Subwoofer obv Volt BM 250.8

Started by JLMasters, March 21, 2003, 19:33:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JLMasters

Beste Forumleden,

Na enkel leuke subs te bouwen heb ik het idee opgevat een soort look-alike van de Rel Studio III te gaan bouwen.

Het idee is obv 2x Volt BM250.8 (zelfde specs als in de st-lijn van REL.) iets soortgelijks te bouwen. Ik wil ze aansturen met een Hypex HS-500. Tevens 30 mm MDF plaat, geen loodbitumen ivm verlaging resonatiefrequentie) Tevens laat ik hem ademen via een circulaire basspoort (PVC rioolbuis) van 11 cm diameter en 40 cm lang (getuned op 17 hz)

Echter via WINISD kom ik niet op de externe maten welke REL gebruikt.

Hebben jullie nog suggesties?

//

J.A.F._Doorhof

Hi,

Laat me raden, de kast moet groter zijn ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JLMasters

Ja inderdaad, indien niet gelet op de ideale maten die WINISD geeft (lxbxd) geeft deze een grotere volume weer.

Mogelijk valt dit te compenseren door gebruik te maken van vulmateriaal met een hoge dichtheid in de subwoofer?

J.A.F._Doorhof

Een beetje.

Maar nu kom je er achter dat de specs van de fabrikanten vaak ERG optimistisch zijn.
Voor "Deep bass" heb je een grote kast nodig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

Of er wordt in een filter voor de versterker gebruik gemaakt van een boost in het laag...
Dan komt hij wel lager in een kleine kast.

Grtn,
Bart

Erik van Voorst (in memoriam)

Loodbitumen in een subkast dempt de wanden effectief
het hierdoor introduceren van een nieuwe resonantie-frequentie speelt zich dat niet af ruim boven de 150hz    ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!