lensswappen foto's van de finale

Started by astrobart, October 8, 2007, 19:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

maar ik zie hier een hoop schroef en lijm werk dat is niet 4 schroefjes cine?

cine(d)rama

Quote from: Dirc on March 13, 2009, 21:30:32
maar ik zie hier een hoop schroef en lijm werk dat is niet 4 schroefjes cine?

Dat met die 4 schroefjes is natuurlijk als de HD8 mounds erop zitten ( dus na het zaag en lijmwerk  ::) )

Gr Andre .

Astrobart : Sorry voor het topic misbruik .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart

geen probleem, ik ga binnenkort weer een set onder handen nemen en dan ga ik heel netjes werken.
Ik weet nu hoe het moet dus heb ik geen haast en geen twijfels meer als ik er aan begin :inlove: :alien: :D

Dirc

Quote from: astrobart on March 15, 2009, 13:15:28
geen probleem, ik ga binnenkort weer een set onder handen nemen en dan ga ik heel netjes werken.
Ik weet nu hoe het moet dus heb ik geen haast en geen twijfels meer als ik er aan begin :inlove: :alien: :D

;D

siebion

Hoi,

Iemand al eens gedacht om het alu frame van een HD-6 lens(uit een barcovision 700) pas te maken in het alu frame van een HD-8 lens (uit een barcodata 808s) ?
Heb hier 3 alu brackets van een HD-6 lens liggen en als ik het zo bekijk is het redelijk makkelijk te doen, en eventueel is de scheimpflug ring ook nog toepasbaar.
Weet iemand of de aanligvlakken van de HD-6 lenzen gelijk zijn aan de HD-145 lenzen?

Het idee is om mijn Barcodata 808s te voorzien van ongefilterde HD-145 lenzen en gekleurde glycol in de buizen te doen dit lijkt me een aardige update??

Groet, Jos

Dirc

Astro,

waarom heb je de mounts met hars geplakt en niet met siliconenkit / montagekit o.i.d.?

cine(d)rama

#231
Hallo .

Omdat de hars keihard wordt en kit altijd iets flexibel blijft .
En de lenzen moeten toch echt 100% fast zitten , als ze iets bewegen kunnen je rastes weer door elkaar gaan lopen of niet meer hellemaal scherp staan door een verkeerde afbuiging :crazy: .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Dirc

Quote from: cine(d)rama on March 16, 2009, 10:10:42
Hallo .

Omdat de hars keihard wordt en kit altijd iets flexibel blijft .
En de lenzen moeten toch echt 100% fast zitten , als ze iets bewegen kunnen je rastes weer door elkaar gaan lopen of niet meer hellemaal scherp staan door een verkeerde afbuiging :crazy: .

Gr Andre .

Aha...pvc lijm?
Nah zal vast wel over nagedacht zijn.

En al meer info over de 7.1 functionaliteit cine?

cine(d)rama

#233
Hoi .

PVC lijm : er moet ook nog een kleine ruimte opgevuld worden en dat kan met de hars wel en met PVC lijm niet .

Even offtopic 7.1 : Nee , ik heb een mailtje gestuurd naar Denon maar heb nog geen antwoord
                          En google leverd ook niet veel op .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart


astrobart

Quote from: siebion on March 15, 2009, 20:10:29
Hoi,

Iemand al eens gedacht om het alu frame van een HD-6 lens(uit een barcovision 700) pas te maken in het alu frame van een HD-8 lens (uit een barcodata 808s) ?
Heb hier 3 alu brackets van een HD-6 lens liggen en als ik het zo bekijk is het redelijk makkelijk te doen, en eventueel is de scheimpflug ring ook nog toepasbaar.
Weet iemand of de aanligvlakken van de HD-6 lenzen gelijk zijn aan de HD-145 lenzen?

Het idee is om mijn Barcodata 808s te voorzien van ongefilterde HD-145 lenzen en gekleurde glycol in de buizen te doen dit lijkt me een aardige update??

Groet, Jos
de aanlegvlakken zijn anders zie het plaatje van de hd8 naast de hd144 met joustmount
de hd144 moet dieper de projector in

siebion

Dan wordt het wel erg lastig om de bevestiging aan te passen. Het lijkt me dan makkelijker om de methode met de hd-8 mounts zoals hier beschreven toe te passen.

Gr. Jos

cine(d)rama

#237
Hallo .

Even omhoog  voor MIMIC .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart

en nog een keer omhoog voor konniekip :clapping:

cine(d)rama

Leuk om te zien dat er nog steeds ( een beetje ) wordt gepield met CRT,s  ;D .

Mis het nog wel een beetje .

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart

#240
Ik denk dat ik ga overstappen op de NEC135 LC. een kleine upgrade voor mij :inlove: maar eerst nog even van de nieuwe aanwinst genieten de BG808s.
Ik kan maar niet wennen aan de nieuwerwetse beamerts.