Beeld & Geluid Brugge 2007 Site Oud Sint-Jan

Started by Del member, October 18, 2007, 18:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Pieter-Jan

Ben zoals gezegd dus ook langs geweest en kan je proficiat wensen met je stand. Klonk een PAK beter dan 90% van de andere ruimtes  :D De stand van focal en accuphase klonk ook behoorlijk vond ik, maar de stand van final bv was een regelrechte ramp. Klinkt goed he, vroeg hij mij, en aangezien ik niet graag kwetsend overkom, heb ik wijselijk mijn mond gehouden  :( :-[
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

dmeerpa

Quote from: Pieter-Jan on October 30, 2007, 11:35:47
Ben zoals gezegd dus ook langs geweest en kan je proficiat wensen met je stand. Klonk een PAK beter dan 90% van de andere ruimtes  :D De stand van focal en accuphase klonk ook behoorlijk vond ik, maar de stand van final bv was een regelrechte ramp. Klinkt goed he, vroeg hij mij, en aangezien ik niet graag kwetsend overkom, heb ik wijselijk mijn mond gehouden  :( :-[

Vroeg hij mij ook na een filmdemo van de intro van Ice Age. Zeg tegen hem, sorry maar het geluid kan aan geen kanten tippen aan het geluid bij mij thuis. Het laag schiet te kort, voelde gewoon niks als de ijsblok neerstorte. Ja maar reageerde hij, we kunnen de sub veel harder zetten, maar we doen dat niet...Tja waarom zit hij dan zo op te scheppen als het niet goed staat afgeregeld...vermoedelijk zou cd weergave op niks trekken..
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

DA BoSS

wat een voorbereiding 8)

(wel schrikken hoeveel tijd daar dus in gaat zitten....snap nu ook beter waarom het soms op beurzen voor geen meter klinkt  ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Guido Tent

Quote from: DA BoSS on October 30, 2007, 18:28:14
wat een voorbereiding 8)

(wel schrikken hoeveel tijd daar dus in gaat zitten....snap nu ook beter waarom het soms op beurzen voor geen meter klinkt  ;D)


Het kost inderdaad erg veel tijd, die voorbereiding (en opbouw), maar volgens mij heb je als fabrikant /dealer geen keuze: slecht geluid neerzetten is toch geen optie ? Ik begrijp wat dat betreft sommige vakbroeders echt niet. Een bak geld betalen voor een ruimte op een beurs voor ?

groet

Guido Tent

dazzdax

Off topic: Guido, zeg eens eerlijk, wat vind je van het streven van vele audiofielen om hun digitaal zo veel mogelijk op vinyl te laten klinken? Is dit eigenlijk een goed of eenbeetje een "verkeerd" audiofiel streven? Digitaal lijkt toch niet op vinyl? "Live" lijkt toch niet op vinyl? Elke poging digitaal als vinyl te laten klinken is toch hetzelfde als het introduceren van kleuring? Ik moet eigenlijk eenbeetje lachen dat sommige fellow audiofielen bakken vol geld uitgeven aan Zanden, Kondo en andere exclusieve digitale producten enkel om een geluid te krijgen dat lijkt op... vinyl!

Chris 

DA BoSS

#30
hee Chris,

Ik heet geen Guido, maar ben het wel met je eens :D
Volgens mij heeft elk medium zijn intrinsieke kwaliteiten.

Ik kan me er dan ook wel aan storen als een dealer een cd-speler aanprijst omdat er een vinyl achtig geluid uit komt.
Dan denk ik....die heeft het niet begrepen >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

dazzdax

Nee, ik zei "Guido" omdat ik zag dat Guido Tent ook meekeek. Ik dacht: dat zou wel interessant zijn wat hij (als briljante techneut en iemand met verstand van digitale technologie én ook muziekliefhebber) van deze trend vindt, dus de trend naar vinyl-like sound. Sommige van ons beschouwen inderdaad vinyl als heilig en voor hen is vinyl inderdaad het meest gelijkend op "live". Ik heb een beter idee: ik streef ernaar dat vinyl zoveel mogelijk gelijkt op digitaal! :)

Chris

bjaytee

Ben ik blij dat er nog mensen zijn die de Final's verschrikkelijk vonden klinken  :o. Ik dacht al dat er iets met mijn oren aan de hand was (net ervoor had ik mijn vriendin proberen duidelijk te maken hoe geweldig elektrostaten wel klinken).

