projector central : Shootout 1080P Projectoren

Started by kermit, October 13, 2007, 11:06:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Wat heeft de advertentie daar mee te maken? Wij vinden het een mooi blad, dus hebben we er een advertentie in als winkel.

Voor de projectorreview hebben we volledig de vrije hand gekregen van filmvalley. Geen enkele importeur/ fabrikant heeft vooraf dan ook het artikel gezien of zijn deel.

Alle projectoren zijn in dezelfde ruimte eerst direct uit de doos bekeken, daarna ISF gekalibreerd en gemeten en dan wederom kritisch bekeken. En neem van mij aan voor 12 projectoren is dat een helse klus. Verwacht in ieder geval niet een artikel waar alle technische gegevens van de fabrikant in staan, want die hebben wij achterwege gelaten ;).

Groet,

Bjorn

Quote from: brtram on January  9, 2008, 22:18:08
Toch frons ik even m'n wenkbrauwen   ???
Jullie adverteren in Filmvalley en nu ook een redactioneel artikel, toch wel een vreemde combinatie  :o
 
Ik hoop dat jullie artikel wat dieper gaat dan gebruikelijk is in Filmvalley.

Maar ik zal het volgende nummer vol verwachting uit de bus halen  :D


Randal


Filmvalley is vanaf 24 januari te koop!

Met de grote Beamertest!  ;)  ;D

Voorbeeldpagina/voorproefje van filmvalley-site:




spijtebijt

Leuk voorproefje. Ben benieuwd naar het uiteindelijke artikel. Lijkt me een erg leuke job om twaalf projectoren te vergelijken... Wel enorm veel werk, als ik lees hoe jullie dat hebben aangepakt. Dat moet wel een goed verhaal opleveren.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

bmateijsen


Dit is voor mij ook de 1ste keer dat wij de opmaak zien en dat ziet er als voorproef erg gaaf uit! Het was inderdaad erg interessant, maar heel veel werk, dat hadden we licht onderschat ;).

MichielO

Heb het blad gekocht hoor...  ;D
Ziet er goed uit, al blijft het natuurlijk (zoals met elke review) een persoonlijke mening van jullie. Ik zal niet teveel verklappen, maar waar jullie Epson geweldig vinden en Sanyo/Optoma matig, zijn er genoeg andere recensies die juist het tegendeel beweren.
Maar los daarvan, het is altijd leuk om te lezen!

En zoals ik al tegen Garmt zei; inmiddels zijn er dus al meerdere full-HD beamers te koop van ruim onder de 2000 Euro, maar die hebben jullie niet getest/kunnen testen.

Gr,
Michiel

bmateijsen

Je kan niet alles testen helaas, maar het verschil tussen de Epson en de Sanyo/ Optoma/ HC6000 vonden wij significant op de punten waarop is getest. Andere reviews zetten vaak niet alle projectoren naast elkaar, maar slechts een deel. Wij vinden het erg belangrijk dat iedere film goed te beleven is, dus ook films met veel donkere scenes. En dan vallen helaas best wat projectoren af....



Quote from: MichielO on January 24, 2008, 13:57:14
Heb het blad gekocht hoor...  ;D
Ziet er goed uit, al blijft het natuurlijk (zoals met elke review) een persoonlijke mening van jullie. Ik zal niet teveel verklappen, maar waar jullie Epson geweldig vinden en Sanyo/Optoma matig, zijn er genoeg andere recensies die juist het tegendeel beweren.
Maar los daarvan, het is altijd leuk om te lezen!

En zoals ik al tegen Garmt zei; inmiddels zijn er dus al meerdere full-HD beamers te koop van ruim onder de 2000 Euro, maar die hebben jullie niet getest/kunnen testen.

Gr,
Michiel


evilniek

Hoi, garmt en bjorn. Leuke test hoor heel informatief. En het kwam toevallig goed uit, ik ben van plan ook een full-HD PJ aan te schaffen.
Zat te denken aan de HD1 of TW-2000. ff een vraagje is de HD-1 tov de TW-2000 wel een meerwaarde, met witte muren?
Alvast bedankt. nogmaals goed artikel hoor!

Mvg, Niek
P.S. (ik weet dat zwarte muren beter zijn maar dat is geen optie)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Als het voor je mogelijk is om te projectoren te komen bekijken, maak dan even een afspraak en kom gewoon langs.
Dan kunnen we ook verschillende vragen voor je beantwoorden!

Ik hoor het wel!

groet,

Bjorn


Quote from: evilniek on January 24, 2008, 19:28:46
Hoi, garmt en bjorn. Leuke test hoor heel informatief. En het kwam toevallig goed uit, ik ben van plan ook een full-HD PJ aan te schaffen.
Zat te denken aan de HD1 of TW-2000. ff een vraagje is de HD-1 tov de TW-2000 wel een meerwaarde, met witte muren?
Alvast bedankt. nogmaals goed artikel hoor!

Mvg, Niek
P.S. (ik weet dat zwarte muren beter zijn maar dat is geen optie)

DickVD

#58
Quote from: bmateijsen on January 25, 2008, 14:11:50
Als het voor je mogelijk is om te projectoren te komen bekijken, maak dan even een afspraak en kom gewoon langs.
Dan kunnen we ook verschillende vragen voor je beantwoorden!

Ik hoor het wel!

groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

In het overzicht vd hd test in filmvalley staat dat de Lichtopbrengst na calibratie vd TW1000 hoger is (7 fl) dan vd TW2000 (5,6 fl), dit kan toch niet, moet dit niet andersom zijn?

alvast bedankt voor antwoordt :D
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

Hoi Dick,

De metingen van de projectoren zijn correct zoals deze in de filmvalley staan.
De TW1000 heeft ook net iets meer licht, maar is niet schrikbarend meer.

Groet,

Bjorn

Quote from: DickVD on January 25, 2008, 16:13:57
Hoi Bjorn,

In het overzicht vd hd test in filmvalley staat dat de Lichtopbrengst na calibratie vd TW1000 hoger is (7 fl) dan vd TW2000 (5,6 fl), dit kan toch niet, moet dit niet andersom zijn?

alvast bedankt voor antwoordt :D

DickVD

Quote from: bmateijsen on January 25, 2008, 16:17:30
Hoi Dick,

De metingen van de projectoren zijn correct zoals deze in de filmvalley staan.
De TW1000 heeft ook net iets meer licht, maar is niet schrikbarend meer.

Groet,

Bjorn

Dit begrijp ik dus niet, want jullie zeggen zelf in het stukje over de TW2000:
Quote
Met het "Cinema Filter" ingeschakeld, geeft de TW2000 niet overdreven veel licht, maar wel meer dan de TW1000
Dus de gemeten waardes spreekt deze bewering tegen, of komt het dat de TW2000 nog een sterker filter heeft wat nog meer licht "opeet" ?
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

Hmm.. ik denk dat we misschien een bug hebben ;).

Quote from: DickVD on January 25, 2008, 16:33:09
Dit begrijp ik dus niet, want jullie zeggen zelf in het stukje over de TW2000:Dus de gemeten waardes spreekt deze bewering tegen, of komt het dat de TW2000 nog een sterker filter heeft wat nog meer licht "opeet" ?

DickVD

#62
Quote from: bmateijsen on January 25, 2008, 16:43:35
Hmm.. ik denk dat we misschien een bug hebben ;).

;D
Ik kan je nu niet volgen ???
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

spijtebijt

Foutje, bedoelt hij... (met andere woorden: je hebt het artikel zeer grondig gelezen en je hebt helemaal gelijk dat het verkeerd om staat...) ;D
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

J.A.F._Doorhof

TW1000 heeft minder lightoutput dan de TW2000.
We hebben ze hier naast elkaar staan namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Ik weet wel waar dat vandaan komt... :)  Destijds heb ik twee meetwaarden gehad voor de TW1000: in high lamp mode en in low lamp mode. Ik denk dat de waarde voor de high-lamp mode in de test is gekomen... Beetje jammer inderdaad... :-\   Wat in de tekst staat klopt: de TW1000 heeft minder lichtopbrengst dan de TW2000. Goed opgelet...! ;)

Eduro

Eindelijk een test overzicht die de ruimte heeft gekregen.

Filmvalley neemt hun markt serieus :D

Het maakt mij nieuwsgierig naar de jvc hd 100, natuurlijk mede door de gebruiks ervaringen van frank
en anderen hier op het forum.

Eduro

J.A.F._Doorhof

We hebben de HD100 in een testopstelling staan, maak dus een afspraak en je ziet hem :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Hai,

Heeft iemand het blad al, Ik weet dat dvdvalley ook een projector design M25 op leen hadden is die ook in de test gekomen (deze vraag vooral omdat het om een pre-productie unit ging).

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

brtram

FilmValley is al bij de abonnee's en dus ook zeer waarschijnlijk bij de verkooppunten te koop.

De Projectiondesign Action! M25 is meegenomen in de test.
Ik kan je zeggen dat het eindcijfer 7,2 is, en nu weet je nog niets  ;D

Gewoon kopen dat blad.   


danielo

Tuurlijk geen probleem verwachte ook niet een printout hier. Wilde alleen weten of
die meegenomen was in de test omdat het een pre-productie machine was zover ik
weet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

TheSpeedSkater

Erg goed artikel. Mooie layout en duidelijk leesbaar, ook voor de "leken" ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

garmtz


frankly

Inderdaad een goed helder stuk, met een duidelijke winnaar, met bijbehorend prijskaartje
voor degene die er nu nog niet uit zijn;
kijk eens in de WHAT HI-FI? van februari daar staat een test van 4 projectoren die rond de 2000 euro zitten;
de Infocus IN78, de Panasonic PT-AE2000, de Planar PD7060 en de ThemeScene HD80.
Niet zo gedetailleerd als het stuk van onze forumgenoten, maar toch ook een duidelijk verhaal.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Djang

receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,