55:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AppleMies

#50
Quote from: Erik on October 27, 2007, 22:09:24
Dat heb ik inderdaad nooit begrepen van alle 10.000 pc fabrikanten. Waarom is er nooit een geweest die een supermooie pc heeft gemaakt. Klein of ingebouwd in een scherm. Ik heb wel eens pogingen gezien maar die haalde het niet :)



De mooie verpakking, het design van de hardware,heeft voor mij absoluut toegevoegde waarde. Waar het wat mij betreft echt om gaat is het OS(X). Daar verdien ik mijn geld mee.  Dat is het hart van je/mijn gereedschap.  De doos er om heen is uiteindelijk gewoon de versiering op de taart.  Ik werk in de design wereld en dan telt dat zwaar.  Ik geef er dus ook geld aan uit.........ik geef het toe.  Apple wint het op dit vlak glansrijk wat mij betreft...........Mooi spul hé?...................dat Apple. :P
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Job

NTFS onderteuning op de Mac zou inderdaad echt geweldig zijn, kan niet wachten. In de tussentijd gebruik ik MacDrive op mijn PC's (read&write!), zodat ik mijn HFS+ disks gewoon tussen mijn twee PC's en drie Macs kan uitwisselen. Ik weet van geen utility op de Mac die me dezelfde functionaliteit de andere kant op biedt, helaas.

Dat zoveel apparaten niet ondersteund zouden worden, dat lijkt me nogal achterhaald, eigenlijk. Leuk is dat je nu een Mac kunt kopen waarop je dus zowel OSX als Vista kunt draaien, dus dan zou je sowieso van dat soort problemen af zijn.

Nosoforos

En vandaag gekocht! En verder ben ik blij dat er nauwelijks studenten en jonge mensen zijn die ik ken die nog windows gebruiken. Ik heb erg veel plezier en gemak van mijn switchen anderhalf jaar geleden. En honderden anderen met mij in die korte tijd.

Job

QuoteIk val Apple niet af of aan
Maar je schrijft wel onzin.
Quotebedrijfszekerheid. Vandaar dat >99% van alle zakelijke PC's windows draaien
Macs zijn rete-stabiel en superbedrijfszeker. Ik heb de laatste jaren machines gedraaid (zakelijk) onder OSX, Win2K en WinXP, allen uiterst stabiel en bedrijfszeker. Dat was een aantal jaren terug wel anders, toen waren er zowel voor PC als voor de Mac regelmatig diverse minder stabiele OSsen. Win2K is altijd goed voor me geweest, en OSX sinds Panther ook.

Ik probeer niet te argumenteren dat het ene systeem beter is dan het andere, ik stel dat beide systemen goed te vergelijken zijn. En ik geloof niet in die veel te algemeen gestelde kwalificaties als "stabieler/onstabieler", "makkelijker/moeilijker te onderhouden", "wel geen support voor 3rd party devices" etc. Veel hangt af van de totale configuratie van hardware en software.

En sinds Boot Camp is er nauwelijks meer een reden om een niet-Apple computer te kopen (afgezien van het beperkte aantal beschikbare configuraties).

Job

Quote from: Raphie on October 28, 2007, 11:11:16
Het enige dat dit aangeeft is dat >99% beter haar geld kan verdienen door het gebruiken van Windows dan OSX.
Je weet zelf ook dat die conclusie niet klopt (nog afgezien van de uit de lucht gegrepen 99%).
Het percentage gebruikers geeft het percentage gebruikers aan, niets meer en niets minder. Dat percentage gebruikers wordt ook nog (onder andere) beïnvloed door de hardware waarop de OSsen draaien (Mac OSX draait nu eenmaal niet (zomaar) op elke machine). De meeste OSsen worden geleverd bij een configuratie, dus gaat het niet meteen aantoonbaar over een keuze voor een OS, maar de keuze voor een configuratie.

Waar Apple volgens mij een deel van de markt verliest is in het "doorsneesegment". Als ik 25 werkplekken moet inrichten, kan ik bij de doorsnee hardwareleverancier 25 complete computers kopen voor onder de 500 eur/stuk. Dat lukt me bij Apple niet, omdat die geen computers verkopen van dat kaliber (alternatieve CPU, minder opties, langzamere config). Kennelijk interesseert Apple zich niet zo voor dat marktsegment.

