lensswappen foto's van de finale

Started by astrobart, October 8, 2007, 19:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

#125
we wachten af ;D.
pas je wel op dat je niet perongeluk je tube face vermorzelt.
In je enthousisme kan je dat zo maar even over het hoofd zien.
oOf is dat onmogelijk :)

Spookstah

Dat valt wel een beetje mee, de ruimte is er wel.
Maar uiteraard moet je een beetje voorzichtig zijn met wat je doet.

Wat ik zelf misschien nog wil doen is, afstandsbussen laten maken die perfect passen tussen de flens en de lens.
Al werkt het ook prima met deze afstandsbussen en eventueel zou je ook kunnen kiezen voor een andere methode, zoals bv rubberen bussen of een kleine sterke veer, voor een meer dynamische scheimpflug.

Mochten mensen belang hebben bij de flenzen en ringen, dan hoor ik het wel.


Spookstah

Dat is inderdaad het spul waar ik naar opzoek was, mooi gevonden astrobart.
Daar moet ik dan maar een pakketje van bestellen, ik zal nog even kijken of het dan van aluminium wordt of van teflon, alleen de aluminium gaat meteen per 500 en dat is weer een beetje overdreven.
Maar misschien als ik ze bel dat het ook wel per 50 ofzo kan.

astrobart

hmmm je kan ook ff zoeken in een oude computerkast oid,
12 stuks moet toch wel te vinden zijn

Spookstah

Het gaat uiteraard wel om bussen met een specifieke afstand (15mm), die vind je niet in een pc.

astrobart

ah ik dacht dat je 12mm nodig had.
Ik zal eens zoeken hier in het magazijn, daar ligt van alles..

Spookstah

Ik ben nu uitgegaan van 12mm busjes en 2 ringetjes aan beide kanten van de busjes, dus totaal 14mm, maar er is ook wel speling voor 15 of 16 mm busjes.
Voor alle zekerheid dus maar nu maar van 15mm uitgegaan.

astrobart

ik ben zwaar aan het zoeken in oude radarkasten hier op mijn werk met een schuifmaat in mijn hand maar nog niets gevonden (merendeel is RVS dus minder geschikt)

We doen ook aan kompassen,en die hangen in koper maar dan moet ik iemand achter een draaibank aan het werk zetten.

astrobart

#134
even een update

ik verwacht binnen een korte tijd eindelijk mijn HD145 adaptors binnen te krijgen
na de val van mijn pt65 een nog betere keuze
kleur filters erin en scherper
Ik heb ook al een gammacorrectie ding gekocht, dus nu moet ik in combinatie met de torus toch wel de maximale kwaliteit kunnen verwachten.
(oh je ook heb ik mijn kamer bijna zwart dus dat helpt ook mee)

Trunks

Mocht de HT Forum versie van de joust adapters, Binnen kort te krijgen zijn heb ik daar wel interesse in.
Wil ook wel eens weten of de HD145 zoveel beter is als de HD8
Denon AVC-A1
Fronts Synthese 3
Centers Magnat Needle
Rears Synthese 3 Optoma HD67N Beamax Black

astrobart

Quote from: Trunks on November 15, 2008, 22:33:46
Mocht de HT Forum versie van de joust adapters, Binnen kort te krijgen zijn heb ik daar wel interesse in.
Wil ook wel eens weten of de HD145 zoveel beter is als de HD8

het verschil met de pt65 was al opmerkelijk
De kleurfilters in de hd145 moeten echt alles optimaal maken.

astrobart

even foto's van de hd144 en hd145
Beide de gekleurde versies. alle hd144 zijn color filtered, maar niet alle hd145 zijn color filtered
Deze beide sets wel dus.
De hd144 hebben een iets andere opbouw, maar ik kan ze nu mooi testen,om er eindelijk eens achter te komen welke het scherpst zijn.
De Kleurfilters zijn overigens wel gelijk aan elkaar (de kleur dan)






PjotrrrNL


astrobart

maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de jousts,
De manier waarop ze vast zitten en de manier waarop de achterste scherpstel vleugelmoer zit is ronduit lastig.
Ik ga er denk ik even een schroefdraadje bijtappen zodat ik wat meer ruimte heb

