lensswappen foto's van de finale

Started by astrobart, October 8, 2007, 19:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

Quote from: jantje112 on January 24, 2008, 11:17:03
Mooie resultaten. Ik vraag me af wat het meeste oplevert, ombouw naar LC of naar hd144/145
lc zal wel nog wel weer beter zijn, maar die hd144 zijn wel akelig scherp zegt men.
Wat haloing betreft en cr zal je met lc meer vooruitgang boeken. Ach is hou het simpel he :-X

cine(d)rama

Quote from: astrobart on January 24, 2008, 07:32:51
de adaptorkits (curt) zijn nu in prijs gezakt van 250 dollar naar 200 dollar.
Das nu ook wel een goede optie

Bedankt voor de tip  :) .

Quote from: astrobart on January 24, 2008, 12:03:59
  lc zal wel nog wel weer beter zijn, maar die hd144 zijn wel akelig scherp zegt men.
Wat haloing betreft en cr zal je met lc meer vooruitgang boeken. Ach is hou het simpel he :-X

Nou ja simpel  ;D .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Spookstah

Hier dan even een indruk van de flensen die ik heb laten maken,
als ik de afstand heb opgemeten die de afstandsbussen moeten hebben
en de boel monteer plaats ik weer nieuwe foto`s uiteraard.













astrobart

#103
whow dat ziet er wel heel erg prima uit die wil ik ook wel.
Als je nu eens veren ip afstandsbussen gebruikt dan kan je wellicht scheimpflugg regelen op bijv een BD808S, iets wat heel erg welkom zou zijn.

(oh ja, begintitel even aangepast) O0

Als het allemaal past wil ik ook wel zo'n set is dat mogelijk ???

Spookstah

Ik heb ook zitten denken aan veren idd, dat is ook nog een optie die ik ga uitzoeken.
Op die manier zou je dan scheimpflug kunnen doen ipv met ringetjes, al moet ik zeggen dat de ringetjes ook prima werken, want vaak gaat het om 10-den van mm.

En uiteraard kan ik meer sets laten maken, eventueel in verschillende uitvoering qua boutjes/moeren, afstandringen/veren etc.
Het mooiste zou dan zijn dat ik er meteen een aantal sets laat maken, dat zal in prijs niet uitmaken (ze berekenen de prijs aan de hand van dag prijs aluminium en de snij tijd die nodig is om iets te maken), maar voor de snijder is het wel zo makkelijk met versturen etc.

astrobart

die extra ring lijkt het allemaal wel veel stabieler te maken dan de joustmounts errug fraai.

donaldk

De Joust moet toch je verhitten en in een keer goed aanbrengen, dan komt de stabiliteit van de lensbuis. Dit ziet er veel een voudiger uit en goedkoper, want je hoeft geen lenzen te versturen.

Spookstah

#107
Met dat verhitten was van een fransman geloof ik, met een aantal ringen.
De Joust uitvoering is ongeveer gelijk aan wat ik nu heb bedacht/laten maken, alleen doet Joust het niet met een ring maar met moertjes om de lens vast te zetten aan de flens, dat vond ik er zelf dus niet echt stevig uit zien, daarom was ik aan dit project begonnen.

Daarbij kwam ook nog dat ik het idee had dat het ook nog goedkoper zou moeten kunnen, meegerekend dat de Joust uitvoering zo`n 175€ kostte en daar komt dan nog verzenden vanuit de US bij, wat ook snel weer een paar tientjes is denk ik.
Maar het voornaamste was de stevigheid, die je met mijn ring oplossing zeker krijgt.

cine(d)rama

Hoi .

Dat ziet er allemaal heel goed uit mannen  :o .


Kan niet wachten tot het af is .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

donaldk

Okay, dacht dat het de oorspronkelijke AVS oplossing was van Chufchuf en kompaan, dat was met krimpringen, waarbij de lenzen naar de VS moest sturen. Dit ziet er netjes uit. Vorig jaar waren hier ook een paar mensen meebezig, maar toen lukte het niet, de cad tekeningen in Scandinavie waren ook niet meer beschikbaar die er moest een nieuwe gemaakt worden en weet ik wat allemaal niet meer...

Spookstah

De AutoCAD tekeningen heeft een kameraad van mij idd opnieuw gemaakt, aan de hand van 2 pdf`s die ik van BarcoSmurf heb gekregen.
Uiteraard staan in die pdf`s alleen maar de maten van de lensen, maar daarmee heb ik dus een schets gemaakt hoe ik het eruit zou willen hebben zien en toen heeft een kameraad dat verder uitgewerkt.

Vanavond ga ik aan het meten en rekenen om de afstand tussen de flens en de ring te bepalen, maar zoals ik er nu tegen aan kijk, zijn veren eigenlijk niet haalbaar.
Daarvoor is de ruimte tussen de ring en flens te beperkt, zodat je een veer zou krijgen met 2/3 windingen, dat gaat nooit werken.

Wat wel zou kunnen, als je een meer dynamische scheimpflug afstel mogelijkheid wilt hebben, is er bv rubberen busjes tussen zetten.
Toch ga ik zelf denk ik voor afstandsbusjes en ringetjes tussen de flens en de projector, zoals je nu ook al je scheimpflug afsteld.

Atmoz


Wow :o

Echt heel netjes gemaakt dat ijzer gedoe allemaal!!
Ziet d'r gewoon super prof. uit 8)

Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Heel veel succes ermee!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

astrobart

Quote from: atmoz on January 25, 2008, 09:21:01
Wow :o

Echt heel netjes gemaakt dat ijzer gedoe allemaal!!
Ziet d'r gewoon super prof. uit 8)

Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Heel veel succes ermee!

Mvg,

Atmoz
geen ijzer he, maar mooi niet magnetisch aluminium. >:D

Spookstah

Het is zelfs een aluminium soort die een zeer goede bescherming tegen corrosie heeft.
Specs staan hier:http://www.australwright.com.au/datasheets/alloys/Aluminium/Aluminium%205083.pdf

astrobart

#114
Quote from: Spookstah on January 25, 2008, 11:27:27
Het is zelfs een aluminium soort die een zeer goede bescherming tegen corrosie heeft.
Specs staan hier:http://www.australwright.com.au/datasheets/alloys/Aluminium/Aluminium%205083.pdf
voor als je je barco onder water wilt gebruiken ;D

overigens al bedacht dat je je pj een stukkie naar voren moet gaan verplaatsen :'( dat is nog een hele klus), of je scherm groter maken ;D


Spookstah

Onderwater gebruik was ik nog niet aan toe :) maar "gewoon" aluminium corrodeerd ook wel zonder dat je je PJ in het water zet, alleen al door vocht/vet aan je handen.
Mijn PJ hangt aan flamco rail, de constructie is zo gemaakt dat hij aan de bovenkant naar voren en achteren kan en ook nog eens bij de PJ zelf, dus dat is geen probleem.


Atmoz

Quote from: astrobart on January 25, 2008, 09:51:52
geen ijzer he, maar mooi niet magnetisch aluminium. >:D

Ach man, voor mij is dat allemaal "ijzer" haha ;D >:D

Maar in ieder geval érg spectaculair!!
Zou graag willen dat ik dit soort dingen ook kon maken...
Een frees/draai bank thuis hebben zou echt 8) zijn (is eens wat anders dan electronica/solderen en programmeren) :)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

BarcoSmurf

#117
Hoi,

Ziet nu al goed uit Spookstah  :o

Note: bedenk bij het kopen in de USA bij een bedrijf dat deze op de verpakking de commerciele waarde zetten en als deze via USPS verzonden wordt TNT maar al te graag voor je aangifte doen, zijn door de overheid daarvoor aangewezen, omdat ze tot Euro 25 douanerechten daarvoor Euro 8,50 van je mogen vragen en daarboven 16,75. Tot €22 euro (zonder verzendkosten) geldt een vrijstelling van doaunerechten, daarboven telt voor de BTW ook de verzendkosten mee.

Ik heb sinds enkele weken al een aantal lenzen vastzitten op inklaring ($100+$88,80) de dounarechten bedragen met de huidige US dollarkoers op het moment €24,87 en gelukkig zit er niet veel beweging de dollarkoers voor mij, dus mogen ze € 8,50 inklaringkosten in rekening brengen en indelen in een ander taric code lukt ook niet want die heb ik er door de verzender deze op laten zetten. (Zendingen met USPS zijn normaal 4 dagen in NL en inklaring is normaal ca 5 werkdagen).
Heb je de keuze voor DHL of zo tegen vergelijkbare verzendkosten kies dan deze zodat deze niet in TNT zijn postzak komt.

Hier de USPS verzendkosten naar gewicht (lb=453.59gram)

Wil
Wil.    3xBG800, BD801s, 2xBD808s, 2xRG808s

astrobart

ja die spookstah is goed bezig, van mij mag je ook wel zo'n setje laten maken ;D

Overigens is het nou lensen of lenzen?? ik weet het echt niet

Atmoz

Lenzen toch gewoon?

[edit]

Kun je testen met Google:

Zet Google op Nederlands (pagina's in het Nederlands) zoek naar "lenzen" en "lensen" diegene met de meeste hits is het juiste woord :)

Meestal klopt het wel...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

Krijg net de nieuwsbrief van Curt Palme.
Staan wat foto's in waardoor ik direct aan dit topic moest denken:



http://www.curtpalme.com/JoustModsAdapters.shtm
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5


Spookstah

Ik ben nog even wat aan het meten geweest en het afstandsbusje zou 12mm moeten worden, dus een veer als afstandsbus cq scheimpflug bus is niet haalbaar.

Nu maar eens kijken hoe ik die bus ga maken.

cine(d)rama

#123
Quote from: astrobart on January 25, 2008, 16:33:12
ja die spookstah is goed bezig, van mij mag je ook wel zo'n setje laten maken ;D

Overigens is het nou lensen of lenzen?? ik weet het echt niet

Het is een lenS ( enkelvoud )of het zijn twee lenZen ( meervoud )  ;) .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Spookstah

De lenzen (met een Z) zijn alle 3 gemodificeerd en gemonteerd.
Als afstandsbusjes heb ik gebruik gemaakt van een dunne aluminium buis en daar stukken van 12mm afgezaagt (goed meten met een digitale schuifmaat en net zo lang vijlen en schuren totdat ze precies 12mm zijn) en aan beide kanten een ring van 1mm geplaatst, zodat er totaal als afstand 14mm zit tussen de flens en de lensbehuizing.

Om meer speling in focus te hebben, raad ik aan om niet 14mm maar 16mm als afstand aan te houden, al had ik zelf wel genoeg aan 14mm maar de vleugelmoer is wat lastiger te draaien.

Ik heb in de ring ook geen draad getapt, maar de gaten opgeboord tot 4mm (ook de gaten in de flens) en een 4x30mm bout gebruikt om alles in elkaar te zetten.

Ik zal nog wel een aantal foto`s maken van de hele procedure, als ik dat wat meer geperfectioneerd heb en wat meer licht erbij heb om duidelijke foto`s te kunnen maken.