QuoteJe hebt me uberhaupt nooit gehoord over de kwaliteit van Apple
Je schreef (of suggereerde op zijn minst) dat Apple systemen niet stabiel zouden zijn. Dat is nonsens.

PjotrrrNL

Ik dacht hier even snel wat te lezen over de kwaliteit van het nieuwe OSX...
Helaas gaat de helft van de postjes weer over wat anders.... ::)

)p(

Quote from: Job on October 28, 2007, 11:06:24
Maar je schrijft wel onzin. Macs zijn rete-stabiel en superbedrijfszeker. Ik heb de laatste jaren machines gedraaid (zakelijk) onder OSX, Win2K en WinXP, allen uiterst stabiel en bedrijfszeker. Dat was een aantal jaren terug wel anders, toen waren er zowel voor PC als voor de Mac regelmatig diverse minder stabiele OSsen. Win2K is altijd goed voor me geweest, en OSX sinds Panther ook.

Als je de mac of pc bashers mag geloven is het allemaal zo onstabiel als maar wat. Echter geheugen protectie is op kernel niveau sinds osx voor de mac en nt voor windows gewoon goed geregeld, met een beetje verstand draaien ze beiden al jaren uiterst stabiel in een zakelijke omgeving.

peter


W

Als we het al niet over Leopard kunnen hebben, dan maar muziek luisteren...?

Ik ben wel benieuwd naar wat gebruikerservaringen, en kan iemand wat screenshots posten van de nieuwe dingen? Ik wacht zelf ook nog even met aanschaffen, eerst de kinderziektes er maar uit!

Joris1971


Joris1971


Joris1971


Rody

Waarom staat er bij jou een ander "programma's" icon in de sidebar?



W

Die nieuwe finder ziet er wel OK uit :) ik kan het ook helemaal vinden met iTunes dus dat is mooi!

Dus het is allemaal wat flashy-er geworden? het ziet er iig goed uit!, bedankt

Joris1971

Quote from: Rody on October 28, 2007, 14:37:17
Waarom staat er bij jou een ander "programma's" icon in de sidebar?




geen idee, dat deed ie uitzichzelf toen ik mijn  Progamma map in het Dock sleepte.

Joris1971


Rody

Ik vind het jammer dat je alleen een Stack kan maken van een map en niet van een aantal geselecteerde files.

Erik

Dan plaats je toch eerst alles in een map (eventueel alleen de snelkoppeling) en stacked ide dan ???

Dat stack gebeuren lijkt me wel handig, ik had vorig jaar al snel een onoverzichtelijk buroblad. Waarin ik door de bomen het bos niet meer zag, dit lijkt me eens stuk werkbaarder.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Vista heeft die stacks ook, werkt i.d.d. erg makkelijk, vooral met flims waarbij je stacked op codecs.
JBL PRX Power!

Rody

Quote from: Erik on October 28, 2007, 15:03:17
Dan plaats je toch eerst alles in een map (eventueel alleen de snelkoppeling) en stacked ide dan ???
En dat vind je handig?

Ik ga mijn Applications folder niet indelen in mappen, ik wil gewoon bijvoorbeeld alle iLife apps in een stack hebben - en dat kan nu niet.

Erik

Dat hoeft toch ook niet, je maakt een stack aan en plaats daar snelkoppelingen, of hoe dat bij jullie heet, naar je favo apps / items toe.
Dan heb je en je normale structuur en een stack met alles gegroepeerd zoals jij dat wilt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Ik raak ook eens licht geïrriteerd op dit topic maar tel allemaal effe tot tien en weer terug naar de beschaving hé.

Is er al iemand die met een ander Leopard user in iChat scherm-overname heeft getest?  Dit vooral vind ik een handig functie  i.v.m. met vrienden en kennissen die ik dan op afstand effe makkelijk kan helpen.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Joris1971

nee, heb geen .mac account en heb dus dat niet kunnen testen dat ichat

Rody

Nee, dat heb ik ook nog niet getest.

Wel werkt screen sharing via de finder vlekkeloos en binnen 1 seconde actief  :D

Bionica

Iemand heeft iemand toevallig een Kiss-1600 mediaplayer? En werkt de kiss link software? Bij mij knalt hij eruit als ik hem probeer. Met Tiger had ik geen probleem.

Misschien wachten op een update?
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Joris1971

en nog screenshot van het netwerk gedeelte