Welke satelliet apparatuur hebben we...

Started by HTip, October 4, 2007, 22:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

als je niet meer als 10 lnb's gaat aanstren is de ASAT dé perfect oplossing
JBL PRX Power!

robbie73

#51
dreambox 600pvr  ;D ;D

unison

#52
DM7025+160 Hdd in de huiskamer, DM500S op de slaapkamer, DM600+60 Hdd slaapkamer zoon.
Balkon -  Wave Frontier T90 + 10x Smart Titanium twin LNB 2x Satconn/Best 10/1 switch
Dak - 90 cm alu + Moteck draaibaar +  Invacom LNB


jaco

Quote from: Raphie on October 20, 2007, 10:04:21
als je niet meer als 10 lnb's gaat aanstren is de ASAT dé perfect oplossing
De vraag is heb ik meer dan 10 posities nodig ?

Ik kan natuurlijk met Spaun beginnen en 'maar' 8 lnb's Kan ik wel later uitbouwen naar 12 of 16 als het nodig is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

BORA

Waarom geen draaibaar systeem ?
gebruik hier een Stab HH120 icm een Visiosat 90cm., scheelt een heleboel kabels en meestal staat ie toch op Astra.

whittey

#55
Ik heb een Triax 80 cm pan, een DualLNB voor 19,2 en 23,5, een Pace Puma ontvanger (en bekabeling van Belden als ik met niet vergis ...)
Fujitsu P42VHA30e    Magnat Vintage 420
Marantz SR 5600      Quadral BaseZero
Pioneer DVR433H-K   Quadral Maxi 50
Sat. receivers: Pace Puma TWIN(zónder updates) , DENSON 300 HD Supra 2.5 bekabeling

bart_nl

Quote from: jaco on October 20, 2007, 09:33:43
Qua demping lijkt de ASAT zelfs beter:  3.5 db tegen 2.5 + 2.0 db, maar spaun heeft een veel betere reputatie lijkt het.
Spaun is al jaren bewezen kwaliteit. Specs moet je in de satelliet wereld niet geloven. Met Spaun weet je zeker dat je iets goeds hebt. Bij Asat zou ik alleen op advies van iemand die er echt verstand van heeft (dus niet iemand die roept dat het 'de perfecte' oplossing is ;) ) kopen.

jaco

Raphie heeft volgens mij die ASAT gehad.
Maar inderdaad, als ik ga zoeken naar ASAT kom ik bij een onduidelijke website uit, en bij spaun hebben ze een fatsoenlijke website.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bart_nl

Quote from: jaco on October 20, 2007, 17:01:16
Raphie heeft volgens mij die ASAT gehad.
misschien heeft hij er ook wel kijk op. Ik betwijfel alleen of zo'n Asat perfect is. Ik zou de Asat alleen overwegen wanneer die veel minder duur is dan de Spaun oplossing. Om die reden gebruik ik zelf ook een 17/8 switch van een vaag merk.

Verder denk ik persoonlijk dat 10 sat posities al onzin is. Ik heb zelf de drie astra's op een fixed schotel en een draaibare schotel voor de rest. Ik kan mij niet herinneren dat ik het afgelopen jaar de draaibare schotel gebruikt heb om een specifieke zender te bekijken.

jaco

Quote from: bart_nl on October 20, 2007, 18:16:36
Ik betwijfel alleen of zo'n Asat perfect is. Ik zou de Asat alleen overwegen wanneer die veel minder duur is dan de Spaun oplossing.
Ik heb een andere thread gemaakt waar ik de kosten ook in gezet heb. Spaun is snel 2 x zo duur.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MdB

#60
Quote from: MdB on October 12, 2007, 16:25:57
Aan de heren met meer dan 4 LNB's (Astra 1,2,3 & HB) aan hun schotel of draaibaar: Wat ben je aan het ontvangen ???
Quote from: bart_nl on October 20, 2007, 18:16:36Verder denk ik persoonlijk dat 10 sat posities al onzin is. Ik heb zelf de drie astra's op een fixed schotel en een draaibare schotel voor de rest. Ik kan mij niet herinneren dat ik het afgelopen jaar de draaibare schotel gebruikt heb om een specifieke zender te bekijken.

Kijk dit is een duidelijk antwoord. Dit vermoeden had ik zelf al een tijdje.

Wat is er meer interessant dan HB, Astra's 1, 2 & 3 om daar geld voor uit te geven >:D

Groet :)

Edit: zondagochtend typo ::)
Beter duur dan niet te koop.

hifiman

Quote from: MdB on October 21, 2007, 10:53:50
Kijk dit is een duidelijk antwoord die ik dit al zelf een tijdje al vermoeden.

Wat is er meer interessant dan HB, Astra's 1, 2 & 3 om daar geld voor uit te geven >:D

Groet :)
Precies, die 4 zijn mijns inziens de enige die boeiend zijn  :) Ik heb dan ook 4 lnb's op een visiosat bisat met een spaun disecq switch en dat werkt uit de kunst  :)

Fleetwood

Nu wel ja, maar een hele tijd geleden had je op 5 oost veel filmkanalen open,
en was alleen de D+ via de 30 west te bewonderen.

en had je alle upload van de voetbalwedstrijden op 7 oost en 16 oost zitten,
toen was een draaibare nog wel leuk.

mijn motor heeft het afgelopen zomer begeven en heb nu ook,
4 lnb's met 2 aansluitingen erop gezet...
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

Allure

Update van mijn kant: ik heb sinds gisteren een Clarke-Tech HD5000 Combo, dat is een HDTV-ontvanger die PVR is voorbereid (via een externe harde schijf) en daarnaast ook DVB-T (!) kan verwerken (dat is de 'combo' in de naam).

De CT is één van de weinige HDTV-ontvangers die ook snel zapt als je van een SD-zender naar een HD-zender gaat, en het alfanumerieke display is wel zo fijn als je even alleen radio wilt luisteren.

En mensen... wat is dat BBC-HD MOOOOOOI!!!!! Zó hoort tv eruit te zien! :-)))))
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

DVDGuy

Sinds afgelopen maandag ben ik de bezitter van een Topfield 5510PVR, met 2 tuners een een ingebouwde HDD van 120 Gb.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Richi

Nu nog een Comwell MC50 in afwachting van een goede SD/HD PVR tuner. Visiosat 80cm schotel met dual LNB voor Astra 1 en Astra 3. Dus voorbereid op HD, maar helaas alleen nog SD op dit moment.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

superwof

Buiten een Triax TD110 schotel met multi Block en 4 Inverto twin LNB's (Astra 1,2, en 3, en Hotbird)
Binnen een Topfield PVR5000. Nog dit jaar wil ik upgraden naar een Topfield 7700PVR of Humax Icord.
BEELD:    Pioneer LX-608D / Toshiba HD-E1 / Pioneer BDP-LX71, / Panasonisc DMR-EH58 / 2 x Humax Icord-HD /
GELUID:  Yamaha RX-V1700 / B&W DM603-S3 & DM601-S3 / Sony MDS-JA20ES & DTC-670 / Aiwa AD-F770

dove

uit m'n hoofd (de receiver gebruik ik 'bewust' natuurlijk, maar de rest heb ik op het dak laten installeren en 'k kijk er niet naar om ...)

Pace 'DS810KP' receiver met Visiosat 'SMC-120' 1.2m ('k zit in Roemenië) motorised dual-LNB schotel (met Van den Hul 'Triaxial Professional' coax)


Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

Blue Sky

Buiten een 1.2 mtr prime focus met polarmount en actuator, 1.0 mtr schotel vaste opstelling met canal-digitaal dual lnb, binnen een Echostar 3600 ontvanger voor in de woonkamer en een dreambox 7000 voor in de keuken. Verder een smartwi die de smartcard draadloos verdeelt over de 2 ontvangers  ;D
TV: Panasonic 37PV70
Sat: Echostar AD3600 Viaccess, Dreambox 7000
DVD Recorder: Panasonic DMR-EH55
DVD Speler: Pioneer DV350  Receiver: Kenwood KRF-V7200D  Front: JBL TLX 5000 Mk II  Subwoofer: JBL Sub135  Center: Sony SS-CN105 Rear: Bose 100

Bengbeng

#69
Visiosat G4 Quadro schotel (4x lnb) en een Pace DS810XE HDTV box.

Ben hier mee begonnen omdat UPC vorig jaar niet op tijd was met het WK voetbal in HDTV via de kabel, en
ik MOEST dat PERSÉ in HD zien.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

angel66

ik heb 2 schotels...


1 vaste voor mijn sky digital ontvanger

1 grotere draaibare voor mijn sft 2000 receiver

Panic

Vandaag maar weer bidden dat alles het overleeft op het dak.  ;D
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)

HTip

Quote from: Panic on December  2, 2007, 11:46:45
Vandaag maar weer bidden dat alles het overleeft op het dak.  ;D

LOL ;D

De ontvangst kan wel minder zijn. Zeker met ZW wind. ::)
Heb 't nog niet geprobeerd, zien we vanavond wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Paperclip

Ontvangers:
Voor dagelijks HDTV ontvangst van DVB-S: Reelbox Avantgarde
Voor hobby ontvangst van DVB-S: Reelbox Lite met HDMI, Arion 9300 , Arion 9400 HDMI, Echostar 5020, Echostar 7000, Echostar LT8700, Nokia 9600, Clarke-Tech 2100 en een aantal pci kaarten in de pc ( wordt nodig weer tijd dat ik wat weg doe).
Voor DVB-T een kpn doos.

Schotels:
1.80 Prime fokus , 90 cm Gregorean en 90 cm Primefokus allen draaibaar,
2 x 90 cm vast opgesteld met diverse lnb's.
Draaibare systemen via Egis ,Vbox en diseqc motor

Audio: Philips HTS9800W
LCD scherm: Philips 37PF9731D/10


www.satnerds.com
www.reelbox4all.eu
Reelbox lite with HDMI extension
Reelbox Avantgarde
Philips 37PF9731D/10
Philips HTS9800W

skystar

Doorzichtige schotel 78 cm. Tuner in HTPC Hauppauge Nexus S (hardwarematige kaart).
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.