My Super Ex-Girlfriend

Started by Xstream, October 13, 2007, 13:47:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat vond jij van deze film?

1
0 (0%)
2
0 (0%)
3
1 (9.1%)
4
4 (36.4%)
5
3 (27.3%)
6
1 (9.1%)
7
2 (18.2%)
8
0 (0%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 11

Xstream

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
95 minuten

geregisseerd door Ivan Reitman
met Uma Thurman, Luke Wilson en Anna Faris

Een jongeman in New York maakt het uit met zijn vriendin, maar tot zijn schrik ontdekt hij dat ze eigenlijk een superheldin met bijbehorende superkrachten is: G-Girl. Wat nog erger is: ze is er niet bepaald blij mee dat hij het uit heeft gemaakt en besluit zijn leven tot een hel te maken.

--------------------------

Xstream Review:
Ivan Reitman, die met name in de jaren 80 en 90 successen had met films als o.a. Twins, KinderGarten Cop, Stripes en Dave, heeft het moeilijk in deze tijden waarin de "nieuw" film behoorlijke ontwikkelingen heeft doorgemaakt. Enerzijds is deze man gekenmerkt met een hele flauwe manier van humor die vaak gemixed wordt met actie of speelfilm elementen. En na z'n, commercieel gezien, matige film Evolution uit 2001 was het erg stil rond deze man en wordt je net zo snel afgebrand als geprezen als je commercieel geen successen behaald.

En nu is hij dan weer terug met "My Super Ex-Girlfriend". En de titel is een terechte foute benaming voor de eveneens "foute" film.  De insteek van het verhaal is eigenlijk, je ben een vrouwelijke superheld, maar hoe ga je om met relaties in zo'n situatie en wat kan er allemaal mis gaan?

Best een leuke basis om er een leuke feel good film van te kunnen maken, maar helaas, in mijn ogen brengt de film niet het potentieel wat mogelijk is. Zeker met wat meer hilarische moment en meer interessante "super held" momenten had er toch wel meer ingezeten. Wel kan ik altijd genieten van de droge kop van Luke Wilson, wat dus zorgt voor wat basis momenten waar ik al snel om moet grinniken. Uma Thurman geniet niet specifiek mijn voorkeur, alhoewel ze toch eigenlijk altijd wel het maximale uit haar rolletjes weet te halen, wat op z'n minst gerespecteerd mag worden. Anna Faris is leuk om naar te kijken, maar ik kan me gewoon niet loskoppelen van de plastic opgeblazen lippen van haar, al hebben ze dat hier redelijk weten te verbloemen.

Dus al met al, redelijk, maar niet meer dan een doordeweekse basis feel good movie waar je weer zo'n 1.5 uur mee zoet bent, met enige twijfel of het nu wel de juiste besteding van je tijd was. Wel voldoet het als je gewoon lekker no-nonsense op de bank wilt hangen en met je gedachte op 0 wat wilt kijken. Het is altijd nog beter dan het gros aan ellende die op TV voorbij komt.

5/10
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub