Beeld & Geluid Brugge 2007 Site Oud Sint-Jan

Started by Del member, October 18, 2007, 18:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Del member

Audioforum organiseert een nieuwe beurs voor Oost- en West-Vlaanderen :



Meer dan 20 winkels en 100 merken onder één dak!

Wanneer?
Zaterdag 27 & zondag 28 oktober, telkens van 10u tot 18u.

Waar?
Site Oud Sint-Jan
Mariastraat 38
8000 Brugge
+0032 (0)50 476 100
+0032 (0)50 476 101
[email protected]
www.sec-bruges.be

Dit is persoonlijk een van de mooiste beurslocaties waar audioforum mee uitpakt:


Route beschrijving & lijst exposanten : PDF link

Voor Klinkt Beter dan ook een mooie reden om aanwezig te zijn in zaal 14 Annex Bach-Beethoven, dit is vlakbij de inkom op de 1e verdieping. Meer info over onze demo op onze site : klinktbeter.be

mikeske

hier zal ik aanwezig zijn hoor, is bij de deur  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Pieter-Jan

Zal er ook proberen te zijn ... al bij al een half uurtje ... :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Roeland22

Met wat geluk evenaren ze het grote succes van Terhulpe in september  ;D Dat moet toch lukken, een week na de VAD en als 4de show op iets meer dan een mand...
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Stekkerke

Yep I will be there !
Mike als je mee wil rijden (eventueel met Yes) laat je maar iets weten.

Greetz

Stekkerke
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

-V-

Ik probeer even langs te gaan , 5 min rijden ... :)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Del member


Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

dmeerpa

Quote from: -V- on October 20, 2007, 14:07:46
Ik probeer even langs te gaan , 5 min rijden ... :)
Voor mij ook, al denk ik te voet te gaan, bespaar ik op parkeergeld, en kan ik een extra pint drinken  ;D
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

dmeerpa

#11
Net reclame in de bus gekregen, lees ik nu 7,5€ inkom, koppels 10€ kinderen onder de 16 gratis.
Vrouw heeft mislezen:

Inkom dus 5 €, komt de partner mee, mag ze aan halve prijs binnen, dus dan ipv 10€ -> 7,5€
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

mikeske

Ik ga morgen zeker eens binnenspringen.
Nog iemand die morgen gaat ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

lix

Ik ga waarschijnlijk zondag eens, als ik op tijd terug ben van weekend  >:(

Weet er toevallig iemand als de nieuwe platinum serie van monitor audio aanwezig zal zijn?
Ook totem zou ik graag eens horen...

Del member

#14
Eerste foto's van onze stand zijn net binnen :





Morgen ga ik eens wat meer tijd maken om nog mooiere versies te maken, rond 19:00 hadden we zo'n berehonger dat foto's even geen prio waren (sinds 8u 's morgens al met de beurs bezig).

Peerless Monster

Quote from: 4G on October 26, 2007, 23:14:16
Eerste foto's van onze stand zijn net binnen :





Morgen ga ik eens wat meer tijd maken om nog mooiere versies te maken, rond 19:00 hadden we zo'n berehonger dat foto's even geen prio waren (sinds 8u 's morgens al met de beurs bezig).

En wat promoot klinktbeter.be?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Del member

#17
Zoals beloofd nieuwe foto's:



Onze beursset zoals gezien bij het binnenkomen van Annex Bach - Beethoven (zaal nr 14)




Heel wat animo vandaag, ik heb onze stand om 10 uur geopend en kort na de middag was Guido Tent (ontwerper van de Tentlabs speler en de voorversterker - het kleine blokje tussen de Hexateq Reference 4.0 amps) eveneens van de partij. Onze ruimte zat regelmatig gewoon vol.

Prettig te ervaren dat een aantal onder jullie meer dan een uur hebben geluisterd naar onze set (en tot 6x terug kwamen).




Na een dagje letterlijk alle genres door mekaar te hebben gedraaid waaronder ook exotische dingen zoals Banco de gaia en Preisner's Music even een kritische tuning van het filter. Het bovenpaneel van de speler is hier tijdelijk verwijderd. Live met de soldeerbout tweaken moet kunnen ...

Prachtige vocalen van Eimear Quinn (The Voice) en het wondemooie Bring ist in Home van Rebecca Pidgeon klonk nu nog relaxter zonder enig verlies aan resolutie.

Alvast bedankt voor jullie opkomst en tot zondag!

Technische noot: de Tentlabs speler werd terug in zijn standaard configuratie gezet, dit wil zeggen met het filter na de non-oversampling DAC ingeschakeld.

DA BoSS

klinkt als een succesvolle dag :D

veel plezier vandaag...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

In vergelijking met de VAD show vind ik de stand er gezellig uitzien 4G.
Dat krijgen Hollanders niet voor elkaar zo ;).
Ik had helaas geen tijd om te komen luisteren helaas...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Guido Tent

Quote from: Peerless Monster on October 29, 2007, 10:35:04
In vergelijking met de VAD show vind ik de stand er gezellig uitzien 4G.
Dat krijgen Hollanders niet voor elkaar zo ;).
Ik had helaas geen tijd om te komen luisteren helaas...

Nu, deze stand was toch door een Belg en een Hollander gebouwd en bevolkt.....

groet

Guido (die samen met Frederic "klinktbeter" Vandenpoel in Brugge stond)

Peerless Monster

Quote from: Guido Tent on October 29, 2007, 19:47:27
Nu, deze stand was toch door een Belg en een Hollander gebouwd en bevolkt.....

groet

Guido (die samen met Frederic "klinktbeter" Vandenpoel in Brugge stond)

Hollanders kunnen dat niet...
De Belg zal er wel een flinke vinger in de pap hebben gehad denk ik... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Guido Tent

Quote from: Peerless Monster on October 29, 2007, 19:52:34
Hollanders kunnen dat niet...
De Belg zal er wel een flinke vinger in de pap hebben gehad denk ik... ;D

jij mag noooit meer raden  :D

Guido

PS: We kunnen het wel, maar calvinistisch als we zijn......

Peerless Monster

Quote from: Guido Tent on October 29, 2007, 21:33:41
jij mag noooit meer raden  :D

Guido

PS: We kunnen het wel, maar calvinistisch als we zijn......

;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Del member

#24
Quote from: Guido Tent on October 29, 2007, 21:33:41
jij mag noooit meer raden  :D

Guido

PS: We kunnen het wel, maar calvinistisch als we zijn......

Misschien toch een tipje van de sluier voor de mensen die willen raden ...... want de meeste ruimtes klonken bagger meer dan 3 seconde galmtijd. Ik ben eens op een avond de locatie gaan spotten en in elke zaal de galmtijd proberen beluisteren. Maar de galm van onze kleinere ruimte was nog steeds rond de 2 seconden. Hoe zorgen we dat het beter klinkt ?

De ruimte had een gelijkaardige hoogte als het herenhuis waar ik ooit woonde (3m). Ik had nog 4 tubes van 1m20 hoog. Latje ertussen en we hebben al staanders voor onze gordijnen. Om de gordijnen stabiel te houden twee metalen gewichten bij de zeer vriendelijke concierge van het gebouw geleend (heb je soms geen 2 bakstenen :p ) . En het laag wordt strakker en minder boomy. Geen dure DJ trussings die er toch veel te cool en duister uitzien indien aangekleed met zwarte velours zoals op alle andere stands, bijna een wanhoopsdaad om de akoestiek te lijmen.



En Guido weet duidelijk tenten maken, maar we kunnen nu wel van de zaal in Brugge zeggen dat het beter klonk.



Ongeveer 2 weken full-time bezig geweest met het concept van onze stand, zoals deze test de tubes:



Ook de site, drukwerk en heel de organisatie van ons event en al wat erbij te pas kwam.

Maar deze stand was wel het werk van 2 mensen, zonder Guido geen tentlabs, geen gordijnen en geen slim gevonden klembalk tussen de demo en de static stand (we mochten NIET boren in de muren - probeer dan maar eens gordijnen te hangen) en dus een bagger akoestiek. En zonder klinktbeter niet de rest van de set, de kamer met de leuke kleurtjes, een nog betere oplossing om de static van de demo te scheiden, de gezellige lampjes en de verfrissende plantjes. Kortom alleen zou dit nooit gelukt zijn. Er was een Belg en een Nederlander voor nodig  O0