1280x720 projector in XXXX en omstreken

Started by THX-UltraII, October 16, 2007, 13:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Ik zit al jaren met een stutter probleem met mijn HTPC en hoop dat ik bij iemand mijn HTPC mag testen op een 1280x720 projector die HDMI IN heeft. Zal proberen het probleem in het kort te schetsen:

Mijn HTPC heeft last van stutter tijdens het afspelen van films. Ik ben al jaren bezig met het vinden van een oplossing maar tot op heden is het me nog niet gelukt.

PROBLEEM:
Bij het afspelen van films via mijn HTPC komt regelmatig stutter voor. Er zit totaal geen reglmaat in. Soms in het heel vaak met korte invallen en soms bijna een film niet. Het probleem IS op te lossen door de film even op pauze te zetten of heel even te rewinden en de film dan weer verder laten spelen. Exact dezelfde scene die vlak daarvoor stutter/schokkjes had loopt dan ineens vloeiend. Soms blijft de stutter na dit kort terugspoelen heel lang weg, soms maar heel even.
Ik heb echt al ontzettend veel geprobeerd om het op te lossen zoals:

- HTPC opnieuw installeren (ik denk dat ik dit al wel 50 keer heb geprobeerd in alle jaren)
- moederboard vervangen (van Intel 915GUX => Asus P5B-V)
- videokaart vervangen (van ATI X600 128mb => Nvidia 7600GS 256mb ddr2 kaart)
- processor vervangen (van Intel P4 3,2Ghz Extreme Edition HT technologie => Intel Dual Core E6750)
- geluiskaart meedere malen vervangen (nu een RME DiGi 96/8 PAD)

Ik speel mijn dvd's af met TheaterTek software dvd-speler met onlangs de geupdate versie 2.6. Dit draait op een dual boot pc met op 1 boot ENKEL mijn dvd afspeel benodigdheden. Verder gebruik ik als aanvulling op TheaterTek:

- Slysoft Anydvd
- FFDShow (als eerste post-processing in TT) (gebruik nu weer Andy's optimized version maar heb alle versies geprobeerd die er maar zijn)
- Girder voor USB-UIRT (voor mijn Remote Control)
- Reclock
- Entech Powerstrip voor het aanmaken van custom resoluties (in mijn geval 48Hz voor NTSC dvd's en 50Hz voor PAL)
Verder laatste versie drivers voor alle hardware.

Ik weet wat het eerste antwoord zal zijn dus die zal ik nu vast elimineren  ;D:

- Reclock uitzetten heeft GEEN ZIN, probleem blijft bestaan!
- FFDShow uitzetten heeft GEEN ZIN, probleem blijft bestaan!
- Anydvd uitzetten heeft GEEN ZIN, probleem blijft bestaan!

Ook een dvd rippen en vanaf de harde schijf spelen maakt NIETS uit.

Mijn HTPC is via de HDMI uitgang van mijn videokaart aangesloten op de HDMI IN van mijn Mitsubishi HC-3000 1280x720 DLP projector.

Om zeker te weten dat mijn PROJECTOR niet het euvel is in heel dit verhaal zou ik willen vragen of er iemand in de omstreken van XXXX is die een 1280x720 projector heeft met een HDMI ingang alwaar ik mijn HTPC eens aan zou mogen sluiten om te kijken of het probleem er dan nog is.

Rielplayer

vind ik leuk, als tilburg niet te ver weg is voor je ben je van harte welkom.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

THX-UltraII

grappig, dat gastje van The Incredibles dat je hebt staan  8) thxz voor je aanbod alvast! Mocht er niemand dichterbij reageren kom ik langs.

jantje112

Is het probleem ook aanwezig op een vga monitor (verloopje?)

THX-UltraII

het kan aan mij liggen maar ik vind het persoonlijk erg lastig om stutter op een (in mijn geval 17 inch) klein beeldscherm te zien.

Robke

Heb je het al eens geprobeerd op een HD ready tv, dan zou je het in principe ook moeten hebben mocht het aan de pc liggen?

Darkman

Hey THXultraII,

Heb je ook al gekeken naar je Harde schijven ? Hangen die aan een of andere controller ? is daar de doorvoersnelheid wel optimaal van ? Wellicht andere drivers proberen voor je eventuele raid controller ? ... zelf heb ik ook gemerkt dat toen ik naar een nieuwere versie van Powerdvd ging, dat het bij mij ook meer ging stotteren, ( ik gebruik het echter niet om er films op te kijken of door te sturen. Bij mij denk ik echter wel dat het gewoon de PC zelf is die het allemaal niet meer bij kan benen ( Athlon XP3000+ 1gb, S-ata150 raid0, Ati Radeon 9700).

Knowledge is not power, knowledge applied is power.