Trunks

Denon AVC-A1
Fronts Synthese 3
Centers Magnat Needle
Rears Synthese 3 Optoma HD67N Beamax Black

astrobart

hehe ik heb ze er nog geeneens opgehad ;D, ik ben eerst nog even die adaptors aan het tweeken, zit niet helemaal naar mijn zin.
Joust heeft goed zijn best gedaan, maar het kan nog netter.
Nee hoor voordat ik kan testen moet ik in  de hd144 lens huizen gaan zagen en vijlen, en dat doe ik op mijn gemakje aan de keukentafel.
Verder is het heel lastig om met masieve aluminium randen de sheimplugg te regelen (lees ringetjes tussen de lensen plaatsen),
Die ervaring had ik al eens opgedaan met aluminium hd8 lensen, heel mooi maar onwurmbaar.
De plastic behuizingen zijn daarin veel gemakkelijker. Het draadeind waarmee de lens op de projector zit steekt bij de aluminium variant, en ook bij de joust mounts, door een veel dikker stuk heen als bij de plastic lensen.
Daardoor is er veel minder tot geen speling tot ietwat kantelen, ze kunnen er alleen maar loodrecht op als het ware.
Dus daar ben ik even over aan het nadenken.
Of ik boor het gaatje met een grotere boor een stukje dieper uit, of ik boor hem helemaal uit en vul hem met rubber en boor daar weer een gaatje in ;-)
Of ik zorg dat ik iets kan aanpassen bij de montering van de hd144/145 aan de joust.
Een graphics zal hiermee niet te maken krijgen overigens.

Ik post binnenkort wel even wat plaatjes.

astrobart

#142
ik ga de montering van joust naar lens aanpakken.
Ik heb al veren bestelt (op maat gemaakt)

astrobart

zojuist een hd145 met joust adaptors opmijn 808 geschroeft en ja die zijn echt scherp, maar dus totaal ongeschikt voor mijn curved screen.
De reden waarom ik dat curved screen had gefabriekt was oom de randen scherper te krijgen.
Met de hd8 lens en ook met de pt65 lukt dat (na heel veel experimenteren met gebogen latjes en zo) perfect.
Het hele beeld is overal even scherp.
Het curved screen ofeigenlijk moet ik zeggen torus, heft nu net die imperfectie van de hd8 en pt 65 op met de gebogen zijkanten. Dus als je je cornerfocus wilt verbeteren met deze lenzen, maak een torus screen en je hebt je doel bereikt.
Nu de hd145 lens op een torus.
Het centerfocus, subliem, echt scherp,maar de randen zijn niet scherp te krijgen.
Eerst snapte ik het niet maar toen viel het kwartje.
Die lenzen zijn dus echt alleen geschikt voor vlakke schermen en niet voor torus......
Even slikken was het wel, nu kan ik weer op zoek naar een vlak scherm, en dan maar fingers crossed dat ze het dan wel goed doen.
Het midden zag er in elk geval veelbelovend uit en op het punt waar het wel scherp was op de randen was het ook heel scherp.
Damn, dan toch maar een vlak scherm  ;D heeft er iemand nog een stukkie wilson art laminaat over toevallig.
Maar eerst ga ik nog even de hd144 uittesten, die is net weer iets anders qua opbouw, en wellicht doet die het wel op torus screens
iig begin ik aardig thuis te geraken in lenzen en schermen ;D

PjotrrrNL

#144
Interressant gegeven, niet fijn voor jou maar voor een ander goed om te weten...
Mag ik dan alvast een optie nemen op dat mooie torusscherm van jou?  ;D

Tenminste wat is de maat eigenlijk (en de gain)?

Voor dat Wilson Art spul hadden we toch een leverancier in Amsterdam gevonden?



spotmatic

Jammer maar helaas, maar toch een goede test voor mensen die hetzelfde overwegen te doen.

Zijn de HD145's in het centrum overigens wel scherper dan de HD-8's en PT-65's?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

astrobart

Quote from: spotmatic on December  2, 2008, 16:13:46
Jammer maar helaas, maar toch een goede test voor mensen die hetzelfde overwegen te doen.

Zijn de HD145's in het centrum overigens wel scherper dan de HD-8's en PT-65's?
jazeker, ze zijn zelfs aanzienlijk scherper.
nu vraag ik mij af: sommige lenzen met cornerfocus problemen, zijn die eigenlijk niet beter af met een torus?

astrobart

Quote from: PjotrrrNL on December  2, 2008, 15:53:05
Interressant gegeven, niet fijn voor jou maar voor een ander goed om te weten...
Mag ik dan alvast een optie nemen op dat mooie torusscherm van jou?  ;D

Tenminste wat is de maat eigenlijk (en de gain)?

Voor dat Wilson Art spul hadden we toch een leverancier in Amsterdam gevonden?



dat adres wil ik dan wel, gaat die torus ff van de kant en een heel dun wilsonart er voor in de plaats, wanneer houd die hobby nou eens op?

PjotrrrNL

#148
Dat adres is een paar pagina's terug genoemd in dat powerbuydraadje.
Ik kwam tenminste tot de conclusie dat dat hetzelfde materiaal is.

Hopelijk kun je daar ook als particulier terecht.

http://www.resopal.nl/bedrijfsprofiel.aspx

astrobart

Quote from: PjotrrrNL on December  2, 2008, 16:47:50
Dat adres is een paar pagina's terug genoemd in dat powerbuydraadje.
Ik kwam tenminste tot de conclusie dat dat hetzelfde materiaal is.

Hopelijk kun je daar ook als particulier terecht.
ff zoeken.