lensswappen foto's van de finale

Started by astrobart, October 8, 2007, 19:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astrobart

onmiddels al weer aan het zagen in lensmounts op pag7


Voor de beginnende topic lezer, inmiddels hebben we het over colour filtered hd144 lensen en adaptorkits voor montage op een 8 incher ;D zie pagina 6

Voor de mensen die het hele verhaal willen lezen:

Van het weekeinde bij ruben een set pt65 opgehaald.
Ik heb al heel wat lensjes uitgeprobeerd maar deze had ik nog niet.
Opvallend is de vlakke achterkant van de lens, en de ook iets vlakkere voorkant.
Waar de HD8 lensen een bolle achterkant hebben zijn deze lensen spiegelglad.
Ook zit er een andere coating op wat goed te zien is aan de voorkant van de lens.
Rood ipv blauwig.
Ook hebben de pt65 een ietsjes kortere throw, dat is goed want dan kan ik iets breder gaan projecteren ;D
Wat ook appart is is het dekentje bovenop de behuizing van de lens, waarvoor dit is ?? wellicht voor een uitgekiende warmtehuishouding, wie het weet mag het zeggen.
verder zijn ze iets langer

Mooi allemaal, maar het gaat hier niet om de looks maar om de prestatie.
Gek dat ruben ze zelf niet op zijn overigens perfecte BD808S heeft geschroeft, ik vind ze namelijk een stukkie scherper.
Nu zijn deze lensen niet colourfiltered en de hd8 lensen van ruben wel, en dat maakt nu net het verschil bij Ruben.
Nu heb ik zelf ook zo'n set met colourfilters erin, maar dat maakt het beeld mijninziens softer (ietsjes), tis maar net wat je de voorkeur geeft.
Vergeet overigens niet, als je de lensen gaat monteren,  om de kleine plastic stiftjes weg te snijden bij de gaatjes waar de draadeinden van de lensmontering door heen gaan.
Doe je dat nietm dan klopt er geen snars meer van je scheimflug.
Ik wist dat het moest maar was het in mijn enthousiasme tot 2 keer toe vergeten. :P
Na het weghalen was de scheimplug meteen goed, dus dat was een meevaller, vooral omdat het zo'n klus is bij een data. (ik gebruik niet de waardes uit de gebruiksaanwijzing)

iig ben ik weer een stukje tevredener en ga ik nu weer op zoek naar een setje hd145 met als het ff kan colourfilters erin, zo niet dan ga ik mijn glysol maar eens vervangen, al heb ik geen idee of dit een hels karwei is.

op de foto een stukje van mijn lensen verzameling exclusief de lensen die al op de barco zaten.
Helemaal rechts een LC chamber gewoon voor de lol er bij gezet, met daar op een lens.

bovenin staat het setje pt65 (let op het dekentje)
Daar onder een ste hd8 metal rims, erg mooi zwaar(glas ipv plastic en een aluminium vatting)
Daar weer onder een stel hd8 rev met filters.






op de onderstaande foto is te zijn dat de hd8 lens bol is ban achteren, en de pt65 spiegelglad.

let op het verschil in lengte (lensen zijn alledrie scherp gesteld, mijn camera niet ^-^)



>:D

donaldk

Dekentjes zijn een Sony ding, dacht ik, Spot heeft ook wel eens een HD setje gehad met vilt, dus het zijn niet alleen PT lenzen die ze kunnen hbben.

astrobart

ah dat wist ik niet, wat is in hemelsnaam het nut?

SpeedyAndré

Ik heb toevallig pas een setje HD8 rev B verkocht, deze waren ook gecoat, in elke lens had de spiegeling van een witte tlbak een andere tint :)
Eerder dacht ik dat ze niet gecoat waren, of is dat weer de HD8M die op Sony's zit  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

cine(d)rama

Bij de sony 1272 zit de voeding onder de lenzen vandaar de dekentjes denk ik .

Ik zie op je eerste foto geen gekleurde folie op de pt65 welke wel op mijn pt65 zit of zie ik dit niet goed ??

Groeten A .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart

de mijne zijn idd niet colourfiltered

cine(d)rama

Ok .
Ik wist niet dat ze er ook zonder colour filter waren .
Kennelijk wel dus  ;) .

Groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

astrobart

Quote from: cinedrama on October 10, 2007, 17:31:28
Ok .
Ik wist niet dat ze er ook zonder colour filter waren .
Kennelijk wel dus  ;) .

Groeten Andre .

misschien heeft iemand ze er uit gesloopt ???

rwijnhov

A jouw pt65 zijn net zo kleurgefilterd als die van Bart. Het enige verschil is dat er bij jouw gekleurde glycol in je tybes zit waardoor de oppervlakte van de lens netjes in kleur mee kleurt. haal er maar eens een lens af dan zul je zien dat ik gelijk heb.

cine(d)rama

Ik doel eigenlijk meer op de gekleurde folie die er bij mij op zit die ik dus bij astrobart niet zie .

Het was meer bedoeld als een observatie en zeker niet als comentaar naar wie dan ook  ::) .

Groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

spotmatic

Quote from: cinedrama on October 11, 2007, 09:26:16
Ik doel eigenlijk meer op de gekleurde folie die er bij mij op zit die ik dus bij astrobart niet zie .

Wat is het nut van lenzen met gekleurde folie op jouw projector die standaard al kleurgefilterd is (met gekleurd glycol)??? Ik denk dat je zo flink wat inlevert op lightoutput en scherpte.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

rwijnhov

Jup ik snap dat ook niet. Maar ik denk dat andre de coating bedoeld die aan de buitenkant zit. Dat hebben die van Bart ook, dat zie je alleen niet op de foto.

SpeedyAndré

Ik denk dat het idd om de coating gaat, er zit geen folie in de pt-65 lenzen die andere André van mij heeft :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

astrobart

okay er zijn dus blijkbaar ook lenzen met gekleure coating.
Die van mij hebben dat nietm jammer, maar ik ben er toch zeer tevreden mee ;D

rwijnhov

nope er zijn geen pt65 met gekleurde coating. A meent dit omdat hij de gekleurde glycol ziet reflecteren op zijn lens.

cine(d)rama

#15
Het is idd geen folie  :-\ . .
Maar volgens mij wel een coating ( welke aan de buitenkant zit )aangezien er een lens bij zit waar deze coating een beetje weg is en daar waar deze coating weg is zie ik dus gewoon wit glas ( plastic ) .
Vandaar dat ik meen dat er bij mij een coating op zit . ??? .

Ik heb deze lenzen bij Speedy Andre gekocht , hij zou dus moeten weten wat ik bedoel  :-\ .
ik heb hem hier al eerder over aangesproken en dit kwam volgens hem doordat er waarschijnlijk vette vingers aan hebben gezeten waardoor de coating daar loslaat .

Ik vraag me ook af of mijn lenzen wel kleurgefilterd zijn  :P .

Wat opheldering graag ?

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

spotmatic

1. Haal de groene lens eraf.
2. Kijk door deze lens.
3. Zie je een groen gekleurd beeld, dan is de lens colorfiltered. Zie je niets bijzonders, dan is het gewoon een normale lens.
4. Case closed  :P
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

cine(d)rama

#17
Ga idd even de lens voor groen eraf draaien en kijken .

Mocht de lens niet kleurgefiltert zijn is het dan wel een orig pt65 en heeft het dan nog wel nut deze te laten zitten ( hij is als het goed is toch scherper en mijn buizen hebben gekleurd glycol ) .
Ik neem aan van wel dus .

Moet ( kan ) de coating eraf ( vanwege de lightoutput ) zo ja Hoe ?
Het is ( was ) de bedoeling om meer scherpte te krijgen vandaar dat ik de pt 65 heb genomen .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

SpeedyAndré

Ik heb op HD8 rev. B lenzen ook een dunne coating gezien.
De 3 lenzen stonden op de grond en je zag op elke lens de spiegeling van een witte tlbak met een andere tint.
Op voorheen mijn pt-65 lenzen zit een dunne coating, waarschijnlijk niet voor kleurfiltering maar om reflecties van bepaalde kleuren te verminderen.
Er zitten ook niet voor niets merkjes voor elke kleur op de lens ;)
Mogelijk zie je ook bij deze lenzen wat ik bij de HD8 rev. B zag, maar geen compleet groene zweem er over.
Dat hoeft ook niet om dat Cinedrama gekleurd glycol in de buizen heeft.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

astrobart

Quote from: spotmatic on October 13, 2007, 13:55:45
1. Haal de groene lens eraf.
2. Kijk door deze lens.
3. Zie je een groen gekleurd beeld, dan is de lens colorfiltered. Zie je niets bijzonders, dan is het gewoon een normale lens.
4. Case closed  :P

zo is dat, en als je in de ene lens een andere coating ziet dan bij de andere, dan is er iemand te hard aan het schrobben geweest met glassex oid

cine(d)rama

Er zit dus idd een coating op de lens ( buiten kant ,voor ) .
Maar waar het mij omgaat is het feit of mijn lenzen wel of niet gekleurfiltert zijn , maar ik ga dit zoals spot al zei morgen even bekijken .

Hoe komt het dan dat ik wel een coating op mijn pt65 lenzen heb en er volgens r wijnhov geen pt65 lenzen bestaan MET coating   toch ?

Speedy Andre : Er staat op de lenzen alleen met rode stift ( door iemand ) op geschreven R  en B .
                      Niet een teken of kenmerk vanaf de fabriek  :P .

Sorry voor OFF TOPIC .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Quote from: rwijnhov on October 13, 2007, 12:31:57
nope er zijn geen pt65 met gekleurde coating. A meent dit omdat hij de gekleurde glycol ziet reflecteren op zijn lens.

Er zit dus wel degelijk een coating voor op de buitenkant van de lenzen .
Hoe kan dat dan  ??? .

Maar zoals gezegt ga ik er morgen even een lens afhalen om te bekijken of ze ook gekleurfiltert zijn ( hoewel ik begrijp dat dat niet nodig is aangezien een 1272 gekleurt glycol heeft .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

spotmatic

Andre, ik zou me de moeite besparen! Jullie halen twee dingen door elkaar: een gekleurd element en gekleurde coating. Dit heeft verder niets met elkaar te maken: een gekleurd element kleurt het beeld door en door (groen of rood) maar een coating doets niet met de kleur van het beeld.

Mijn advies: laat de lenzen mooi zitten, ze zijn NIET colorfiltered. Ga nou gewoon een film kijken, man!  O0
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

cine(d)rama

Ik haal volgens mij idd een paar dingen door elkaar maar volgens mij doen er hier in dit topic er nog een paar meer dat  :D .
Ik heb me even op het verkeerde been laten zetten  ::)  :P .

Zo en nu ga ik je raad op volgen en een film kijken .

Groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

SpeedyAndré

#24
Zie je PM André, de coating is ergens anders voor, niet om het beeld te kleuren iig :)
Bij de 1251 heb je standaard gecoate lenzen en gekleurd glycol, Sony doet dat echt niet voor de lol  ;D
Met een beetje pech kan de convergentie trouwens opnieuw als je een lens verwijdert en weer terug zet, dat kost je weer een film ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp