filmcollage maken

Started by mel, October 18, 2007, 21:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo,

Ik ben redelijk een leek op pc gebied. Ongetwijfeld weet iemand een antwoord op mijn vraag.
Ik had graag van originele DVD films scenes geknipt en aan elkaar geplakt zodat ik hier een
soort collage van verschillende films kan maken.En dit liefst in Mpeg formaat (denk ik toch) , hiervan
weet ik zeker dat  ik ze kan spelen met mijn dvd speler.
Met welke ( liefst gratis ) programma's kan ik dit doen?

Hartelijk dank voor de reactie

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

frank2

Inlezen met dvd shrink en dan importeren in pinnacle studio.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ajbeefde

Quote from: frank2 on October 19, 2007, 18:25:37
Inlezen met dvd shrink en dan importeren in pinnacle studio.

Goede optie, maar volgens mij had hij het liefst een gratis programma......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PjotrrrNL

Windows Moviemaker, zit standaard in Xp...

mel

Quote from: frank2 on October 19, 2007, 18:25:37
Inlezen met dvd shrink en dan importeren in pinnacle studio.

Wil je met ' inlezen ' bedoelen: de beveiliging van de  dvd afhalen? als dat zo is ben ik nog mee ;D
Na de procedure met dvd shrink heb ik op mijn harde schijf 2 mappen : een audio map ( die leeg is ) en een video map ( met IFO , VOB en BUP bestanden)