Hoe fotografeer ik mijn HT zonder problemen.

Started by J.A.F._Doorhof, March 19, 2003, 14:22:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walter_PPK

Ik denk dat frank bedoelt dat je eigenlijk je monitor zou moeten laten ISF calibreren. De profielen zijn waarschijnlijk de kleurtemperatuur instellingen en Rood Groen en Blauw hoeveelheden.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

yamaha

Misschien een leuke tip, werkte voor mij tenminste.
Geldt voor digitale foto's.

Maak een foto zonder flits, dus statief etc.
De achtergrond wordt nu dus donker.
Open de digitale foto in bijv. adobe photoshop.
selecteer alleen het scherm (lichtste deel dus), is gemakkelijk omdat het normaal gesproken een rechthoek betreft.

Haal de helderheid een aantal tinten omlaag (ff mee spelen, wat je het mooist vindt).

Deselecteer, zodat je weer het hele plaatje kunt bewerken.
Haal nu de helderheid van het gehele plaatje omhoog, lisft het aantal tinten dat je zojuist omlaag had gedaan.

Het scherm heeft nu zijn originele helderheid en de achtergrond is mooi doortekend.
Normaal gesproken werkt dit erg mooi.

Veel plezier ermee,

Rene ;)

simonW

hallo

ik heb een vraagje,
zijn er ook regels  om hoe je iets moet fotograferen, want je kunt wel een foto maken maar  ik bedoel meer hoe breng je iets mooi in beeld zo dat het objeckt mooi op de foto staat  pffff...  ??? ??? weet ff niet goed hoe ikmdat uit moet leggen  ::)

groeten simon

J.A.F._Doorhof

Hi,
Bij fotografie zijn er eigenlijk alleen regels om ze gepast te verbreken :D.
Om iets mooi op de foto te zetten zijn ellenlange discussies te voeren en iedereen heeft op zijn manier gelijk.
Ik hou ervan om elk detail goed te zien en de mooie details iets uit te lichten met verlichting maar daar moet je wel beschikking over hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

moest ik het moeten samenvatten, wat belangrijk is in een goeie foto, is wat er NIET opstaat. foto's maken is een uitsnede maken, maw JIJ bepaalt wat er op staat, jij richt de blik van de kijker, 1 beeld zegt meer dan duizend woorden, dus probeer de essentie te vatten IN je beeld, en haal er uit wat er niet moet opstaan. hoeveel amateurfoto's niet dik vet kunnen gemaakt worden door 'crop' in photoshop  :o
en vooral: probeer gewoon, zie wat werkt en wat niet

Groetjes, en veel plezier met het maken vd foto's,

Gaetan

Arno P

Frank, nog wat tips voor een beginner (ik) om de foto's een beetje aardig op het forum te zetten...welke res gaat bijv lekker?

J.A.F._Doorhof

#31
ik gebruik meestal 500 op de langste kant voor meerdere foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P


wolsinkpower

ik heb een Trust 970.. ik snap niet hoe ik zonder flits kan en langere sluitertijd :S iemand tips? want wil wel gaan showen met me HT als die eindelijk (eens) af is..


ik heb wel een analoge Minolta waar het mee kan maar moet ik weer ontwikkelen enzow en met digi kan ik gelijk resultaat zien.. weet iemand dus hoe het moet  ::)?

ik heb flits teken weg bijv maar hij blifjt flitsen :S
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Daklem

Quote from: wolsinkpower on December  5, 2004, 23:14:13
ik heb een Trust 970.. ik snap niet hoe ik zonder flits kan en langere sluitertijd :S iemand tips? want wil wel gaan showen met me HT als die eindelijk (eens) af is..


ik heb wel een analoge Minolta waar het mee kan maar moet ik weer ontwikkelen enzow en met digi kan ik gelijk resultaat zien.. weet iemand dus hoe het moet  ::)?

ik heb flits teken weg bijv maar hij blifjt flitsen :S

Trust me, and don't trust Trust....  ::)

Oracle

Quote from: wolsinkpower on December  5, 2004, 23:14:13
ik heb een Trust 970.. ik snap niet hoe ik zonder flits kan en langere sluitertijd :S iemand tips? want wil wel gaan showen met me HT als die eindelijk (eens) af is..


ik heb wel een analoge Minolta waar het mee kan maar moet ik weer ontwikkelen enzow en met digi kan ik gelijk resultaat zien.. weet iemand dus hoe het moet  ::)?

ik heb flits teken weg bijv maar hij blifjt flitsen :S

Hier staat de handleiding. In hoofdstuk 5.2.2 staat info over de flitser... :)

Groet,
Mark

Fransvis

Quote from: Anthrax on March 19, 2003, 19:09:14
Tuurlijk met een tripod

van HAMA kan je een lowbudget tripod kopen

Is Hama een goed merk tripod ? Wat is een goed adres om deze online te bestellen ?
Past ieder digitale fototoestel en videocamera op zo'n tripod ? Is het een universeel formaat ?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik zou Manfrotto kopen veel beter qua accessoires.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B. Kuiper

Krijg mijn screenshots maar niet goed voor elkaar.....

