Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Jij hebt een smetteloze, witte, BK XXLS 400 (helaas zonder doos maar wel met alle toebehoren) nodig en, bijna vergeten, slaat af wanneer hij tijdje geen signaal krijgt. :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

Quote from: chansig on March 15, 2019, 07:35:56
Jij hebt een smetteloze, witte, BK XXLS 400 (helaas zonder doos maar wel met alle toebehoren) nodig en, bijna vergeten, slaat af wanneer hij tijdje geen signaal krijgt. :D :D

Gr. Hans
Lol

Helaas niet zwart [emoji12]

Ga eerst ens met mijn velo aan de slag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Kan ik hem in pepernoten afrekenen dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

op eigen verzoek verwijderd.

Yes!

Een Pietjes discussie in Maart, kunnen we niet vroeg genoeg mee beginnen!

;D

RalphH

Haal net een pietje uit mn dochters neus, een zwarte :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.


denoontje

#609
Vandaag even de velo uit de bios gepakt en in de woonkamer gezet.

Even op 4 plekken gezet, crossover even op vol open. De linn met dsp actief (SO 2), de dsp van de velo niet actief.
locaties
links naast bank (kan ie mooi uit het zicht onder een tafeltje)
rechts nasst de bank (midden in de loop)
achter de bank voor de ettafel (niet handig ook deels in de loop)
naast de openhaard  bij linker Wilson Benesch.

Aangesloten op 1 kanaal op de velo voor nu (dus op de .1 ingang).
Signaal afgetapt van de eindversterker laag kanaal.

Achter de bank voegt nikst toe.

Ander posities geven wel sublaag op de luisterplek.
zie grafieken.

Het laag probleem kan dus opgelost worden met een sub.
Krijg er wel een laagpiek bij, maar de sub is nu nog niet ingeregeld met zijn on board dsp en crossover





denoontje

#610
Komt dus wel een piek bij 32 hrz en 95 hrz. het gat ertussen wordt nu beter gevuld en kan wellicht met extra gain  etc nog verder gevuld worden.

Heb evt nog een minidsp liggen ook die ik voor de ht gekocht heb mocht ik daar de sub op 2 locaties hebben staan met verschillende afstanden)

Volgende stap is denk ik om te zien of ik links de sub verder afgeregeld krijg.
Ik kan de dsp van de velo laten lopen.
Evt nog een settings als jazz/game etc kiezen en spelen met het volume.





Ralf67

Er staat nog een mooie BK P12-300sb in de markt.

Prima subje voor stereo, werk er zelf ook mee.

RalphH

Tussen 50 en 100 gebeurt r nog weinig en dat piekje op 95 heb je zonder sub toch ook? Dat laag tussen 50 en 100 lijkt mij het grootste aandachtspunt, daar zit je slam.
Waarom gemeten met dsp aan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Vergeten uit te zetten[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Sowieso meten zonder dsp en zonder fronts en dan uitvogelen waar de sub doet wat je wil.
Daarna fase/timing aanpassen en dan pas dsp eroverheen (als je daar een sub in kwijt kunt..)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Quote from: RalphH on March 27, 2019, 19:36:01
Sowieso meten zonder dsp en zonder fronts en dan uitvogelen waar de sub doet wat je wil.
Daarna fase/timing aanpassen en dan pas dsp eroverheen (als je daar een sub in kwijt kunt..)
De fase/timing beter nog een keer als laatste indien ingeschakelde DSP een delay geeft.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

#616
Vandaag even verder gemeten en gexperimenteerd.
links achter de bank gezet met fase op 270 (gaf beste resultaat).
met en zonder eq van de velo (4 standen movie/game/jazz/rock) en met en zonder eq (oude verzie en nieuwe verzie van de linn).

In mijn ogen dit beste resultaat

denoontje

#617
De piek bij 32  hrz haalt de velo niet zelf weg..
en een mooie gladde lijn.....mwha nee dus

Wellicht met de mini dsp eens aan de gang - filters in REW gemaakt:
(heb gewoon eens zitten spelen, geen id of dit "kwaad" kan -> nog niet ongeladen en uitgeprobeerd)

nog even plaatje ook sub en mains los gemeten afgekapt op 200Hrz in de grafiek (zonder eq's).
Sub even geschat kantelfrequentie iets van 75.

bmateijsen

On-topic: die piek zit ook bij je normale speakers erbij, waarschijnlijk een breedte modus. Dus je ziet hem gewoon flink versterkt terug in de grafiek voor de subwoofer. Daar kan geen EQ iets mee doen....

Off-topic: Je PM box zit vol ;-). Mail wel ontvangen?

denoontje

Quote from: bmateijsen on April  2, 2019, 19:53:37
On-topic: die piek zit ook bij je normale speakers erbij, waarschijnlijk een breedte modus. Dus je ziet hem gewoon flink versterkt terug in de grafiek voor de subwoofer. Daar kan geen EQ iets mee doen....

Off-topic: Je PM box zit vol ;-). Mail wel ontvangen?


Ontvangen!
Ik check ff, zal box ook ff schonen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

@bjorn

De piek is  dus alleen op te lossen met verplaatsen?


Maar wat is dan de reden dat linn so de bass naar beneden gooit (zonder gebruik van sub)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Net de mini dsp geprobeerd.

Maar als ik die ertussen zet krijg ik geen geluid uit de sub.

Voeding doorgemeten en die geeft netjes 12v, dus dat ie het niet.

Nu kan ik de rew inladen voo of na de crossover.
Wat is hier het beste?

OP wat moet ik de crossovers zetten (deze stonden std op 1000)?



activ

Quote from: denoontje on April  2, 2019, 22:19:52
Net de mini dsp geprobeerd.

Maar als ik die ertussen zet krijg ik geen geluid uit de sub.

Voeding doorgemeten en die geeft netjes 12v, dus dat ie het niet.

Nu kan ik de rew inladen voo of na de crossover.
Wat is hier het beste?

OP wat moet ik de crossovers zetten (deze stonden std op 1000)?

Wil je daadwerkelijk een crossover er in? Misschien beter maar even bypassen voor nu zodat je daar niet druk om hoeft te maken.

Zie trouwens dat je een bandpass hebt met de high en low op de zelfde frequentie, dan past die niets toch?

RalphH

Is dit de juiste plugin voor enkel 1 sub? De fronts doen niet mee toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: denoontje on April  2, 2019, 20:58:38
@bjorn

De piek is  dus alleen op te lossen met verplaatsen?


Maar wat is dan de reden dat linn so de bass naar beneden gooit (zonder gebruik van sub)

Linn gaat uit van Tune dem en van bass neutraal in Space optimization. Dat kan je verder natuurlijk gewoon tweaken.... ;).