Portable video player voor in vliegtuig

Started by Peter O, October 8, 2007, 14:06:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter O

Vorig jaar vloog ik met Martinair naar Costa Rica (+/-13u) en had ik tijdens de vlucht de beschikking over een persoonlijke entertainment player. Een platte unit met een klein videoscherm, die vanuit z'n geheugen een stuk of 5 films en een aantal van Friends en Discovery docu's kon afspelen. Dit beviel me erg goed om de tijd te doden (ben niet zo'n goede slaper in vliegtuigen e.d.).
Dit jaar vlieg ik met Iberia naar Peru (+/-15u), en zij hebben helaas niet iets dergelijks. Nu denk ik er over om zelf iets dergelijks aan te schaffen, mits enigzins betaalbaar. Ik zoek dus:
-een portable video player
-compact, licht en stevig genoeg om 3 weken in een backpack mee te kunnen dragen
-lange standby tijd!
-geheugen voor een film of 5
-scherm mag best klein zijn, ik wil er een paar films op kwijt die ik al op groot scherm gezien heb
-om voorgaande redenen is de beeld- en geluidskwaliteit ondergeschikt aan de prijs, standby tijd of extra accu/batterij mag wel iets extra kosten

Iemand suggesties? Alvast bedankt

_ MarcelloW _

Peter,

Je kunt gerust een PSP aanschaffen hoor!

Batterij is zeer eenvoudig te verwisselen, en ook grotere versies (= langere speel/ kijk duur) te koop..

Ook veel (2e hands, dus goekoper) UMD Films te koop!

Voor hetgeen jij dit apparaat wilt gaan gebruiken.. Een topper!

Ben er alleen nog niet uit hoe een film synchroon(beeld en geluid) op een MS te krijgen.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Panic

#2
Wellicht is een Cowon D2 iets voor je? Het scherm is wel wat klein (2,5 inch), maar ik kijk er met veel plezier TV-series op in het vliegtuig of de trein. Qua accuduur durf ik te stellen dat er weinig mediaplayers zijn die 'm verslaan (50+ uur muziek / 10+ uur films).
Met de laatste firmware ontsteunt hij ook SDHC kaartjes (ikzelf heb er 8GB inzitten), bovenop het interne geheugen (ikzelf heb de 4GB variant).
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)

Peter O

QuoteWellicht is een Cowon D2 iets voor je?

Ok, dit lijkt inderdaad erg op wat ik zoek. Maar 't is me (na de site bekeken te hebben) nog niet duidelijk welke video formats hij af kan spelen.

Panic

#4
Quote from: Peter O on October 10, 2007, 10:05:47
Ok, dit lijkt inderdaad erg op wat ik zoek. Maar 't is me (na de site bekeken te hebben) nog niet duidelijk welke video formats hij af kan spelen.

DivX bestanden (avi). Er wordt een CD bijgeleverd met software die zo'n beetje elk videoformaat om kan zetten naar DivX. Je kan in die software omgeving ook aangeven welke Cowon speler je hebt, en dan zorgt het programma ook meteen dat het bestand wordt geconverteerd naar de juiste resolutie voor de D2. Het werkt echt als een trein bij mij!

- edit: Het is trouwens niet DivX, maar Xvid.
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)

Peter O

En kan ik met die software ook m'n favorieten uit m'n dvd collectie omzetten en opslaan op dit apparaat? Da's wel essentieel eigenlijk. Ik wil geen illegale zooi hoeven te downloaden.

Panic

Quote from: Peter O on October 10, 2007, 12:12:11
En kan ik met die software ook m'n favorieten uit m'n dvd collectie omzetten en opslaan op dit apparaat? Da's wel essentieel eigenlijk. Ik wil geen illegale zooi hoeven te downloaden.

Dan zou je eerst met een extern programma de DVD moeten rippen. Ik doe dit met een programma dat bij mijn Nero 7 software pakket zit, Nero Vision. Die kan een DVD rippen en direct omzetten naar mpg. Hierna kun je de Cowon software gebruiken om dat mpg bestand te converteren naar de D2 standaard.
Klinkt ingewikkeld, maar een DVD op deze manier converteren is in een half uurtje gedaan (als je pc een beetje up-to-date is natuurlijk).
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)