Gebruik een Fujifilm MX600zoom, is al een wat ouder toestel.
Instellingen
Whitebalance naar blauw
Exposure compensation -0,3 tot  -0,9
geen flits
Max aperture

Alle foto's komen te donker op mijn scherm op het moment dat ik ze overzet. Nu kunnen er gewoon twee zaken aan de hand zijn. Mijn monitor (19" CRT) is op aan het raken, of ik doe iets doms met mijn aperture size. Die kan op dit toestel op drie standen. Max. Depth (wijde focus), Max Aperture (smallere focus op het object) of P (toestel bepaald aan de belichting sluitertijd en aperture stand)

http://img.photobucket.com/albums/v402/Kuiper_73/Dscf0129.jpg

Ik ben erg benieuwd hoe bovenstaande foto op andere schermen overkomt, ook te donker of hopelijk gewoon goed. Ik weet alleen dat ik nu allerlei kunstgrepen met imageready moet gaan doen (gammacorrectie op de foto) om het toonbaar op mijn scherm te krijgen. En toonbaar is zichtbaar niet mooi of zo.

Help!

Bas
"Always a little further"

christian19

Goeie tips, van die zelfontspanner en statief!
Het lijkt wel of ik een beter toestel heb.

mvg,

christian19

AllStar

Ben zelf van mening dat je dit soort zaken alleen goed kunt fotograferen met een dslr (digitale spiegel reflex camera). Moet zelf ook nog eens wat leuke sfeer shots maken  :)

Qlone

En ik (als dSLR bezitter :) ) ben van mening dat het met een goede prosumer cam met handmatige sluitertijdinstelling ook wel kan.

Ik wil nog een tip toevoegen trouwens: Het kan leuk zijn om met de depth of field te spelen bij het maken van een foto; je kan dan bepaalde delen van je HT scherp maken en andere delen weer minder. Hoe verder je diafragma open staat (laag F-getal) hoe ondieper het scherpe deel in een foto. Vanaf F/11 is vrijwel alles in een scene ter grootte van een HT scherp.

Ik zal binnenkort ook mijn HT weer eens op de foto zetten...
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform...

Gaeje

Quote from: AllStar on February 12, 2006, 19:22:16
Ben zelf van mening dat je dit soort zaken alleen goed kunt fotograferen met een dslr (digitale spiegel reflex camera). Moet zelf ook nog eens wat leuke sfeer shots maken  :)

voor een goeie foto heb je geen goed toestel nodig hoor. alleen een goed oog, en wat verstand van zaken

dmeerpa

Frank,

als je foto 1 op foto 2 zal pasten (plakken), dan zal je toch enkel maar foto 2 zien ?
Ik vermoed dat je de transparantie van foto één zal moeten aanpassen, en eventueel ook deze van foto 1.


Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2003, 08:25:07
Hi,
Dat is vrij simpel.
Je laadt ze allebei in, doe een select all in het ene plaatje en CUT, en dit paste je in het 2e plaatje. Wil je alleen gedeeltes doen werkt dit op dezelfde manier maar gebruik dan je lasso tool.

MvrGr.
Frank
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

gepebril

En niet te vergeten autostitch gebruiken (http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html)
Zo kun je zonder groothoeklens toch de hele ruimte fotograveren. Verder natuurlijk hierbij alle hiervoorgenoemde
tips gebruiken (pods, belichtingstijden enz)

Veel plezier met dit gratis tooltje!

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

SpeedyAndré

Ik vind demo op die site niet erg slim, de man met de rode trui staat rechtop bij de losse plaatjes en als alles alligned is dan zit hij opeens  :D ;D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

spotmatic

TJa, die software werkt zo langzaam... Even pauzeren om koffie te drinken mag toch wel? ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

gepebril

De software werkt alleen goed bij objecten die stil staan, anders pakt hij een positie van 1 van de fotos
of combineert die. De snelheid hangt af van:
- hoeveelheid fotos
- ingestelde eind resolutie
- je CPU snelheid + beschikbare geheugen.

Bij vier fotos en een eind resolutie van +/- 2000*1500 duurde het bij mij nooit meer dan 10 seconde

gr,

Albert
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

myself

Quote from: gepebril on August 24, 2006, 14:03:35
En niet te vergeten autostitch gebruiken (http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html)
Zo kun je zonder groothoeklens toch de hele ruimte fotograveren. Verder natuurlijk hierbij alle hiervoorgenoemde
tips gebruiken (pods, belichtingstijden enz)
PERFECT tooltje !!!
werkt echt heerlijk, kan ik eindelijk die vakantiefoto's aan elkaar plakken.

thanks !
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marsh

Quote from: Qlone on March 28, 2006, 17:37:34
En ik (als dSLR bezitter :) ) ben van mening dat het met een goede prosumer cam met handmatige sluitertijdinstelling ook wel kan.

Ik wil nog een tip toevoegen trouwens: Het kan leuk zijn om met de depth of field te spelen bij het maken van een foto; je kan dan bepaalde delen van je HT scherp maken en andere delen weer minder. Hoe verder je diafragma open staat (laag F-getal) hoe ondieper het scherpe deel in een foto. Vanaf F/11 is vrijwel alles in een scene ter grootte van een HT scherp.

Ik zal binnenkort ook mijn HT weer eens op de foto zetten...

Daar ben ik nu ook mee aan het experimenteren, maar ik moet nog zoveel ondekken op mijn nieuwe Nikon SR camera.
Hij maakt standaard al érg mooie foto's, ik ga vanavond ook eens mooie foto's proberen te maken met de zelfontspanner en op mijn statief, eens kijken of dat verschil maakt.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema