Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Started by denoontje, October 17, 2007, 21:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Heb je mijn topic gelezen mbt mijn speakerkeuze in het speaker onderdeel van dit forum?

Ik heb met Garmt van BB&G ook nog over de SF gehad en hij adviseerde me (ook na een gesprek (mijn sound en mijn kamer) en een demo thuis) geen SF.

Echter is hier een stefan die behoorlijk tevreden is met zijn sparks op een primare i20.
Ook loopt er een topic in speakers mbt keuze uit 5 zuilen..hier is ook wat AP besproken en beluisterd.


Wat mis je dan in de BNS?
Ik had zelf de B&W 600 en deze vond ik iet fris meer genoeg, te wollig, of er iets voor hing. Daarbij had ik speakers nodig voor stereo ;-)

MartijnR

Quote from: denoontje on November  5, 2007, 14:14:12
Heb je mijn topic gelezen mbt mijn speakerkeuze in het speaker onderdeel van dit forum?

Zeker weten dat ik dit topic heb gelezen.

Quote
Ik heb met Garmt van BB&G ook nog over de SF gehad en hij adviseerde me (ook na een gesprek (mijn sound en mijn kamer) en een demo thuis) geen SF.
Ik heb inmiddels wel een PM van Garmt om eens te komen luisteren. Hier sta ik absoluut open voor. Haast heb ik echter niet.

Quote
Echter is hier een stefan die behoorlijk tevreden is met zijn sparks op een primare i20.
Ook loopt er een topic in speakers mbt keuze uit 5 zuilen..hier is ook wat AP besproken en beluisterd.
Beide topics ken ik en volg ik ook goed. Maar ja, eigenlijk zegt dit niks voor mijn situatie. Ik volg de topics vooral om een shortlist te maken. Je kunt nu eenmaal niet alle luidsprekers beluisteren om een keuze te maken.

Quote
Wat mis je dan in de BNS?
Ik had zelf de B&W 600 en deze vond ik iet fris meer genoeg, te wollig, of er iets voor hing. Daarbij had ik speakers nodig voor stereo ;-)
Da's meteen de moeilijkste vraag die je mij kunt stellen. Ik ben erg slecht in het benoemen van wat ik hoor of juist mis. Ik heb bij mijn dealer al diverse keren luidsprekers beluisterd van AP (Spark en Tempo) op eebn primareset. Klinkt elke keer weer heerlijk. In mijn situatie klinken de BNS op zich ook prima, maar de Steps, kunnen heel goed hier mee concurreren. Ik wil alleen geen monitorluidsprekers als fronts. Ik viond dat niet mooi. Een luxeprobleem, dat wel.

Ach, ik heb tijd genoegen verwacht eigenlijk dat ik uiteindelijk "gewoon" voor de Sparks zal gaan. Deze passen goed bij de Steps. Het geluid bevalt me ook erg goed. Kiezen voor een ander speakermerk zal eigenlijk betekenen dat de Steps een verkeerde keuze zijn geweest.

He, dit is topicvervuiling. Ik stop ermee in dit topic te spreken over mijn keuzes.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

denoontje

telefoon gehad B&G.....cardassen voor speakers zijn onderweg!

denoontje

en ze zijn binnen!

morgen en van het weekend lekker inspelen

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

VAnavond alleen thuis..lekker hard spelen en goed kijken of alles nu naar wens is....

tiptop

Quote from: denoontje on November 30, 2007, 15:30:59
VAnavond alleen thuis..lekker hard spelen en goed kijken of alles nu naar wens is....
Niet te hard he, in het begin. Alles moet nog los komen!!! Anders kan het stuk gaan ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

zo even weer wat naar boven halen...

Geen upgrades, maar heb vandag de cd speler even weggebracht.

Vanaf het begin al er al een beetje rrrr geluid in , maar nu zelfs mijn vriendin het begon op te vallen toch maar even voor onderzoek teruggebracht.

We spelen toch wat rustigere muziek, en als het loopwerk geluid dan boven de muziek uitkomt.....

Ga als de speler terug is eens testen met wat andere netkabels.

Heb in mijn HT nu Furutech en W&M liggen, eens kijken wat die doen op de primareset.....


Alex Groningen

#33
Quote from: denoontje on May 17, 2009, 01:25:38
zo even weer wat naar boven halen...

Geen upgrades, maar heb vandag de cd speler even weggebracht.

Vanaf het begin al er al een beetje rrrr geluid in , maar nu zelfs mijn vriendin het begon op te vallen toch maar even voor onderzoek teruggebracht.

We spelen toch wat rustigere muziek, en als het loopwerk geluid dan boven de muziek uitkomt.....

Ga als de speler terug is eens testen met wat andere netkabels.

Heb in mijn HT nu Furutech en W&M liggen, eens kijken wat die doen op de primareset.....



Laat het maar weten wat je bevindingen zijn over W&M,heb ook een bestelling geplaatst de LS-01, en de AC-01 heb ik hier al thuis liggen.
Maar was je je eigen topic een beetje vergeten?alweer van een tijdje terug zie ik.

denoontje

Topic niet vergeten hoor, maar gene veranderingen verder.
Ben behoorlijk tevreden zoals het nu is.


Speel nu even tijdelijk met mijn denon dcd 980...
Ergens in 92 gekocht denk ik...maar wat een stil loopwerk...je hoort zelfs met je oor op de kast bijna niets.
Echter heeft ie af en toe wat kuren ... speelt cd's niet meer af ... een keer smeren en hij doet het wel weer.
Denk dat ie langzaam aan het verslijten is...tja in mijn studententijd stond ie zowat 24 uur aan per dag...

Reden dat ik destijds een Denon dvd 2900 heb gekocht en deze naar de slaapkamer had verplaatst.
NU staat ie op de badkamer te spelen op een oude denon versterker....

denoontje

zo primare weer terug van de dealer

Deel van het loopwerk is vernieuwd door de laatse versie

Toppie en dat voor alleen de verzendkosten van 30 euri!

Alles veel stiller, zeker het zoeken in het begin..
Echter zo stil als mijn Denon helaas niet, maar dat komt blijkbaar nog vanwege het multiple read loopwerk icm niet volledig gebalanceerde cd's.

N.L.

Mooie set heb je daar zeg.
Wilson Benesch...very nice!
Naim - Neat - Chord

denoontje

thx, ben er ook wel blij mee ;-)

denoontje

Van de week eens wat aan de stereo gedaan:
kassie verbouwt.

Op pag 1 zie je een Aldenkamp meubel met daarop de tv en erin de primare set.

Een maand geleden heb ik de zilveren Samsung HD decoder vervangen door een zwart exemplaar (mp 60 euri dus geen geld).
De zilveren is naar de ht verhuist, zodat ik door de decoder smart kaart te switchen in de HT hd tv heb,  zoals F1, Olympische spelen etc.
Vorheen moest ik de decoder op en neer slepen.

De HD decoder stond altijd op de tv en dit maakt zappen wat lastig.

Nu heb ik via mp een 2e aldenkampmeubel op de kop getikt (beuken kleur) voor 25 euri.
Maar het ging me echter om en glasplaat.

Het kersen kleurige rek bestaat na een avond klussen uit 4 lagen ipv 3.
De decoder heeft nu een plekkie gekregen onder de tv.

Resultaat een gevuld rek en makkelijker zappen.

Zal nog wel een foto plaatsen.

Nu nog even op zoek naar een stukkie berkenhouten multiplex voor onder de decoder.
Dit met name vanwege het uiterlijk (primare staat ook op berkenhout) en wellicht wat meer rust in beeld en geluid???

denoontje

#39
Zoals beloofd:  voor en na

Let niet op die mooie gecalibreerde crt ;-) ,,hij wil maar niet stuk......

Dracoplasm

Mag ik vragen waarom je voor de Cardas bekabeling hebt gekozen? Misschien een leuke upgrade voor mijn huidige interlink.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

denoontje

Ik heb niet veel getest.
Wel  Qed silver aniversary (had ik liggen), dik Ixos koperdraad, cardas (via BB&G).
Hoorde duidelijk verschillen en ik werd gewoon happy van de Cardas en mede op aanraden van BB&G niet verder gezocht.
Er is ergens nog een gesloten topic "speakers bij primare" van mij (zoek evt even) waarin meer wordt gezegd over de kabels die ik gebruikt en getest heb.

PS) Ik geloof in verschillen in kabels (duidelijk gemerkt destijds), maar heb geen zin en tijd om van alles te testen...
De hints en tips van Garmt van BB&G neem ik ook mee in de keuze ;-)

Op dit moment is de set erg naar mijn zin.
Enige kleine min punt is het laag, maar dit is grotendeels te wijten aan accoustiek ;-)
En de WB's zijn geen jongens die heel erg laag gaan.
Geluid is echter heel erg 3D en veel rust.




Dracoplasm

Quote from: denoontje on March  1, 2010, 14:16:19
Ik heb niet veel getest.
Wel  Qed silver aniversary (had ik liggen), dik Ixos koperdraad, cardas (via BB&G).
Hoorde duidelijk verschillen en ik werd gewoon happy van de Cardas en mede op aanraden van BB&G niet verder gezocht.
Er is ergens nog een gesloten topic "speakers bij primare" van mij (zoek evt even) waarin meer wordt gezegd over de kabels die ik gebruikt en getest heb.
PS) Ik geloof in verschillen in kabels (duidelijk gemerkt destijds), maar heb geen zin en tijd om van alles te testen...
De hints en tips van Garmt van BB&G neem ik ook mee in de keuze ;-)
Op dit moment is de set erg naar mijn zin.
Enige kleine min punt is het laag, maar dit is grotendeels te wijten aan accoustiek ;-)
En de WB's zijn geen jongens die heel erg laag gaan.
Geluid is echter heel erg 3D en veel rust.

Dank je. Ik heb op zich wel tijd/zin/geduld om kabels te testen. Echter ga ik bij alles voor 2dehands en zou het niet netjes vinden kabels bij een winkel uit te proberen terwijl ik ondertussen de kabel tweedehands koop. Vandaar dat ik uitga van gebruikers ervaringen ed. Bedankt in ieder geval!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

denoontje

als je in de buurt woont mag je wel eens komen luisteren hoor, pm maar even

Dracoplasm

Quote from: denoontje on March  1, 2010, 19:48:36
als je in de buurt woont mag je wel eens komen luisteren hoor, pm maar even
Heel vriendelijk, maar Brabant/Groningen vindt ik net te ver.  ;D
In de evt. toekomst neem ik wel graag contact met je op, zou graag eens de combi zoals jij hebt staan luisteren.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

denoontje


denoontje

Zo topic weer even omhoog halen

Gister eens gemeten met REW waar evt problemen zitten die ik hier boven al beschreven heb.
Met dank aan Ralph voor het meeslepen van zijn pc etc.

Hij heeft de metingen nog op zijn pc en die zal ik hier plaatsen als ik ze via mail heb gehad.

Maar er zitten een aantal rare dips in...

RalphH

Quote from: denoontje on March 15, 2011, 08:14:28
Hij heeft de metingen nog op zijn pc en die zal ik hier plaatsen als ik ze via mail heb gehad.

Maar er zitten een aantal rare dips in...

Redelijk wat vervelende schommelingen inderdaad.

Als ik thuis ben hang ik het ding meteen weer ff aan Internet, was het iets te laat voor gister  :)

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Het kwam er ook op neer dat een enkele kleine verplaatsing van de db meter al een redelijke invloed had op het beeld, maar de pieken en dalen waren eigenlijk wel staads aanwezig. Ook hadden we de velodyne naar beneden gehaald en deze gewoon eens laten meedoen (stond wel op eq stand van de ht). Het verschil met en zonder zal ook uit de grafieken blijken.

denoontje

Hierbij 2 grafs

Een op de huidige luisterplek met en zonder sub en een op de luisterplek, waarbji de speakers een hlave meter naar voren waren getrokken.