Verder vond ik de Lyngdorf stand ook zéér indrukwekkend met hun Roomperfect systeem en dipole luidsprekers.
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Guido Tent

Quote from: dazzdax on October 31, 2007, 10:53:51
Nee, ik zei "Guido" omdat ik zag dat Guido Tent ook meekeek. Ik dacht: dat zou wel interessant zijn wat hij (als briljante techneut en iemand met verstand van digitale technologie én ook muziekliefhebber) van deze trend vindt, dus de trend naar vinyl-like sound. Sommige van ons beschouwen inderdaad vinyl als heilig en voor hen is vinyl inderdaad het meest gelijkend op "live". Ik heb een beter idee: ik streef ernaar dat vinyl zoveel mogelijk gelijkt op digitaal! :)

Chris

Hoi,

Ik ben niet zozeer op zoek naar een bepaalde klank. Ik probeer de electronica zo neutraal en transparant mogelijk te houden. Iets dergelijks geldt ook voor buizen of transistorgeluid. Als je beiden een beetje beheerst, zul je zien dat de schakelingen met beide elementen klankmatig op elkaar gaan lijken.

groet

Guido (die ook vinyl draait, maar nu even niet, de power supply van mijn Voyd is een beetje stuk)

Roeland22

Komen er eigenlijk nog uitgebreide verslagen van Beeld & Geluid Brugge? We blijven precies maar op onze honger zitten wat dat betreft...
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Del member

#35
Quote from: Roeland22 on November  1, 2007, 14:53:56
Komen er eigenlijk nog uitgebreide verslagen van Beeld & Geluid Brugge? We blijven precies maar op onze honger zitten wat dat betreft...

Bedoel je dit ?

http://www.audioforum.be/article-1826.html

Roeland22

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless


Tube-freak

Quote from: dazzdax on October 30, 2007, 23:27:46
Off topic: Guido, zeg eens eerlijk, wat vind je van het streven van vele audiofielen om hun digitaal zo veel mogelijk op vinyl te laten klinken? Is dit eigenlijk een goed of eenbeetje een "verkeerd" audiofiel streven? Digitaal lijkt toch niet op vinyl? "Live" lijkt toch niet op vinyl? Elke poging digitaal als vinyl te laten klinken is toch hetzelfde als het introduceren van kleuring? Ik moet eigenlijk eenbeetje lachen dat sommige fellow audiofielen bakken vol geld uitgeven aan Zanden, Kondo en andere exclusieve digitale producten enkel om een geluid te krijgen dat lijkt op... vinyl!

Chris 

Ik denk dat ze niet zozeer iets kopen wat op Vinyl lijkt maar wel iets wat analoger klinkt.  Daar bedoelen ze dan mee dat er heel weinig jitter in het geluid zit zodat de digitale scherpe randjes niet zo opvallen en het ook muziekaal klinkt.  Ik heb overigens nog nooit iemand horen beweren dat zijn cd speler als vinyl klinkt, maar wel dat hun cd speler een analoog geluid heeft.  Analoog is dus niet perse Vinyl.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

dazzdax

Tube-freak: dan heb je waarschijnlijk nooit iemand het woord vinyl-like horen gebruiken? Weet je zeker dat je nooit iemand hebt gehoord dat ie zijn CD speler zo mooi vindt omdat het geluid op vinyl lijkt? Op buitenlandse (vaak in Z-O Azië) audio forums heeft men het over "vinyl like". Vandaar dat Kondo en Zanden ook populair zijn onder de vinyladepten. Hier in Nederland hebben wij het inderdaad over "analoogklinkend".

Chris

Del member

Quote from: dazzdax on November  4, 2007, 13:28:01
Hier in Nederland hebben wij het inderdaad over "analoogklinkend".

Ook in Belgie  O0 Anders moeten we een CD speler op de markt brengen die random clicks toevoegt aan het geluid, dat zou de prijs alleen maar weer ten nadele komen  O0

dazzdax


Del member


Roeland22

#43
Das ook op tijd  ;D ;D Deel II tegen Kerstmis? ;D
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless