Schade aan de auto

Started by GhostyJ, October 5, 2007, 23:11:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

ik heb sinds vorige weeek vrijdag schade aan mijn auto de onderbuurjongen heeft met zijn bedrijfsbus tegen mijn auto aan gezeten 's morgens om 7 uur toen ik op 1 oor lag
hij is 's avonds aan de deur geweest netjes de schade gemeld want wij hadden het al gezien en al een vermoeden wie dat kon zijn :)
alleen nu zijn wij al een week verder en ben ik niet verder gekomen dan een schadeformulier invullen met alleen zijn bestuurders gegevens dus alleen adres, geboortedatum rubriek nummer 9
omdat hij de auto niet meer heeft zou hij achter de andere gegevens aan gaan, maar ja zijn baas zou me bellen en heeft dit dus niet gedaan!
ik heb hem iig vandaag op papier geschreven wat er afgelopen week is gebeurd en gebeld en natuurlijk er ook bij aan gegeven welke gegevens ik nog van hem moet hebben ook natuurlijk met een datum en tijd waneer ik die spullen uiterlijk wil hebben.

maar nu mijn vraag:
kan ik hem ook persoonlijk aansprakelijkstellen voor de schade want ik heb zo'n vermoede dat zijn baas de schade niet wil vergoeden!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Dennistattoo

hoi

gewoon nog 1 x aanspeken en zeggen dat je hem 1 week de tijd geeft, is het daarna niet geregeld dan stap je naar de politie. Dan regelen hun het wel verder, en dan is het wegrijden naar een aanrijding volgens mij.

Succes,

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

ajbeefde

Niet een week wachten, meteen naar de politie en deze schade aangeven...... al dat naieve geneuzel tegenwoordig....

Wij hadden eenzelfde voorval 2 maanden terug..... m'n echtgenote wilde ook wachten, niks wachten aangifte doen, de ander meteen een boete voor het doorrijden na een ongeval en toen opeens wel in staat om de schade te regelen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dennistattoo

Ja dat is ook waar, maar je moet ze wel de tijd geven om het te regelen. Maar als je al een paar keer heb gezegt dan meteen aangifte doen. Dan zal je zien dat het in 1 x wel snel afgehandeld kan worden.

Grt en hou ons op de hoogte

Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

GPO

Quote from: Ghosty J on October  5, 2007, 23:11:11
ik heb sinds vorige weeek vrijdag schade aan mijn auto de onderbuurjongen heeft met zijn bedrijfsbus tegen mijn auto aan gezeten 's morgens om 7 uur toen ik op 1 oor lag
hij is 's avonds aan de deur geweest netjes de schade gemeld want wij hadden het al gezien en al een vermoeden wie dat kon zijn :)
alleen nu zijn wij al een week verder en ben ik niet verder gekomen dan een schadeformulier invullen met alleen zijn bestuurders gegevens dus alleen adres, geboortedatum rubriek nummer 9
omdat hij de auto niet meer heeft zou hij achter de andere gegevens aan gaan, maar ja zijn baas zou me bellen en heeft dit dus niet gedaan!
ik heb hem iig vandaag op papier geschreven wat er afgelopen week is gebeurd en gebeld en natuurlijk er ook bij aan gegeven welke gegevens ik nog van hem moet hebben ook natuurlijk met een datum en tijd waneer ik die spullen uiterlijk wil hebben.

maar nu mijn vraag:
kan ik hem ook persoonlijk aansprakelijkstellen voor de schade want ik heb zo'n vermoede dat zijn baas de schade niet wil vergoeden!

Gewoon naar die baas gaan en de gegevens vragen. Niet bellen, niet mailen, niet schrijven. Nee gewoon er op af stappen. dat zou ik doen.

Heeft mijn broer ook ooit op die manier gedaan; gewoon op de de verantwoordelijke afstappen en de gegevens vragen ;).

Heb je je eigen verzekering al op de hoogte gesteld?

gr

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

neverywhere

Je kan je buurjongen zeker wel aansprakelijk stellen. Hij heeft tenslotte de schade veroorzaakt en moet jou hiervoor schadeloos stellen. Hoe hij dit met zijn baas regelt is zijn zaak.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

jankees

Je kunt de buurjongen aanspreken op basis van onrechtmatige daad. Je kunt zijn werkgever aanspreken op basis van artikel 6:170 B.W. (aansprakelijkheid voor ondergeschikten.) Ik zou beiden door middel van een brief aansprakelijk stellen. De kans dat de werkgever (oftewel de bus) niet verzekerd is voor aansprakelijkheid lijkt mij bijzonder klein. De kans dat je schade wordt vergoed lijkt mij dan ook bijzonder groot.

Voor het geval dat er niet binnen een redelijke termijn (zeven dagen na dagtekening van de brief) wordt gereageerd, nog het volgende: Indien je voor het verhaal van de schade een professionele gemachtigde inschakelt dan maken de kosten hiervoor deel uit de van de schade die door de wederpartij vergoed dient te worden. Op basis hiervan kan ik je wel bijstaan. Heb je behoefte aan ondersteuning, neem dan even contact op; 020-4121271.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Ghosty J

#7
bedankt Jan-Kees voor je nuttige info misschien dat ik dat niet meer nodig ben!

Door de brief die ik vrijdagavond heb afgegeven kiezen de blijkbaar eieren voor hun geld, ben vanmorgen gebelt door het bedrijf. Kennerlijk wil zijn werkgever dat ik bij een ander schadeherstelbedrijf dan mijn eigen Care in Zwolle  mijn auto laat taxeren en misschien ook wel herstellen. dit wil ik eerst even overleggen met mijn verzekeringsagent omdat ik dan waarschijnlijk geen recht heb op vervangend vervoer.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kuipje

#8
 :-X

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Grindtegel

je moet degene aanspreken van wie de auto is, niet de bestuurder. in principe is een kenteken voldoende om de rest van de gegevens te achterhalen.

Als je auto all risks is verzekerd (of je rechtsbijstand of verhaalsbijstand dekking hebt) kan je de schade door je eigen verzekeraar laten regelen, die gaat dan de verzekeraar van de auto die de schade heeft veroorzaakt aanspreken. De schade zal dan door je eigen verzekeraar worden uitgekeerd minus je eigen risico, zodra de schade op de tegenpartij is verhaald krijg je ook je eigen risico terug.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Je moet trouwens niet het bedrijf of je buurjongen aanspreken op de schade, maar de verzekeraar rechtstreeks, het is wettelijk bepaald dat je de verzekeraar rechtsstreeks mag aanspreken. Dit werkt over het algemeen het snelst en je krijgt met niemand ruzie omdat ze niet luisteren/tijd genoeg hebben/schijt aan je hebben.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Ghosty J

ik heb eindelijk nieuws :)

ik ben toch maar even voor de goede vrede naar een ander schadebedrijf geweest, maar die kwamen natuurlijk ook tot de conclusie dat het schaderapport juist was. zijn baas zou me gister terug bellen met het kenteken van de bus heeft hij  natuurlijk niet gedaan. vandaag maar even in de auto gestapt en naar het betreffende bedrijf toe gereden. helaas was de eigenaar/directeur niet op de zaak
maar een medewerker was zo aardig om even de baas te bellen dat ik op de zaak was en waar het kenteken/ verzekering gegevens waren :) die werd gelukkig direct opgezocht zodat ik binnen 10 min weer buiten stond met de gegevens die ik eigenlijk al bijna 2 weken geleden moest hebben !
natuurlijk deze direct aan mijn tussenpersoon gegeven en die gaat nu de boel regelen zoals de schade declareren!

ik wacht nog even met repareren tot dat de tegenpartij acooord gaat met dat zij de aansprakelijk erkennen!
verwacht eigenlijk ook niks anders :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase