Videofilmpjes op harde schijf zetten

Started by mel, October 11, 2007, 20:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo,

Wellicht weet iemand van jullie hoe je opgenomen videofilmpjes ( vhs cassettes )kan overzetten naar mijn harde schijf van mijn pc zodat ik ze met windows media player kan afspelen. AUB uitleggen in lekentaal

bedankt voor de reactie
mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

J.A.F._Doorhof

Je zult een capture kaart moeten gebruiken met een analoge input.
Eventueel kun je even mailen met [email protected] die kunnen je wel een offerte maken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wh-vanderpost

En als je niet te hoge eisen stelt aan de kwaliteit, kan je eventueel bijvoorbeeld een TV kaartje op de kop tikken ... heb er toevallig net eentje overgekocht van iemand hier op het forum (een USB versie) waar je een onder andere een videorecorder aan kan aansluiten :-\
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

mel

Quote from: wh-vanderpost on October 11, 2007, 22:19:47
En als je niet te hoge eisen stelt aan de kwaliteit, kan je eventueel bijvoorbeeld een TV kaartje op de kop tikken ... heb er toevallig net eentje overgekocht van iemand hier op het forum (een USB versie) waar je een onder andere een videorecorder aan kan aansluiten :-\

dus op dat tv kaartje sluit je de videorecorder aan ? en met wat voor software kan je dan alles opnemen en op harde schijf opslaan?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

copran

Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

wh-vanderpost

Quote from: mel on October 12, 2007, 10:42:13
dus op dat tv kaartje sluit je de videorecorder aan ? en met wat voor software kan je dan alles opnemen en op harde schijf opslaan?
Met de software die bij de TV kaart zit meestal. Ik werk op een Apple en gebruik EyeTV, die kan dat in ieder geval.
Maar aangezien de Hauppauge TV "USB-stick" de mogelijkheid heeft om er externe videoapparatuur op aan te sluiten weet ik haast wel zeker dat de meegeleverde software voor Windows het ook kan.

Maargoed denk wel aan de resolutie, die zal bij zo'n TV kaart oplossing niet geweldig zijn. Voor betere kwaliteit is dan toch een echte (dure) capture kaart nodig. Aan de andere kant, als je er geen hoge eisen aan stelt is het onzin om er veel geld in te steken.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest