Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Mooie set, vandaag bij BBG een luistersessie gehad met de Linn Akurate DSM icm de Akurate 2200 en de Wilson Benesch square 3 en 5. Pachtige set....keuze tussen 3 en 5 heb ik nog niet scherp en wil mogelijk ook nog de Akubarik luisteren voordat ik een definitieve keuze ga maken.....

Je woonkamer is echt heel mooi geworden....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Quote from: El Nino on September 29, 2018, 19:00:30
Mooie set, vandaag bij BBG een luistersessie gehad met de Linn Akurate DSM icm de Akurate 2200 en de Wilson Benesch square 3 en 5. Pachtige set....keuze tussen 3 en 5 heb ik nog niet scherp en wil mogelijk ook nog de Akubarik luisteren voordat ik een definitieve keuze ga maken.....

Je woonkamer is echt heel mooi geworden....


Thx voor het compliment

veel suc6 met je keuze.

Ik ben er erg blij mee, maar moet nu denk ik wel meer wat akoestiek aan de slag.
Wil denk ik nog eigen foto boven de bank met evt wat panelen erachter.



Heb je de katalyst akurate beluisterd of de gewone?

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje


El Nino

Heb jij toevallig bij je keuze voor de square 5 ook de Vector beluisterd?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Quote from: El Nino on September 30, 2018, 00:01:16
Heb jij toevallig bij je keuze voor de square 5 ook de Vector beluisterd?

nee ik had de square 2 en direct geupgrade naar de 5 (kreeg mooie aanbieding ) ;-P

denoontje

Heb via het forum even wat netwerkkabels (Belden met telegartner) en de losse pluggen van pinda13 gekocht.

Ik werd gek van die netwerkstekkers waarvan de lipjes steeds afbreken (en dus kabels die los komen).

Ook gelijk maar de rest van het netwerk maar gaan vervangen door belden cat 7 en de pluggen.

Qua stream geluid nog niet geluisterd of het verschil geeft.


advr

Goed bezig. Laatst ook nieuwe Supra netwerkkabels gemaakt en er is makkelijk verschil te horen.  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Quote from: advr on December 28, 2018, 21:06:59
Goed bezig. Laatst ook nieuwe Supra netwerkkabels gemaakt en er is makkelijk verschil te horen.  ;D

wat was de reden voor supra?

advr

Quote from: denoontje on December 28, 2018, 21:09:54
wat was de reden voor supra?

Supra is CAT8 en misschien ietsje meer afgeschermd maar verder vooral de 'kleur' en betaalbaar. Waarom Supra weet ik dus eigenlijk niet. Ik had al professionele CAT7 kabels maar die zijn wat stug. Ik heb gewoon wat anders geprobeerd na er over gelezen te hebben. Mooie pluggen ook.
Er zit verschil in netwerkkabels dat weet ik maar wil er ook niet teveel aan uitgeven.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Quote from: advr on December 28, 2018, 21:26:50
Supra is CAT8 en misschien ietsje meer afgeschermd maar verder vooral de 'kleur' en betaalbaar. Waarom Supra weet ik dus eigenlijk niet. Ik had al professionele CAT7 kabels maar die zijn wat stug. Ik heb gewoon wat anders geprobeerd na er over gelezen te hebben. Mooie pluggen ook.
Er zit verschil in netwerkkabels dat weet ik maar wil er ook niet teveel aan uitgeven.

de  belden is idd wel wat stug maar wel mooi blauw \O/

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pinda13

Quote from: denoontje on December 28, 2018, 21:29:39
de  belden is idd wel wat stug maar wel mooi blauw \O/

Is ook in het grijs te bestellen. Blauwe was toen per toeval :)...
" no loss of fine detail "

denoontje


denoontje

Zo vandaag alle netwerkbekabeling vervangen door Belden cat7 en fatsoenlijke metalen pluggen (telegatner en klonen).
Via forum had ik al wat losse stukken en gemonteerde Belden kunnen kopen en een doos met pluggen.

Netwerk lijkt wel wat sneller..en ik nijg te zeggen dat muziek wat vloeiende klinkt via de linn akurate ds.
In iedergeval zijn de puluggen stik sterker uitgevoerd...plastic lipjes kunnen niet afbreken.

Next zal toch een nieuwe nas worden denk ik.
De Synology ds410 is voor 4K te traag (via dune 4k lite), bufferproblemen...
Daarbij zijn de nieuwe wellicht ook weer zuiniger.
Denk aan een 2 bay 218+ ofzo met 2 grote hd's erin.
Kan de oude als back-up blijven draaien.


RalphH

Lekker bezig, zeker geen speedtestje gedaan vantevoren?  ;) jammer, nou "lijkt" t enkel sneller.

Hoezo is je oude nas niet snel zat? Gigabit ethernet toch, een nieuwe gaat niet rapper zijn, en sata 300 lijkt mij ook meer dan genoeg. Zuiniger is het ook weer niet als je er 2 neerzet. Maar misschien trapt D er in  8)

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Back up kan uit.

Nee geen test gedaan

Maar heb wel af en toe  haperingen nu met 4k .




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Back up gaat alleen aan voor backup [emoji6]

Andere nas dan in hibernation mode


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

twani

Quote from: denoontje on January 13, 2019, 21:27:27
Zo vandaag alle netwerkbekabeling vervangen door Belden cat7 en fatsoenlijke metalen pluggen (telegatner en klonen).
Via forum had ik al wat losse stukken en gemonteerde Belden kunnen kopen en een doos met pluggen.

Netwerk lijkt wel wat sneller..en ik nijg te zeggen dat muziek wat vloeiende klinkt via de linn akurate ds.




🙈

denoontje

Ik wil hier geen kabeldiscussie svp....

Main goal was betere verbinding qua stekkers en losse stukken kabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

ik ben bezig geweest eens wat metingen te doen in de stereo set.

variabelen:
geen linn spaceoptimalisatie
verzie 1 spaceoptimlaisatie  aangepast door garmt
verzie 2 space optimalisatie ; intekenen hele kamer en wat  aanpassingen gedaan mbt materialen van de kamer

situatie 1:
zonder behandeling 1e reflectie
met behandeling 1e reflectie (extra kussens (bankkussen 60*60*10cm ) op de eerste reflectie gezet

zie 2 maal de spl's
en een waterfall van de linn spaceoptimalisatie verzie 2




denoontje

en het verschil wat de kussens doen (geel)

denoontje

in de kamer zit behoorlijk wat echo dus ik wil kijken wat evt opties zijn qua aanpak.

kamer voorzijde:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=65885.0;attach=270383

Naar achter loop de kamer een meter of 8 door 92 tafels en einde een schuifpui
Rechtsachter de keuken en aan de rechterzijde ook een inham met de deur naar de kamer.
linksvoor een grote haard

Wat zijn jullie ideeen als je de grafieken ziet?

THX