Welke decoder met "PVR" functie ?

Started by BORA, October 18, 2007, 12:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BORA

Vraagje,

Welke decoder met PVR functie is het best geschikt voor digitale TV van Casema ?
Op dit moment kijk ik via CD met mijn topfield 5000PVR.
Zou ik via de kabel een betere kwaliteit kunnen halen ?
Is het raadzaam te wachten op een decoder die geschikt is voor HD en die ook nog 's de PVR functie heeft, of beter....is het al bekend waneer deze op de markt komt ?

Ik heb gelezen dat de kabel (digitaal) beter is als CD, heeft hier iemand ervaring mee ?

Ik hoor graag jullie bevindingen en eventueel advies in deze.

Jurgen.

svmnb

#1
Ik heb de Humax iPVR-9200C bijna een jaar in gebruik. Perfect qua bediening en kwaliteit. Er stabiel, stil en de twintuner gebruik ik vaker dan ik had gedacht.
Tegenwoordig worden veel kanalen bij Casema en @Home rechtsreeks van de Mediagateway in H'sum gehaald en deze hebben een bitrate 8Mbit. Flink hoger dan dan Canal Digitaal waar deze kanalen eerst vandaan werden gehaald.

Of je beter kunt wachten op een PVR met HD ondersteuning? Als je ziet wat er nu wordt uitgezonden, is het aanbod erg mager. Veel herhalingen en een zender als National Geographic is het predikaat HD niet waardig. Af en toe wordt er een HD showcase uitgezonden, maar de meeste uitzendingen zien eruit als een matige VHS opname.

Het verhaal wordt anders als BBC HD eindelijk op de kabel komt. Wanneer dat gebeurt is niet duidelijk. Ook zal er voor het HD pakket betaald moeten worden. Nu is het nog gratis tot april 2008 of zo. Na de fusie met Multikabel zal het aanbod wel snel genivelleerd worden, dus dat betekent dokken.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

BORA

Ben ook ff verder weze informeren,

En inderdaad, de Humax blijkt de beste "PVR" decoder op dit moment.
Een geschikte HD decoder met PVR functie is er op dit moment nog niet en de samsung decoders blijken een ramp te zijn.

Ik ben om, ik ga voor de humax.


PjotrrrNL

Ben zeer tevreden hoor met de Samsung P-850R.
Ook twintuners voor digitale kabel etc...

BORA

De winkel wilde mij de samsung niet verkopen, dit omdat hij erg veel slechte ervaringen met deze decoder heeft.
Kan misschien iets met firmware in het verleden zijn hoor......

Ik ga toch maar voor de Humax....

B.J.

Ik heb ook de humax 9200. Goed ding ook al mag de fan wel iets stiller.

BORA

Hoe is het beeld wat de humax genereerd ?

B.J.

Ik kan 1 op 1 humax digitaal en standaard caiway analoog (goed kabels) vergelijken en de humax is veeeeeeeeeeeel mooier en scherper. Ik kan maar 3 nadelen bedenken van het apparaat.
1. Afstandsbediening is redelijk groot (wel veel extra opties)
2. Nog een extra apparaat (geld voor elke digi ontvanger)
3. Fan mag iets stiller, maar ik ben hier misschien een zeurkous over.

PjotrrrNL

De fan van de Samsung is ook hoorbaar, deze staat gelukkig stil in de standbystand...
Verder bedien ik hier alles met een Logitech Harmony remote, werkt erg prettig!

svmnb

Quote from: BORA on October 19, 2007, 17:59:19
De winkel wilde mij de samsung niet verkopen, dit omdat hij erg veel slechte ervaringen met deze decoder heeft.
Kan misschien iets met firmware in het verleden zijn hoor......

Ik ga toch maar voor de Humax....

Goeie keus.
Wat dat fangeluid betreft: ik hoor 'm absoluut niet. Het enige dat ik hoor is de harddisk en dan alleen bij het opstarten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

PeterPan

Ik gebruik ook de al enige tijd de Humax 9200. Je gaat echt op een andere manier T.V. kijken met de functies van dit apparaat.
Helaas zijn er toch nog wat probleempjes mee (ook na de laatste firmware upgrade) zo mist hij bij mij heel af en toe nog wel eens een programma :(
Beeldkwaliteit is prima als je een degelijke SCART gebruikt.

Veel keuze zul je overigens nooit krijgen want in tegenstelling tot de rest van Europa gebruiken de Nederlands kabelaars een afwijkend systeem waardoor het voor vrijwel geen enkele fabrikant interessant is om voor onze zeer kleine markt hun apparaten aan te passen. We zullen dus altijd afhankelijk blijven van een paar kleine Koreanen of Chinezen. Of misschien in de toekomst apparaten als Dreambox.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

BORA

Ik gebruik op dit moment een topfield 5000PVR voor canaldigitaal.
Dus de functie's van PVR zijn mij bekend.
Ik hoop alleen dat het beeld net zo goed, of liever nog beter wordt via Casema.


PjotrrrNL

Reken maar 'van yes'...Publieke omroep en RTL's gaan inmiddels via glasvezel met 8 Mbit/s naar de kabelaars, sindsdien heeft het beeld een sprong vooruit gemaakt, een programma als 'De wereld draait door' is nu bijna DVD kwaliteit!  ;D
Voorheen kwam dit signaal ook van de satelliet.....

BORA

Ik hoop het echt, heb gisteren bij iemand het Casema signaal mogen aanschouwen op een plipse LCD met zo'n ingebouwde schemerlamp  ??? Maar daar werd ik niet vrolijk van.
Was trouwens wel met een standaard decoder.
En misschien niet via RGB aangesloten (ben netjes van de AB afgebleven)


PjotrrrNL

Ik heb hier Multikabel, met de fusie nu met Casema en Essent mogen we verwachten dat jij straks ook een prima signaal hebt daar....

BORA

Humax inmiddels enkele dagen in gebruik.
Werkt perfect, geen spijt van aankoop.
Beeld is minstens net zo goed als van de Topfiel 5000 PVR.

Wat is bij jullie de signaalsterkte van het aageboden signaal ?

Jurgen.

gast2018

Quote from: PjotrrrNL on October 19, 2007, 18:46:35
De fan van de Samsung is ook hoorbaar, deze staat gelukkig stil in de standbystand...
Verder bedien ik hier alles met een Logitech Harmony remote, werkt erg prettig!

Wat is het dan dat ik bij de Samsung hoor als deze in standby stand staat? De HD?

Joppietersen

Goedendag,

met veel interesse dit draadje ah lezen, k wil evt een plasma aanschaffen, dan ook digitale TV.

Nou heb ik 2 vraagjes:

1) als ik lees op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax_pvr9200c/conclusie.shtml dan lees ik dat 1 op de 20 opnames ruwweg niet lukken met deze box. Wat is jullie bevindingen of lag dat bij deze tester aan de firmware wellicht???

2) wat me verbaast is dat ook deze box geen HDMI aansluiting heeft. In z'n algemeenheid, zijn die er nog niet of heeft dat geen zin of is het meer een rechten (en dus geld...) kwestie ??

Thnx!

BORA

Hallo,

Heb sinds een tijdje de humax 9200PVR in gebruik.
En nog geen problemen met de opnames gehad (wordt dagelijks gebruikt)
Heb er wel de nieuwe firmware in zitten................

Geen HDMI, da's inderdaad jammer, maar dat heeft de samsung SD ontvanger ook niet.

Suc6 !  :)

B.J.

Elke opname lukt mij met de 9200. Het is kinderlijk eenvoudig. Geen HDMI is raar maar via scart werkt het hier ook prima. Onze gaat binnenkort in de verkoop wegens aankoop HTPC. Dus als iemand interesse heeft?

Belgboy

#20
Erase this post please


The Penguin

Quote from: Bas Janssen on January 14, 2008, 14:54:35
Elke opname lukt mij met de 9200. Het is kinderlijk eenvoudig. Geen HDMI is raar maar via scart werkt het hier ook prima. Onze gaat binnenkort in de verkoop wegens aankoop HTPC. Dus als iemand interesse heeft?
Hoe wil je het dan gaan doen met HTPC, digitaal uiteraard van de kabel?
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

B.J.

Quote from: The Penguin on January 14, 2008, 17:12:03
Hoe wil je het dan gaan doen met HTPC, digitaal uiteraard van de kabel?

Ja, via een (2) floppyDTV kaart en MCE via HDMI naar plasma.